Tuin & vijver

Gestart door Koter, 6 februari 2009, 12:37:10

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Koter

Ik zal hier maar opnieuw beginnen, hoewel er op het moment nog niet veel te vertellen valt. De vijver ligt er bevroren bij en ik hop dar er geen slachtoffers meer vallen. Bij de vorige vriesperiode ben ik 5 grote goudwindes verloren, vast gevroren in de ijslaag.
Volgens vrouwen: Mannen willen altijd maar èèn ding........
Volgens mannen:   Vrouwen willen altijd alles....

Mathieu

Wij hebben er geen, maar bij de zoon is alles weg, 15 stuks. De eerste vijf zaten vastgevroren in het ijs. Het water ontdooit en hij zet de zuiveringspomp in werking. Vergeet ze uit te zetten, dus water in bak bevroren maar de pomp ging gewoon door. Gevolg  : bijna geen water meer in de vijver en eindresultaat heel makkelijke prooien voor de reiger.
Gisteren is verleden, vandaag een gunst en morgen een misterie.

Koter

Mijn pomp draait het ganse jaar door. Normaal blijven de vissen in de winter onder in de vijver waar ze een soort winterslaap doen. Hier zijn ze naar boven gekomen en in het ijs vast gevroren.
Volgens vrouwen: Mannen willen altijd maar èèn ding........
Volgens mannen:   Vrouwen willen altijd alles....

vyske

das wel typisch voor goudwinnen; die hebben een instinctieve drang om uit het water te springen naar vliegjes;
ik heb alleen nog maar mijn grote familie goudvissen en die zijn wel slim genoeg om niet tegen het ijs te gaan plakken.
Mijn pomp staat nu half-time op en ik kap als nodig 3x per dag een gat in de vijver; mijn honden en vogeltjes moeten ook kunnen drinken.

Koter

Als uw pomp op staat blijft er toch een wak in de vijver?
Volgens vrouwen: Mannen willen altijd maar èèn ding........
Volgens mannen:   Vrouwen willen altijd alles....

jerryke

oef wat een geluk dat ik dat probleem niet heb met mijne vijver (lees aqarium)

Koter

Het is de eerste keer op meer dan 20 jaar dat ik sterfte heb in de winter. Gewoonlijk is het de reiger die in het voorjaar komt vissen.
Volgens vrouwen: Mannen willen altijd maar èèn ding........
Volgens mannen:   Vrouwen willen altijd alles....

jerryke

Citaat van: Koter op  6 februari 2009, 17:00:07
Het is de eerste keer op meer dan 20 jaar dat ik sterfte heb in de winter. Gewoonlijk is het de reiger die in het voorjaar komt vissen.

dat was bij de buren ook zo met de reiger, die hebben uiteindelijk verleden jaar alles dicht gegooid en er bloemetjes geplant

vyske

Citaat van: Koter op  6 februari 2009, 16:43:04
Als uw pomp op staat blijft er toch een wak in de vijver?
ze staat ondertussen half-time op wegens een hoge energierekening 
en als het dan hard vriest zoals begin verleden week, dan vriest het wateroppervlak vast in een uur tijd.
Dan moet ik de pomp ook afzetten want ze zou anders kapot gaan. De darm vriest ook toe uiteraard.

Koter

Mijn pomp werkt 24/24 winter en zomer.



[verwijderd door de beheerder]
Volgens vrouwen: Mannen willen altijd maar èèn ding........
Volgens mannen:   Vrouwen willen altijd alles....

janmettepet

Ben al de hele week bezig met hakselen van snoeihout, braambessen en pampasbossen.
Moet ook nog beginnen te spitten.  :Doh3:

Mathieu

Heb de aanhangwagen weer vol staan om morgen weg te brengen naar een collega van mij. Grondbedekker tussen zijn planten.
Gisteren is verleden, vandaag een gunst en morgen een misterie.

barabas

Ik had verleden jaar zo'n ronde kuip van 140L,30 cm diep gekocht met daarin een pomp met borrelsteen.

Nu na de winter zit er een kortsluiting op en springt de zekering, probleem is wel pas opgedoken na de dooi?!

Mijn vraag: betere pomp kopen of binnenhalen bij vorst?

Koter

In uw geval bevriest de pomp omdat ze niet diep genoeg kan worden gezet. Binnenhalen voor de winter dus.
Volgens vrouwen: Mannen willen altijd maar èèn ding........
Volgens mannen:   Vrouwen willen altijd alles....

barabas

Dan moet ik telkens heel dat spul demonteren! :smil414ae0fb30e96: