Kookhoekje

Gestart door Beastje, 19 oktober 2011, 17:06:18

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jerryke

Citaat van: proske op 12 oktober 2015, 00:11:36

  De eerste maal dat ik dit tegenkom . Een ei met welgeteld drie (3) dooiers !  :oops:

amai dat is al een serieus ei, met 2 dooiers hebben wij hier regelmatig bij onze kippen

xofie

vandaag wordt het wok of chinees

Koter

Citaat van: xofie op 12 oktober 2015, 14:34:22
vandaag wordt het wok of chinees

Gokchinees of gewone?
Volgens vrouwen: Mannen willen altijd maar èèn ding........
Volgens mannen:   Vrouwen willen altijd alles....

Micmac

Citaat van: proske op 12 oktober 2015, 00:11:36

  De eerste maal dat ik dit tegenkom . Een ei met welgeteld drie (3) dooiers !  :oops:

Als je hen 2 keer per week een ei legt met een dubbele dooier en voor de rest geen eieren legt,dan komt dat neer op 4 eieren per week.
Als een andere hen 5 eieren legt met een enkele dooier,dan is dat 5 eieren per week.
Dus gaat je hennetje niet sneller uitgelegd zijn.
Tenzij ze al 4 eieren met een dubbele dooier gaat leggen,want dat komt neer op 8 eieren per week.
Het hangt er gewoon van af hoeveel eieren per week met een dubbele dooier ze legt en daarbij nog eens hoeveel gewone eieren ze legt.
Dus één ei leggen met drie dooiers en twee dagen erna geen ei leggen, dan werkt de Hen nog maar aan één ei per dag.

Flurk

Citaat van: xofie op 26 september 2015, 14:20:01
Citaat van: proske op 26 september 2015, 00:04:37
Citaat van: Mathieu op 25 september 2015, 23:40:56
Proske, proficiat, en als er al vier verdwenen zijn is dit een teken dat ze lekker zijn. En dan mag je nog van geluk spreken dat ik niet in de buurt was want dan waren er nog veel meer verdwenen vrees ik.......

Awel , als ge nog eens naar Schoten komt , zal ik er klaar zetten . En anders als de Flurk weer gaat tentoonstellen in Aartselaar dit jaar , breng ik ze mee . Voor iedereen die komt uiteraard .  :bye_smiley:   

en wanneer is dat, als ik toevallig in België ben kom ik af !!!!
Dat zal op 19 dec.2015 zijn van 15 tot 22 uur

xofie

Citaat van: Flurk op 14 oktober 2015, 14:46:55
Citaat van: xofie op 26 september 2015, 14:20:01
Citaat van: proske op 26 september 2015, 00:04:37
Citaat van: Mathieu op 25 september 2015, 23:40:56
Proske, proficiat, en als er al vier verdwenen zijn is dit een teken dat ze lekker zijn. En dan mag je nog van geluk spreken dat ik niet in de buurt was want dan waren er nog veel meer verdwenen vrees ik.......

Awel , als ge nog eens naar Schoten komt , zal ik er klaar zetten . En anders als de Flurk weer gaat tentoonstellen in Aartselaar dit jaar , breng ik ze mee . Voor iedereen die komt uiteraard .  :bye_smiley:   

en wanneer is dat, als ik toevallig in België ben kom ik af !!!!
Dat zal op 19 dec.2015 zijn van 15 tot 22 uur

toen ik 19 zag staan dacht ik oh leuk, maar die dec is een maand telaat, ben in nov in België

xofie

vandaag loze vinken met sla

jerryke

Lasagna  zelf gemaakte ;D

Micmac

Ik heb kip, maar ik ga ze parelhoen noemen, klinkt mooier, zal die saus superieur moeten maken want anders word ik ontmaskerd. :biggrinumbrella1:

xofie

Citaat van: Micmac op 14 oktober 2015, 16:48:11
Ik heb kip, maar ik ga ze parelhoen noemen, klinkt mooier, zal die saus superieur moeten maken want anders word ik ontmaskerd. :biggrinumbrella1:

ik proef wel degelijk het verschil tussen parelhoen of kip zenne

Micmac

zo ziet de samenstelling eruit,

Ingredienten;
1 parelhoen, peper en zout, enkele plakjes ontbijt-spek om de parelhoen te omwikkelen, 1 blad laurier, 70 gram boter, 200 gram kleine champignons, 4 sjalotjes, 1 dl slagroom, 1 glas rum.

xofie

Citaat van: Micmac op 14 oktober 2015, 20:41:37
zo ziet de samenstelling eruit,

Ingredienten;
1 parelhoen, peper en zout, enkele plakjes ontbijt-spek om de parelhoen te omwikkelen, 1 blad laurier, 70 gram boter, 200 gram kleine champignons, 4 sjalotjes, 1 dl slagroom, 1 glas rum.

en dan puree derbij lekker

Micmac

Citaat van: xofie op 14 oktober 2015, 20:45:53
Citaat van: Micmac op 14 oktober 2015, 20:41:37
zo ziet de samenstelling eruit,

Ingredienten;
1 parelhoen, peper en zout, enkele plakjes ontbijt-spek om de parelhoen te omwikkelen, 1 blad laurier, 70 gram boter, 200 gram kleine champignons, 4 sjalotjes, 1 dl slagroom, 1 glas rum.

en dan puree derbij lekker

Inderdaad Puree,

ingrediënten;
 1 teentje knoflook
 1 kg nieuwe aardappeltjes
 1 eetlepel fijngesneden rozemarijn
50 g boter
 3 eetlepels olijfolie
geraspte parmesaankaas (naar keuze)
Bereiding;
Verwarm de oven voor tot 200 °C.
Rol het teentje knoflook in aluminiumfolie en rooster het ca. 40 minuten in de voorverwarmde oven tot het heel zacht is.
Maak de aardappelen schoon overgiet ze met kokend heet water, voeg wat zout toe en kook ze een kwartiertje.
Smelt de boter in een pan.
Giet de aardappelen af en stamp ze grof.
Knijp de teentjes knoflook uit en voeg de zachte pulp en de fijngesneden rozemarijn toe aan de gesmolten boter.
Schep de aardappelen door de knoflookboter en voeg flink wat zeezout en zwarte peper toe.
Sprenkel de olijfolie erover.
Doe de gestampte aardappelen in een ovenschaal en zet ze in de oven tot ze een bruin en knapperig bovenlaagje hebben gekregen.
Strooi er eventueel nog wat geraspte parmezaankaas over.

Desert;

Rozijnen rum-ijs overgoten met chocolade met sintjansberen stukjes appel(franse Golden) en stukjes abrikoos.

Ze hebben alles opgegeten en geen commentaar gegeven (uitzonderlijk).

xofie

vandaag hoogstwaarschijnlijk bij de Belg iets, want we moeten die richting uit, ongeveer 40 minuten van hieruit
dus ik zie wel wat hij heeft

jerryke

tagliatelle met scampi's of zalm...moet nog kijken welk van de 2