25 april 2024, 04:25:59

Tennis

Gestart door jerryke, 6 februari 2009, 00:20:49

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Micmac

24 juni 2010, 23:38:48 #90 Laatste wijziging: 24 juni 2010, 23:40:58 door Micmac
Hier was ik in slaap gevallen, terwijl die vrouwen aan het zwoegen waren.

Op het Grand Slam-toernooi van Wimbledon heeft Kim Clijsters de Kroatische Karolina Sprem in twee sets verslagen

In het Belgisch onderonsje op Wimbledon heeft Yanina Wickmayer Kirsten Flipkens verslagen in 2 sets.


Micmac

Henin en Clysters winnen en komen straks tegen elkaar uit.

Henin startte verschroeiend tegen de Russische Nadia Petrova (WTA 14). Ze brak meteen door de opslag van Petrova en stoomde door naar 5-1. Op de opslag van Petrova kreeg de Waalse haar eerste setballen, de derde was de goede: 6-1 na 27 minuten.

In de tweede set bood Petrova meer weerwerk. Bij 1-1 ging ze door de opslag van Henin, maar drie spelletjes later maakte de Belgische de break ongedaan. Petrova klampte nog wel aan maar bij 5-4 op haar eigen opslag moest ze twee matchballen toestaan.

De eerste was meteen de goede voor Henin, die zo na 1 uur en 8 minuten de 6-1, 6-4 eindstand op het bord zette.

Clijsters
Clijsters liet er eerder op de dag ook geen gras over groeien tegen Maria Kirilenko (WTA-28). Bij 1-0 in de eerste set ging ze al door de service van de Russische. Die kon het tempo van Clijsters niet volgen en na 27 minuten haalde de Breese de set binnen met 6-3.

Ook in de tweede set was Clijsters de baas. Kirilenko kon niets anders doen dan achter de feiten aanhollen. Bij 1-1 forceerde Clijsters weer een break. Kirilenko kon nog even terugkomen, maar Clijsters maakte het niet veel later af met 6-3.

Micmac


Kim Clijsters wint de achtste finale's.


Kim Clijsters heeft Justine Henin vandaag verslagen in de achtste finales van Wimbledon.
Ze klopte haar landgenote in drie sets: 2-6, 6-2 en 6-3.
Clijsters begon wat verdwaast aan de wedstrijd, ze was er niet bij in de eerste set.
Het was in eerste instantie Henin die op voorsprong kwam.
Clijsters maakte veel fouten.
Na vijf spelletjes had ze er al 9 op het scorebord staan, Henin geen enkele.
Clijsters staat nu een wedstrijd voor op Henin ( die ze samen speelde ).



jerryke

in de eerste set dachten wij dat het een korte pijn voor Clijsters zou worden, Henin was stukken beter

Koter

Clijsters naar finale Cincinnati na snelle opgave Ivanovic
Kim Clijsters speelt morgen de finale van het WTA-tornooi in Cincinnati (hard/1,54 miljoen euro). In de halve finale gaf de Servische Ana Ivanovic (Ser) bij een achterstand van 2-1 op. De wedstrijd was op dat moment 17 minuten bezig. (lpb)
Volgens vrouwen: Mannen willen altijd maar èèn ding........
Volgens mannen:   Vrouwen willen altijd alles....

Micmac

Wegens tijdsgebrek is kim ons ontgaan, doch haar website is goed.

http://www.sport.be/kimclijsters/nl/nieuws/

Micmac

Kim verliest  ???

Kim Clijsters (WTA-4) heeft haar derde groepspartij op de WTA Masters in Doha verloren van de Russin Vera Zvonareva (WTA-2).
De Limburgse was wel al zeker van een plaats in de halve finales na haar winst tegen Victoria Azarenka donderdagavond.
Clijsters en Zvonareva waren al zeker van de halve finales en moesten onderling strijden voor de eerste plaats in de witte groep.
Het was de Russin die de beste was: het werd 6-4 en 7-5.


Micmac

1 november 2010, 20:44:22 #97 Laatste wijziging: 1 november 2010, 20:46:48 door Micmac
Clijsters wint de finale van de Masters.

Clijsters pakt zo, na 2002 en 2003, haar derde Masters-titel en volgt Serena Williams op in de erelijst.
De winnares van de US Open is ook anderhalf miljoen dollar rijker.
Kim Clijsters hoort weer tot de drie beste tennissters van de wereld.
De Belgische won zondag de WTA Tour Championships en stijgt daardoor ten koste van Serena Williams van de vierde naar de derde plaats.
Voor de voormalig nummer één is het haar hoogste positie sinds ze in augustus vorig jaar haar comeback maakte.

Toch bekwaam volk die Limburgers. :voetbal: :biggrinumbrella1:



kabar

Citaat van: Micmac op  1 november 2010, 20:44:22
Clijsters wint de finale van de Masters.

