Kookhoekje

Gestart door Beastje, 19 oktober 2011, 17:06:18

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jerryke

groentesoep,kabeljauwhaasje, aardappeltjes, worteltjes en appelmoes.....dessert chocolade pudding

Beastje

Vandaag Gyros met gebakken rijst en een frise salade




,2 kg gyros, kant-en-klaar

300 g witte rijst
9 dl water
1 bouillonblokje
1 kleine ui
1 verse chilipeper
2 eieren
3 eetlepels olijfolie
3 eetlepels sojasaus
peper en zout
bereiding:
Bak de gyros al roerend in een braadpan.

Doe het water, de rijst en het bouillonblokje in een kookpan met deksel.
Breng het geheel aan de kook en laat het vervolgens op een laag vuurtje doorkoken. De kooktijd bedraagt 15 tot 20 minuten.
Voor het koken roert u het geheel even om. Laat het deksel op de pan.
Snijd tijdens het koken van de rijst de ui en de chilipeper fijn.
Spoel de gekookte rijst met koud stromend water af in een zeef.
Doe de olijfolie in de wok en verhit deze.
Fruit de gesnipperde ui en chili en voeg daar de gekookte rijst en de sojasaus bij.
Roer het geheel een vijftal minuten goed om, voeg er intussen de geklutste eieren aan toe en roer daarna nog enkele minuten om.
Dien het geheel warm op.
Beastje

Beastje

12 januari 2012, 13:37:46 #122 Laatste wijziging: 12 januari 2012, 13:40:14 door Beastje
oeps foutje verkeerd gepost sorry
Beastje

Beastje

Vandaag groenboontjes in gerookt spek gewikkeld,met patatjes en pittige italiaanse worsten met vleesjus




Beastje

jerryke

frietjes, vis en sla

kabar

Ik kan een doos soep warm maken en een eike bakken. Daar houden mijn kookkunsten mee op!

jerryke

Citaat van: kabar op 13 januari 2012, 19:29:57
Ik kan een doos soep warm maken en een eike bakken. Daar houden mijn kookkunsten mee op!

Kabar dan ben je niet alleen, mijn man kan dat eitje nog maar alleen koken....maar ik denk dat het op de meeste plaatsen zo is waar de vrouw achter het fornuis staat  ;)

Beastje

Vandaag rosbief met groen boontjes en patatjes
Beastje

jerryke

Citaat van: Beastje op 15 januari 2012, 13:47:15
Vandaag rosbief met groen boontjes en patatjes

hhhhmmmm, hebt gij net bij mij aan tafel gezeten  :denken:  ;D ;D ;D

Beastje

Vandaag goulachs met patatjes en appelmoes
Beastje

jerryke

Citaat van: Beastje op 16 januari 2012, 11:48:59
patatjes en appelmoes

hier ook en dan nog wat sla met komkommer en een varkenshaasje

Beastje



Vandaag word het Chili con carne


2 eetlepels Solo Vloeibaar
200 g kalfsgehakt
4 eetlepels tomatenpuree
1 kleine Spaanse peper
400 g gekookte rode bonen
1 groene paprika
peper
chilipoeder 1 middelgrote ui
1 teentje knoflook
1 tomaat

1.Maak ui en knoflook schoon en snij ze in kleine stukjes. Maak de paprika, Spaanse peper en tomaten schoon.
2.Verwijder de zaadlijsten van de paprika. Ontvel en ontpit de tomaat en hak ze met de papriak en de Spaanse peper in kleine blokjes.
3.Verwarm de Solo en fruit hierin ui en knoflook tot een glazig uitzicht. Voeg het vlees bij de uien en bak het gaar.
4.Voeg kruiden, tomatenpuree, paprika, Spaanse peper en tomaten toe en laat alles een 5-tal minuten meebakken. Roer de gare bonen door het warm gerecht en verwarm alles terug op een matig vuur.
5.Schep de chili con carne in een warme schaal.





Beastje

jerryke

wortelstoemp met beenham en als dessert een kommetje gele pudding met muizekeutelkes  ;D

Beastje

toen ik deze namiddag men chili con carne aan t' bereiden ,ge kent da groentjes fijn snijden paprikas, look,ajuin ,tomaten,en rood peperke.Alles was klaar en ikke proeven,had toch zeker nie een paar klein snippers van die kleine rode peper in men mond ,da was van men ........Fire in the hole
Beastje

jerryke

Citaat van: Beastje op 18 januari 2012, 03:04:07
toen ik deze namiddag men chili con carne aan t' bereiden ,ge kent da groentjes fijn snijden paprikas, look,ajuin ,tomaten,en rood peperke.Alles was klaar en ikke proeven,had toch zeker nie een paar klein snippers van die kleine rode peper in men mond ,da was van men ........Fire in the hole


dan in het vervolg een korstje brood eten  ;D ....de kleinzoon die is net terug van Maleisië en daar is alles ook redelijk pikant en die raadde ze daar aan om je mond met bier te spoelen