Onze wankele aarde.

Gestart door Micmac, 14 april 2011, 19:20:07

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Micmac

14 april 2011, 19:20:07 Laatste wijziging: 21 april 2011, 22:40:13 door Micmac
Kan onze aarde ompolen, op 21 december 2012   dus de bovenkant word zuidpool en omgekeerd.
Verbergen De maya tempels iets.

Hoe is de aarde opgebouwd:

De aarde bestaat uit 4 lagen:
-De binnenste laag is de binnenkern (1600 km doorsnee), die bestaat uit vloeibaar gesteente, in de binnenkern is het rond de 4000 graden Celsius.
-om de binnenkern heen (1820 km doorsnee), zit de buitenkern, die is waarschijnlijk vloeibaar.
-om deze 2 kernen heen ligt de mantel (2920 km doorsnee), die bestaat uit gesteente, maar die is toch nog heel heet.
-om deze mantel bevindt zich de aardkorst (oceaan: 10 tot 30 km doorsnee, land: 40 tot 60 km doorsnee). Die bestaat uit bewegende platen, die platen worden ook wel schollen genoemd. Schollen zijn ongeveer 64 km dik.



Die schollen hebben ook namen, alle schollen op de wereld die er zijn heten:
-Pacifische plaat
-Amerikaanse plaat
-Afrikaanse plaat
-Euraziatische plaat
-Nazca plaat
-Antartictische plaat
-Indisch Australische plaat


Vroeger waren die schollen een geheel, die heette Pangea.langzamerhand ontstonden er schuren in dat geheel, zo ontstonden er aparte schollen, die schollen liggen nog vast tegen elkaar want ze drijven maar heel langzaam, per jaar verschuiven ze maar 2 cm, maar er zitten nog wel spleten tussen de schollen, die spleten zij zwakke plekken in de aardkorst, deze noemen we ook wel breuklijnen.
Hoe ontstaat een Aardbeving?
Aardbevingen kunnen veroorzaakt worden door vulkaanuitbarstingen, meteorietinslagen, (kern)explosies en door in storten van mijnen.
In de meeste gevallen is dit niet de oorzaak.
Meestal wordt een aardbeving veroorzaakt door verschuiven van de aardkorst.
De aarde bestaat uit schollen die kunnen bewegen .

De grond onder onze voeten zit niet vast aan het binnenste van de aarde, maar drijft daar eigenlijk op.
Het is eigenlijk maar een heel dun korstje, die bestaat uit een aantal grote platen.
Deze platen bewegen heel langzaam langs elkaar, maar een paar centimeter per jaar.
Op sommige plekken botsen ze, op andere plekken gaan ze juist uit elkaar of scheuren ze.

Als twee platen langs elkaar bewegen, ontstaat er spanning. Soms willen de platen verder drijven, maar worden ze tegengehouden door elkaar.
De spanning bouwt zich zo op dat ze uiteindelijk met een schok langs elkaar schieten.
Dit veroorzaakt trillingen diep onder de grond.
Als deze trillingen hard genoeg zijn om de aardkorst te bereiken, krijg je een aardbeving!

De plek waar de aardbeving ontstaat kan wel kilometers diep liggen. We noemen deze plek het hypocentrum. Recht boven het hypocentrum is de aardbeving vaak het ergst te merken. We noemen deze plek het epicentrum.

Micmac


Bewijzen vinden voor de ompoling van de aarde is moeilijk doch ?.
Het minder leuke van de Maya kalender is dat hij in 2012 abrupt tot een einde komt.
Of dit doem-scenario ons ook werkelijk zal treffen zal de tijd leren.
Wat gebeurd er met de aarde als deze moest ompolen ?
In hoeveel tijd zal deze ompoling gebeuren ?.
Dan zitten wij ongeveer in Australië, dus een warmer klimaat.

Micmac

Ompolingen waarbij de magnetische noordpool van de aarde overgaat in de magnetische zuidpool, en omgekeerd , zijn in het geologische verleden veelvuldig opgetreden.
Omdat die ompolingen vooral zijn te reconstrueren op basis van gesteenten waarin mineralen aanwezig zijn die zich hebben georiënteerd volgens het aardmagnetisch veld ten tijde van hun ontstaan, en omdat het daarbij meestal gaat om stollingsgesteenten die met radiometrische methoden goed te dateren zijn, zijn de momenten waarop ompolingen plaatsvonden goed bekend, zo bekend zelfs dat ze nu kunnen dienen voor stratigrafische correlaties.

Micmac

21 april 2011, 22:38:44 #3 Laatste wijziging: 1 juni 2013, 14:28:19 door Micmac
..

vyske

Ik begin echt te geloven in die theorie van de grote omslag in december 2012.

Als je ziet hoe iedereen nu schreeuwt om verandering...
neem nu Noord-Africa waar het ene land na het andere in opstand komt,
neem nu Vlaanderen dat wil afscheiden van Wallonië,
neem nu al die natuurrampen van de laatste jaren en de seizoenen die verschuiven...

En misschien is het wel niet slecht, want iedereen weet dat er
nu veel moet veranderen of we gaan maken onze wereld kapot;
moeten er nog een paar extra kerncentrales zijn???
Heel Europa is blijkbaar bezaaid met die kerncentrales -
ik dacht dat het er maar een paar waren!
Een serieuze aardbeving en heel Europa is radioactief...
gedaan met alle leven.

Maar de grootste zorg van onze leiders is dat we geen electriciteit meer gaan hebben
als ze die tijdbommen sluiten. In 2012 hebben we er geen meer nodig als de Maya's gelijk krijgen.

Ik begin alvast mijn ark te bouwen; Noa is er mee weggeraakt, awel catvys ook ;-)
'k Heb al een reiger, 2 honden, konijnen, vogeltjes in alle maten, vissen en 2 apen...
ons voortbestaan is verzekerd!

Micmac

Je moet niets bouwen, de zwaartekracht blijft aan 1kg/cm², de rotatie gaat trager.
De aarde gaat naar vreedzaam bij een krachtveldverwisseling van 180°, de ijskap blijft.
Naar een hogere dimentie gaan en er twee dagen blijven is mogelijk de beste oplossing, zo zijn ook de Maya's verdwenen van de haatdragende of haatverwekkende aarde.

Micmac

Citaat van: catvys op 22 april 2011, 10:44:50
Ik begin echt te geloven in die theorie van de grote omslag in december 2012.

Als je ziet hoe iedereen nu schreeuwt om verandering...
neem nu Noord-Africa waar het ene land na het andere in opstand komt,
neem nu Vlaanderen dat wil afscheiden van Wallonië,
neem nu al die natuurrampen van de laatste jaren en de seizoenen die verschuiven...

En misschien is het wel niet slecht, want iedereen weet dat er
nu veel moet veranderen of we gaan maken onze wereld kapot;
moeten er nog een paar extra kerncentrales zijn???
Heel Europa is blijkbaar bezaaid met die kerncentrales -
ik dacht dat het er maar een paar waren!
Een serieuze aardbeving en heel Europa is radioactief...
gedaan met alle leven.

Maar de grootste zorg van onze leiders is dat we geen electriciteit meer gaan hebben
als ze die tijdbommen sluiten. In 2012 hebben we er geen meer nodig als de Maya's gelijk krijgen.

Ik begin alvast mijn ark te bouwen; Noa is er mee weggeraakt, awel catvys ook ;-)
'k Heb al een reiger, 2 honden, konijnen, vogeltjes in alle maten, vissen en 2 apen...
ons voortbestaan is verzekerd!

Het verdwijnen van de miljarden liters aardolie is de hoofdoorzaak van het snel in-elkaar-schuiven van de verschillende plateau's, echter een opwaarts gaand plateau veroorzaakt een sunamie, doch al de plateau's op aarde zijn voorzien van een naam.
De kerncentrale's zijn veilig tot schokken van 8 op de schaal van richter.

B. De Vlaeminck

22 april 2011, 20:52:42 #7 Laatste wijziging: 22 april 2011, 21:12:11 door B. De Vlaeminck
Citaat van: Micmac op 22 april 2011, 19:53:34
Citaat van: catvys op 22 april 2011, 10:44:50
Ik begin echt te geloven in die theorie van de grote omslag in december 2012.

Als je ziet hoe iedereen nu schreeuwt om verandering...
neem nu Noord-Africa waar het ene land na het andere in opstand komt,
neem nu Vlaanderen dat wil afscheiden van Wallonië,
neem nu al die natuurrampen van de laatste jaren en de seizoenen die verschuiven...