Clijsters pakt zo, na 2002 en 2003, haar derde Masters-titel en volgt Serena Williams op in de erelijst.
De winnares van de US Open is ook anderhalf miljoen dollar rijker.
Kim Clijsters hoort weer tot de drie beste tennissters van de wereld.
De Belgische won zondag de WTA Tour Championships en stijgt daardoor ten koste van Serena Williams van de vierde naar de derde plaats.
Voor de voormalig nummer één is het haar hoogste positie sinds ze in augustus vorig jaar haar comeback maakte.

Toch bekwaam volk die Limburgers.
:voetbal: :biggrinumbrella1:




Maar ze heeft in Diest leren tenissen.

Micmac

Kim (WTA 3) was duidelijk niet van plan om cadeaus uit te delen op de 21ste verjaardag van Cornet (WTA 83), want ze begon sterk aan de partij.

Gaandeweg slopen er echter wat fouten in haar spel, waardoor de Française kon aanklampen tot in de tie-break.
Die won Kim overtuigend met 7-3.

In set twee stribbelde Cornet tegen tot 3-2, maar toen was het gedaan met het weerwerk.
Na goed anderhalf uur spelen was het derde matchpunt het goede.

Kim moet als enige de Belgische eer hooghouden in de achtste finales.
Daarin neemt ze het op tegen Ekaterina Makarova (WTA 49).
Zij versloeg in een Russische onderonsje enigszins verrassend de als dertiende geplaatste Nadia Petrova (WTA 15) met 6-2, 3-6, 8-6.
Het wordt de eerste ontmoeting tussen Kim en Makarova.


kabar

Ik vond het geweldig hoe Kim die reporter te kakken heeft gezet die dacht dat ze zwanger was.

Micmac

Citaat van: kabar op 23 januari 2011, 10:36:49
Ik vond het geweldig hoe Kim die reporter te kakken heeft gezet die dacht dat ze zwanger was.
Hoe snel een SMSke rondgaat.

Koter

Kim Clijsters heeft haar eerste Grandslam buiten New York beet. Een historische zege, na een historische partij ook. Een onbevangen Na Li bracht lang superieur tennis en overpowerde zowaar Clijsters, die de eerste set met 6-3 moest afstaan. Maar Kim 2.0 beschikt over enorm veel mentale sterkte, ervaring én klasse om zich uit de hachelijkste grachten te werken en klom op. Ze pakte een felbevochten tweede set met 6-3, om in set drie dominanter te kunnen spelen en ook de beslissende set met 6-3 te winnen. Meteen na het laatste punt kon Kim, die nu vier Grandslams op haar palmares heeft, de tranen niet bedwingen. 'Aussie Kim' is nu een 'Aussie Champ'
Volgens vrouwen: Mannen willen altijd maar èèn ding........
Volgens mannen:   Vrouwen willen altijd alles....

Micmac




De aussie Kim-trofee.

jerryke

Het was een triomfdag voor de Belgische dames in Australië

An-Sophie Mestach wint Australian Open voor junioren

An-Sophie Mestach heeft de Australian Open voor junioren gewonnen. In de finale was de 16-jarige Gentse met 4-6 en 2-6 te sterk voor de Puertoricaanse Monica Puig.



Mestach, nummer vijf op de wereldranglijst voor junioren, was het tweede reekshoofd in Melbourne. De 17-jarige Puig stond als nummer vier van de wereld vijfde op de plaatsingslijst.

Mestach is de eerste Belgische die de Australian Open voor junioren wint. In het verleden wonnen vijf Belgen, één jongen en vier meisjes, wel al andere Grand Slams voor junioren: Jacky Brichant Roland-Garros in 1947, Christiane Mercelis Wimbledon in 1949, Nancy Feber Wimbledon in 1993, Justine Henin Roland-Garros in 1997 en Kirsten Flipkens Wimbledon en de US Open in 2003.

"Niet verwacht"
"Het is echt ongelooflijk en ik ben dan ook supertevreden", verklaarde Mestach. "Ik wist dat het niet makkelijk ging worden in de finale tegen een tegenstandster van dit niveau. Ik was echter beter dan gisteren in de halve finales. Er zat vandaag ook veel publiek in de tribunes, maar om eerlijk te zijn was ik nerveuzer in het matchbegin dan op het einde. Ik had echt niet verwacht dat ik hier zou winnen."

"Nu wil ik met beide voeten op de grond blijven en voortwerken. Ik wil nog heel wat verbeteringen aanbrengen in mijn spel. Het doel is de top honderd", aldus Mestach, momenteel op de 476e plaats op de vrouwenranking.

Dubbele titel
Gisteren won Mestach aan de zijde van de Nederlandse Demi Schuurs ook al het dubbelspel voor junioren in Melbourne. In de finale nam het Belgisch-Nederlandse paar met 6-2 en 6-3 vlot de maat van de Japanners Eri Hozumi en Miyu Kato.