Ziekenhuis

Gestart door Koter, 12 februari 2009, 12:23:32

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Tarziebie

Citaat van: Koter op 12 februari 2009, 19:01:17
Gij zijt nog niet veel thuis geweest zo te zien.  ;D

Toch wel hoor, Koter. Maar na het allemaal nog eens nagelezen te hebben kom ik tot het besluit dat ik nog enkele operatie's en opname's vergeten ben. Zo heb ik 3 x op intensieve zorgen gelegen door ziekte.
1ste keer : na sepsis die ik gekregen had van een IVF infuis. Heb toen 2 dagen in intensieve gelegen en nadien 1 week ziekenhuis.

2de keer: wegens kinderziekte die helemaal naar binnen was geslagen. Had op mijn 28ste waterpokken en bof gekregen. Zag eruit gelijk een monster. (nu nog hoor).

3de keer: inwendige bloeding die ik gekregen had na mijn maagoperatie.

En op mijn 33ste ; hysterectomie. 1 week hospitalisatie.

Geloof dat het dat zowat was.

Groetjes, Tarziebie, :bye:
Supporter Standard.... in hart en nieren.

Huiselijk geluk... het mooiste wat er bestaat!

vyske

djeezus tarziebie, dat is een hele waslijst! manneke toch, jij zal allezins weten hoeveel een goede gezondheid waard is!

@ jerryke: jicht en reuma kan je niet genezen maar als ik een aanval krijg, dan slik ik apranax en dat helpt heel goed;
soms kan ik na een jichtaanval niet meer stappen van de pijn en na zo'n pilleke ben ik een half uur later weer te been.

jerryke

Citaat van: catvys op 13 februari 2009, 11:17:21
djeezus tarziebie, dat is een hele waslijst! manneke toch, jij zal allezins weten hoeveel een goede gezondheid waard is!

@ jerryke: jicht en reuma kan je niet genezen maar als ik een aanval krijg, dan slik ik apranax en dat helpt heel goed;
soms kan ik na een jichtaanval niet meer stappen van de pijn en na zo'n pilleke ben ik een half uur later weer te been.


ik weet dat het niet te genezen is, maar ik krijg die aanvallen altijd s'nachts en dat is zeer vervelend, want van slapen komt er dan niet veel meer in huis.....ik heb er medicatie voor, maar die mag ik pas innemen na die aanval en dan ook nog maar na het eten......maar het ergste is na 1 dag medicatie gaat het beter maar dan krijg ik diaree van die pillen, en volgens de dokter is dat normaal.

Fendtfeeltje

Die bijwerkingen van medicijnen zijn echt een ramp. Ik heb deze zomer een mycoplasma longonsteking gehad. Na 2 weken wist de docter dat eindelijk en toen moest ik Augmentine antibiotica innemen. Gevolg: nog zieker dan eerst. Na een week kon ik nog slechts een half potje youghurt per dag eten.
Brood, vlees, bier of friet, zonder boeren is het er niet.

Koter

Ik hou niet van die chemische rommel. Mijn dokter kent mij en probeert altijd alternatieve oplossingen. Gelukkig moet die maar om de 2 of 3 jaar langs komen, meestal dan nog voor de rug.
Volgens vrouwen: Mannen willen altijd maar èèn ding........
Volgens mannen:   Vrouwen willen altijd alles....

vyske

Citaat van: Fendtfeeltje op 13 februari 2009, 14:14:23
Die bijwerkingen van medicijnen zijn echt een ramp. Ik heb deze zomer een mycoplasma longonsteking gehad. Na 2 weken wist de docter dat eindelijk en toen moest ik Augmentine antibiotica innemen. Gevolg: nog zieker dan eerst. Na een week kon ik nog slechts een half potje youghurt per dag eten.

je dokter had je dan wel een andere antiobiotica mogen vrooschrijven - 't is dat je allergisch bent voor augmentine net als ik. Er zijn dus alternatieven voor.

barabas

14 februari 2009, 11:49:59 #21 Laatste wijziging: 14 februari 2009, 12:23:07 door barabas
Ik heb dit gelukkig nog niet meegemaakt, mijn vrouw wel:

18 jaar, voet operatie, 1 dag

27 jaar, nier punctie, 3 dagen

29 jaar, bevalling, 9 dagen

34 jaar, fystel operatie voor nier dialyse, 2 dagen

35 - 36 jaar, nier transplantatie met complicaties: 10 MAANDEN in die twee jaar in Gasthuisberg - Leuven

? jaar, verwijdering fystel, 1 dag

? jaar, nier punctie, 2 dagen

47 jaar, korte nier problemen, 10 dagen Gasthuisberg

52 jaar, open armbreuk, in totaal 14 dagen.

Nog vergeten: 53 jaar, borst tumor verwijderd, 14 dagen


En geloof me of niet maar ze is nog steeds moedig, opgewekt, werklustig, ....  :d_clap_20: :d_clap_20: :d_clap_20: :d_clap_20: :d_clap_20: :d_clap_20: :d_clap_20:

Koter

Het lijkt of ze steeds dezelfden moeten hebben.
Volgens vrouwen: Mannen willen altijd maar èèn ding........
Volgens mannen:   Vrouwen willen altijd alles....

jerryke

amai Prof, chapeau voor je vrouw dat ze er zo levenslustig onder blijft  :d_clap_20:

Mathieu

14 februari 2009, 19:08:18 #24 Laatste wijziging: 14 februari 2009, 19:14:28 door Mathieu
0 - 16 jaar : niks.
16 - 26- jaar : diverse opnames in buitenland voor diverse verwondingen.
26 -  61 jaar : Darmonderzoek ( 3 maal dagopname ziekenhuis)
                      Operatie aan knie tengevolge van val met fiets op verlof,
                      2 dagen ziekenhuisopname
                      Grondige controle hele lichaam, Spierkrampen, -ontstekingen,
                      4 dagen ziekenhuis.

Dus ik mag nog van veel geluk spreken.
Gisteren is verleden, vandaag een gunst en morgen een misterie.

Mathieu

Inderdaad Prof chapeau voor je eega.
Gisteren is verleden, vandaag een gunst en morgen een misterie.

barabas

Citaat van: Mathieu op 14 februari 2009, 19:15:50
Inderdaad Prof chapeau voor je eega.

Onze hospitalisatie verzekering vindt ons niet direct dé ideale klant.

Alleen al in 1987 - 88 "mochten" ze 1.700.000 BF uitbetalen!

Koter

Citaat van: barabas op 14 februari 2009, 20:10:13
Citaat van: Mathieu op 14 februari 2009, 19:15:50
Inderdaad Prof chapeau voor je eega.

Onze hospitalisatie verzekering vindt ons niet direct dé ideale klant.

Alleen al in 1987 - 88 "mochten" ze 1.700.000 BF uitbetalen!

Dat is de moeite, als dat uit uw eigen zak moet komen, amaai.
Volgens vrouwen: Mannen willen altijd maar èèn ding........
Volgens mannen:   Vrouwen willen altijd alles....

vyske

Awel barabas, je hebt een moedige vrouw en 't mag ook eens gezegd worden, jij bent haar rots in de branding. 'k Heb het nu al diverse malen mogen meemaken om de partner te zijn van de zieke en dat is ook geen klein bier.

janmettepet

Citaat van: catvys op 12 februari 2009, 13:28:24
dat vind ik ook; in mijn geval doen de verzekeringen zeker geen winst en ben nog maar 43;
als ik ook de 80 moet halen zoals het gemiddelde...
Knarsende karren bollen het langst :a_thumbsup_20: