November, de nevelmaand.

Gestart door Driver, 31 oktober 2023, 15:38:02

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Flurk

Citaat van: Mathieu op 25 november 2023, 15:03:45
Citaat van: Flurk op 25 november 2023, 12:23:50Goede morgen allemaal. Het is niet omdat het regent en koud is dat de morgen niet goed kan zijn. In de tuin zal er vandaag blijkbaar niet veel gedaan worden. Eens gaan kijken in mijn atelierke of ik daar geen jobke meer vind,  gewoonlijk ligt daar wel een stukske hout en er staat een radio dus .... :a_thumbsup_20:  :a_thumbsup_20:
DBe zaterdag is de tussen dag tussen werken en zondag rust en het motto hier is altijd geweest vijf dagen van de week werken is meer dan voldoende en de twee andere dagen zijn om niets te doen of om terug op krachten te komen en dus niets doen en lui in de zetel liggen.

Thieuke dat is een luxe die ik me niet heb kunnen permitteren. Ik heb practisch mijn hele loopbaan (behalve de eerste 3) de 5 dagen 60 uren week (van 7 tot 19 uur) gewerkt buitenhuis en daarna nog thuis ook (maar dat was om te ontstressen van de uren ervoorin mijn atelierke.) :smil414ae0fb30e96: 

Mathieu

26 november 2023, 12:45:44 #136 Laatste wijziging: 26 november 2023, 12:47:49 door Mathieu
Goede morgen . Zo lang ik gewerkt heb ( van 14 jaar tot 56) waren dat steeds dagen (zaterdag, zondag en feestdagen in begrepen) van minstens 12 tot 15 uur per dag. Nadat ik gepensioneerd was is dat in voege gekomen, de zaterdag, zondag, feestdagen, wordmt er niets eer gedaan. Vroeger voor mijn pensioen heeft dat ook nooit bestaan.
Gisteren is verleden, vandaag een gunst en morgen een misterie.

Flurk

Goede morgen allemaal. Regen , regen en regen.Verb-velend maar aanderzijds vriest het niet dus profijt met stooksel.
Juist terug van een half uur grotendeels buiten aanschuiven bij de enige bakkerin het dorp. Er staat ook nog ergens een automaat maar die geeft alleen brood.Gelukkig heeft er iemand de paraplu uitgevonden.. :4_1_201:
Totaal geen idee wat ik vandaag zou doen behalve Koeketien haar voeten soigneren en zeker en vast met de hondjes buiten. De rest zien we nog wel.

Micmac

Citaat van: Mathieu op 26 november 2023, 12:45:44Goede morgen . Zo lang ik gewerkt heb ( van 14 jaar tot 56) waren dat steeds dagen (zaterdag, zondag en feestdagen in begrepen) van minstens 12 tot 15 uur per dag. Nadat ik gepensioneerd was is dat in voege gekomen, de zaterdag, zondag, feestdagen, wordmt er niets eer gedaan. Vroeger voor mijn pensioen heeft dat ook nooit bestaan.

Goede middag, voor mijn Pensioen heb ik gewerkt van 26 jaar tot mijn 51 ste jaar(verplicht officieel rustpensioen), doch nu werk ik nog altijd, het is een soort ziekte (workaholic)en hoop er nog een tijdje mee door te gaan.

xofie

Voor alle Frutters een prettige zondag, we hebben nog 20°

jerryke

Citaat van: xofie op 26 november 2023, 16:36:11Voor alle Frutters een prettige zondag, we hebben nog 20°
ppppffftttt ik heb hier 21° binnen

Flurk

Goedenavond allemaal. Halfweg de wandeling van 2 uur is het beginnen MOTregenen, dus een geluk dat ik mijn regencape bij had. BTW... Ik wist niet at je van motten kon nat worden. :biggrinumbrella1:

Micmac

Citaat van: Flurk op 26 november 2023, 21:58:30Goedenavond allemaal. Halfweg de wandeling van 2 uur is het beginnen MOTregenen, dus een geluk dat ik mijn regencape bij had. BTW... Ik wist niet at je van motten kon nat worden. :biggrinumbrella1:

Dan heb ik meer geluk, met mijn hoed in de hand kom ik door het ganse land en als het regent zet ik hem op.

Mathieu

Zolang ik geen druppels voel op mijn hoofd valt het nog goed mee. En voor mijn werk destijds ben ik dikwijls genoeg doornat geworden en dan hoofdzakelijk aan de buitenkant. Goede nacht en tot morgen.
Gisteren is verleden, vandaag een gunst en morgen een misterie.

Flurk

Citaat van: Micmac op 26 november 2023, 23:20:58
Citaat van: Flurk op 26 november 2023, 21:58:30Goedenavond allemaal. Halfweg de wandeling van 2 uur is het beginnen MOTregenen, dus een geluk dat ik mijn regencape bij had. BTW... Ik wist niet at je van motten kon nat worden. :biggrinumbrella1:

Dan heb ik meer geluk, met mijn hoed in de hand kom ik door het ganse land en als het regent zet ik hem op.
Pak er wel eerst dat kleingeld uit he of he kunt rapen... :4_1_72:

Flurk

Goede morgen allemaal. Allé, zo goed is het niet want het heeft de ganse nacht geregend en het is noo bezig.... dus...weer om met een krant in het café te gaan zitten. :smil414ae0fb30e96:

jerryke

Citaat van: Flurk op 27 november 2023, 13:18:13Goede morgen allemaal. Allé, zo goed is het niet want het heeft de ganse nacht geregend en het is noo bezig.... dus...weer om met een krant in het café te gaan zitten. :smil414ae0fb30e96:
troost je Flurk , hier ook

Koter

Citaat van: jerryke op 27 november 2023, 13:59:04
Citaat van: Flurk op 27 november 2023, 13:18:13Goede morgen allemaal. Allé, zo goed is het niet want het heeft de ganse nacht geregend en het is noo bezig.... dus...weer om met een krant in het café te gaan zitten. :smil414ae0fb30e96:
troost je Flurk , hier ook

Hier ook al de hele dag regen. Wie nu nog zegt dat de grond te droog is mag hier de plassen komen leeg slobberen.  :pan_kloppen:
Volgens vrouwen: Mannen willen altijd maar èèn ding........
Volgens mannen:   Vrouwen willen altijd alles....

Flurk

Allé, toch iets te doen. De dompelpomp in de kruipkelder gelegd en die is nu bezig terwijl ik efkes in mijn atelierke ga prutsen.

Flurk

StraLend zonnige morgen allemaal. Vandaag weer Carrefourdag? Verdorie de tijd vliegt. Plannen voor de rest van de dag moeten wachten tot il terug ben. Leuke dag allemaal...