En misschien is het wel niet slecht, want iedereen weet dat er
nu veel moet veranderen of we gaan maken onze wereld kapot;
moeten er nog een paar extra kerncentrales zijn???
Heel Europa is blijkbaar bezaaid met die kerncentrales -
ik dacht dat het er maar een paar waren!
Een serieuze aardbeving en heel Europa is radioactief...
gedaan met alle leven.
Maar de grootste zorg van onze leiders is dat we geen electriciteit meer gaan hebben
als ze die tijdbommen sluiten. In 2012 hebben we er geen meer nodig als de Maya's gelijk krijgen.

Ik begin alvast mijn ark te bouwen; Noa is er mee weggeraakt, awel catvys ook ;-)
'k Heb al een reiger, 2 honden, konijnen, vogeltjes in alle maten, vissen en 2 apen...
ons voortbestaan is verzekerd!

Het verdwijnen van de miljarden liters aardolie is de hoofdoorzaak van het snel in-elkaar-schuiven van de verschillende plateau's, echter een opwaarts gaand plateau veroorzaakt een sunamie, doch al de plateau's op aarde zijn voorzien van een naam.
De kerncentrale's zijn veilig tot schokken van 8 op de schaal van richter.

Ik nodig alle Frutters uit op 1 januari 2013 in zaal Nilania in Nijlen om samen er "ene te gaan drinken" en Nieuwjaar te vieren,  :) wanneer de aarde zogezegd vergaan is en wil iedereen gerust stellen.  :) De Maya's konden maar tot in 2012 tellen. De Joods-Christelijke, Chinese en andere tijdsrekeningen gaan gewoon verder.  ;)

Hier worden verschillende items aangehaald die los staan van elkaar.

Noord-Afrika en Vlaanderen (voorlopig nog 1 land met Franstalig Wallonië) staan deels onder invloed van de Frans(talig)en. Catvys, je hebt zelf kunnen zien hoe de Cote d'Azur erop achteruit gegaan is. Dat lijkt wel een teken aan de wand van een mogelijk tanende macht van Frankrijk en zijn verminderde invloed op de andere regio's, die anderzijds economisch sterker worden.

Natuurrampen zijn er al altijd geweest. Alleen komen ze de laatste tijd extra in beeld door de media, die nu weider verspreid zijn dan ooit. Niks nieuws onder de zon dus.

Seizoenen verschuiven al miljoenen jaren. Er zijn al meerdere ijstijden geweest met tussenin warmere periodes. 2000 wetenschappers geloven in een opwarming van de aarde. Dat zeggen de media. Als je wat moeite doet, vind je op 't internet dat er 3000 het tegenovergestelde zeggen.

Europa is behoorlijk rustig en vrij van aardbevingen. Zo'n vaart loopt het dus niet. Ik ben wel voorstander van wind- en andere alternatieve, groene, hernieuwbare energiebronnen. De technologieën worden alsmaar succesvoller.
We gaan er in 't milieu op een aantal vlakken op vooruit: de rivieren worden terug properder. In de Schelde zwemmen nu meer vissoorten. De uitlaatgassen en CO2 worden beperkt. Binnenkort rijden we meer op waterstof of elektriciteit bv.. We roken minder binnenshuis. De gemiddelde levensduur van de mensen verlengt door o.a. verbeterde voedingsgewoonten, geneeskunde en minder zwaar of riskant werk, enz. ... Ik blijf optimistisch.

Micmac, Japan ligt gewoon in een gebied waar al talloze eeuwen veel aardbevingen zijn geweest. Dat staat los van menselijke invloed. In de buurt van het episch centrum van de laatste bevingen wordt geen olie geboord. Die tectonische platen verschuiven al miljoenen jaren. Ik vraag mij af op welke bron je je baseert.

Micmac

 De nasa onderzoekt de asafwijking van de aarde op jaarbasis, dit is 64 km in de richting van Rusland, nu zitten ze bij de telling vast op 21/12/2012 omdat bij overhelling de vier magneetvelden omslaan en de zuidpool dus de noordpool word, alle wetenschappers weten dit omdat de aarde nu draait op negativisme en bij ompoling dus andersom.

B. De Vlaeminck

22 april 2011, 23:13:23 #9 Laatste wijziging: 23 april 2011, 00:28:25 door B. De Vlaeminck
Citaat van: Micmac op 22 april 2011, 23:05:36
De nasa onderzoekt de asafwijking van de aarde op jaarbasis, dit is 64 km in de richting van Rusland, nu zitten ze bij de telling vast op 21/12/2012 omdat bij overhelling de vier magneetvelden omslaan en de zuidpool dus de noordpool word, alle wetenschappers weten dit omdat de aarde nu draait op negativisme en bij ompoling dus andersom.

Dan zou dat dus een ongelooflijk toeval zijn: die Maya-kalender en een vermoedelijke NASA-voorspelling, waaraan verder weinig ruchtbaarheid gegeven wordt.

Wat ik wel in 2012 zie gebeuren, is dat het wereldrecord regering-vormen in een niet nader te noemen landje op een onklopbare tijdsduur wordt gebracht en dat daar een nieuwe koning de troon wil bestijgen, maar door de grootste deelcultuur van dat land (62% van de inwoners) wordt tegengehouden. Daarna wordt de kleinere deelcultuur (35%) eindelijk onafhankelijk van de grote. 't Is wel degelijk zo, en niet andersom.   ;) ;) ;) Maar da's eigenlijk een omwenteling van een andere orde: een Copernicaanse. :):)

Micmac

Een voorbeeld hoe het zou kunnen via de melkweg, het is een voorbeeld

Bekijk ook de volgende anti consumtiemaatschappij motorentechniek

http://www.youtube.com/watch?v=suzL62MEAO0

B. De Vlaeminck

23 april 2011, 00:35:47 #11 Laatste wijziging: 23 april 2011, 00:50:55 door B. De Vlaeminck
Citaat van: Micmac op 22 april 2011, 23:05:36
De nasa onderzoekt de asafwijking van de aarde op jaarbasis, dit is 64 km in de richting van Rusland, nu zitten ze bij de telling vast op 21/12/2012 omdat bij overhelling de vier magneetvelden omslaan en de zuidpool dus de noordpool wordt, alle wetenschappers weten dit omdat de aarde nu draait op negativisme en bij ompoling dus andersom.
Ach ja. Ik heb zo nog een schoonzus gehad van Poolse afkomst, M. Waskiewicz. Echt waar. Toen die vroeger in haar land verhuisde, werd zij ook i.p.v. een Zuid-Pool een Noord-Pool. ;)
En inderdaad: 't wordt tijd dat we wat positiever worden, niewaar... ;):)


Micmac


17 nieuwe piramides ontdekt in Egypte

Satellieten uitgerust met speciale infraroodtechnologie gaven archeologen de exacte locatie van 17 nieuwe piramides, 1.000 graftomben en 3.000 oude nederzettingen.

© EPA
De geheimen van het oude Egypte blijven tot de verbeelding spreken.
Dankzij de moderne technologie slagen archeologen er steeds vaker in om stukjes van dat verleden bloot te leggen. 
De Egyptologe Sarah Parcak bestudeerde samen met haar team gedurende een jaar de infraroodbeelden van diverse satellieten.
Die brachten de wetenschappers op het spoor van 17 nieuwe piramides, 1.000 graftomben en 3.000 oude nederzettingen.

infraroodtechnologie

Over de exactheid van de beelden bestaat weinig twijfel.
De satellieten zijn uitgerust met dermate krachtige camera's dat ze zowat alle objecten kleiner dan 1 meter diameter kunnen lokaliseren.
Dankzij de infraroodtechnologie kan ook het type materiaal onderscheiden worden.

De oude Egyptenaren bouwden hun huizen en andere gebouwen in klei of althans in een smurrie die een stuk geconcentreerder is dan de aarde eromheen. Op de infraroodbeelden tekenen zich daardoor heel duidelijk de contouren van huizen, tempels en graftomben af.

"De droom van elke archeoloog"

Parcak is zeer enthousiast over de gebruikte technologie en hoopt dat die in de toekomst nog tot grotere ontdekkingen kan leiden.
"Een piramide blootleggen is de droom van elke archeoloog", luidt het.
In Tanis is ondertussen een huis van ruim 3.000 jaar oud opgegraven.
"Het is opmerkelijk hoe de contouren vrijwel perfect overeenkomen met wat de infraroodbeelden aangaven."