November, de nevelmaand.

Gestart door Driver, 31 oktober 2023, 15:38:02

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Micmac

Goedeavond, in de hoge venen dacht ik al een vlokje sneeuw te zien.

Flurk

21 november 2023, 22:30:09 #106 Laatste wijziging: 21 november 2023, 22:37:39 door Flurk
Goedenavond allemaal; Weinig volk te zien, zowel in de straten als op dit forum. Nochthans niet kunnen klagen van het weer, het is al slechter geweest. Nog eens naar het bos geweest met de hondjes.De vorige storm heeft wel wat rommel achtergelaten. Wat opviel was dat er, in tegenstelling tot vorig jaar nauwelijks een eikel te zien was, (behalve die gast van achter in de straat). Vorig jaar waren de paden enkele weken moeilijk te belopen van het tapijt .Wat minder is is dat er geen okkernoten zijn. Gelukkg heb ik er nog een flinke portie op de zolder liggen van vorig jaar. Maar ja,je kunt niet alles hebben hé en ik kom toe.Voordeel is dat er geen eikelscheuten gaan uitkomen en dat ik in het volgende voorjaar niet veel eikenscheuten ga moeten uittrekken. Ik trek er nog af en toe entje uit van vorig jaar.Allé; leuke TV avond of voor deze die dezelfde smaak hebben dan ik een leuke muziekavond, achterover met de koptelefoon op en genieten van de virtuoze (en razend knappe) Khatia 
https://www.youtube.com/watch?v=0U-IXWaapx4. https://www.youtube.com/watch?v=Kqtz6a8ikGg

jerryke

Citaat van: Flurk op 21 november 2023, 22:30:09Goedenavond allemaal; Weinig volk te zien, zowel in de straten als op dit forum. Nochthans niet kunnen klagen van het weer, het is al slechter geweest. Nog eens naar het bos geweest met de hondjes.De vorige storm heeft wel wat rommel achtergelaten. Wat opviel was dat er, in tegenstelling tot vorig jaar nauwelijks een eikel te zien was, (behalve die gast van achter in de straat). Vorig jaar waren de paden enkele weken moeilijk te belopen van het tapijt .Wat minder is is dat er geen okkernoten zijn. Gelukkg heb ik er nog een flinke portie op de zolder liggen van vorig jaar. Maar ja,je kunt niet alles hebben hé en ik kom toe.Voordeel is dat er geen eikelscheuten gaan uitkomen en dat ik in het volgende voorjaar niet veel eikenscheuten ga moeten uittrekken. Ik trek er nog af en toe entje uit van vorig jaar.Allé; leuke TV avond of voor deze die dezelfde smaak hebben dan ik een leuke muziekavond, achterover met de koptelefoon op en genieten van de virtuoze (en razend knappe) Khatia 
https://www.youtube.com/watch?v=0U-IXWaapx4. https://www.youtube.com/watch?v=Kqtz6a8ikGg
goede morgen en de okkernoten wat zijn , zijn ook nog niet lekker....de man heeft er al veel de vuilbak ingekieperd

kabar

Citaat van: jerryke op 22 november 2023, 08:09:50
Citaat van: Flurk op 21 november 2023, 22:30:09Goedenavond allemaal; Weinig volk te zien, zowel in de straten als op dit forum. Nochthans niet kunnen klagen van het weer, het is al slechter geweest. Nog eens naar het bos geweest met de hondjes.De vorige storm heeft wel wat rommel achtergelaten. Wat opviel was dat er, in tegenstelling tot vorig jaar nauwelijks een eikel te zien was, (behalve die gast van achter in de straat). Vorig jaar waren de paden enkele weken moeilijk te belopen van het tapijt .Wat minder is is dat er geen okkernoten zijn. Gelukkg heb ik er nog een flinke portie op de zolder liggen van vorig jaar. Maar ja,je kunt niet alles hebben hé en ik kom toe.Voordeel is dat er geen eikelscheuten gaan uitkomen en dat ik in het volgende voorjaar niet veel eikenscheuten ga moeten uittrekken. Ik trek er nog af en toe entje uit van vorig jaar.Allé; leuke TV avond of voor deze die dezelfde smaak hebben dan ik een leuke muziekavond, achterover met de koptelefoon op en genieten van de virtuoze (en razend knappe) Khatia 
https://www.youtube.com/watch?v=0U-IXWaapx4. https://www.youtube.com/watch?v=Kqtz6a8ikGg
goede morgen en de okkernoten wat zijn , zijn ook nog niet lekker....de man heeft er al veel de vuilbak ingekieperd
Goeie morgen. Ook hier zijn er bijzonder weinig noten. Een heel verschil met vorig jaar.

Flurk

Goede morgen allemaal... Droog hé.......... :smil414ae0fb30e96:

Flurk

GrijS, kil weertje. Alhoewel we niet mogen klagen . Woon nu maar in IJsland.🙏🙏🙏🙁🙁

Micmac

Goedeavond, heb vandaag een heel tijdje zon gezien, doch morgen zou enkel grijs zijn.

Flurk

Dat was het beeld naar het Noorden toen ik daarstrkms thuis kwam. De kant naar hetWesten was heel sterk oranje rood en heb ik gemist OP FOTO;

Mathieu

Goede avond.
Okkernoten geen enkele gehad dit jaar en de boom hier hing nochtans goed vol. Vier dieven of moet ik zeggen diefjes zijn er allemaal mee gaan lopen. Twee waren er heel donker bruin en twee waren er precies wat rosser . Alle vier een mooie pluimstaart en twee bleven er onder aan de boom zitten en de twee anderen vlogen de boom in. Snuffelden aan de noten en sommige trokken ze af en anderen lieten ze nog hangen, maar binnen de maand was de hele boom leeg. Zag dat graag en heb ze dan ook niet weg gejaagd en als ze bezig waren zo weinig mogelijk bewogen achter het raam want als ze ergens beweging zagen waren ze zo verdwenen.
Gisteren is verleden, vandaag een gunst en morgen een misterie.

Mathieu

En nu naar de lakenstraat, slaap wel allemaal en droom zacht. Tot morgen.
Gisteren is verleden, vandaag een gunst en morgen een misterie.

barabas

Citaat van: Mathieu op 23 november 2023, 00:47:35Goede avond.
Okkernoten geen enkele gehad dit jaar en de boom hier hing nochtans goed vol. Vier dieven of moet ik zeggen diefjes zijn er allemaal mee gaan lopen. Twee waren er heel donker bruin en twee waren er precies wat rosser . Alle vier een mooie pluimstaart en twee bleven er onder aan de boom zitten en de twee anderen vlogen de boom in. Snuffelden aan de noten en sommige trokken ze af en anderen lieten ze nog hangen, maar binnen de maand was de hele boom leeg. Zag dat graag en heb ze dan ook niet weg gejaagd en als ze bezig waren zo weinig mogelijk bewogen achter het raam want als ze ergens beweging zagen waren ze zo verdwenen.

Gelijk heb je Mathieu, die zou ik ook zo laten doen :4_1_201:

kabar

Citaat van: Mathieu op 23 november 2023, 00:47:35Goede avond.
Okkernoten geen enkele gehad dit jaar en de boom hier hing nochtans goed vol. Vier dieven of moet ik zeggen diefjes zijn er allemaal mee gaan lopen. Twee waren er heel donker bruin en twee waren er precies wat rosser . Alle vier een mooie pluimstaart en twee bleven er onder aan de boom zitten en de twee anderen vlogen de boom in. Snuffelden aan de noten en sommige trokken ze af en anderen lieten ze nog hangen, maar binnen de maand was de hele boom leeg. Zag dat graag en heb ze dan ook niet weg gejaagd en als ze bezig waren zo weinig mogelijk bewogen achter het raam want als ze ergens beweging zagen waren ze zo verdwenen.
Bij mij zitten er drie eekhorentjes: twee donkere en één rosse. Ze verstoppen de noten in mijn composthoop.

Mathieu

Goede morgen allemaal. Grauw en grijs is ons deel hier vandaag. Geen regen, maar een kille wind is er dan ook nog bij en de termometer gaat niet hoger dan 10 gr.
Gisteren is verleden, vandaag een gunst en morgen een misterie.

Flurk

Goede morgen allemaal. Hier toch al 11°. Tevoet naar de bakker geweest om een beetje de spieren los te maken.De tuin ligt ondertussen vol blaren maar ik wacht op mijn buur die ze komt opruimen. Hij gebruikt die om compost te maken. Als ik nog een buur vind die gras nodig heeft ????? Hij mag het allemaal komen afrijden. :biggrinumbrella1:

barabas

Citaat van: Flurk op 23 november 2023, 13:39:43Goede morgen allemaal. Hier toch al 11°. Tevoet naar de bakker geweest om een beetje de spieren los te maken.De tuin ligt ondertussen vol blaren maar ik wacht op mijn buur die ze komt opruimen. Hij gebruikt die om compost te maken. Als ik nog een buur vind die gras nodig heeft ????? Hij mag het allemaal komen afrijden. :biggrinumbrella1:

Die buur van U mag bij mij ook komen rapen, gratis compost materiaal in aanbieding :Tip-Hat: