29 maart 2024, 02:56:10

Tennis

Gestart door jerryke, 6 februari 2009, 00:20:49

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

kabar

't Is toch godgeklaagd hé. En dan nog naar die stomme, pretentieuse trut van een Kathleen Cools moeten zien. Ik ben van miserie terug achter mijn pc gekropen.

jerryke

Kim naar de finale  :biggrinbounce: :biggrinbounce: :biggrinbounce: :biggrinbounce: :biggrinbounce: :biggrinbounce: :biggrinbounce: :biggrinbounce: :biggrinbounce:

jerryke



TENNISMAMA KIM CLIJSTERS SCHRIJFT GESCHIEDENIS

De comeback van Kim Clijsters is compleet. Wat ze in haar eerste carrière amper één keer lukte, deed de mama van Jada na haar rentree in amper een goeie maand: een grandslam winnen. Voor de tweede keer keer schrijft ze de US Open op haar naam. Tegen de Deense superbelofte Carolina Wozniacki had onze 'Comeback Mama' van 26 jaar het niet onder de markt, maar met 7-5 en 6-3 sloeg Clijsters telkens in 'money time' toe. Na Margaret Court (US Open 1973) en Evonne Goolagong (Wimbledon 1980) is ze de derde tennismama die een grandslam weet te winnen. Sterk: nog nooit won een speelster met een wildcard een grandslam. Nog sterker: nog nooit won een speler buiten de toptien de US Open. Laat het duidelijk zijn, Kim schrijft in New York tennisgeschiedenis.

Mama's versus babes
Clijsters was amper bekomen van de scheldtirade van Serena, of daar stond Wozniacki haar al op te wachten. Amper 19, met haar fleurig rokje van Stella McCartney en hoog babegehalte leek dat op het eerste gezicht een zachtgekookt eitje te worden. Niets was minder waar. De Deense is een kuitenbijtster van de zuiverste soort. Allerminst onder de indruk van de omstandigheden in haar eerste grandslamfinale ook. Dat bewees ze vooral in het eerste bedrijf, toen ze na een waar breakfestival bij 4-5 zelfs naliet om op eigen service de set binnen te halen. Op de belangrijke punten toonde Clijsters haar surplus aan klasse en vooral ervaring. Het verschil tussen mama's en babes, zeg maar. Kim forceerde een nieuwe break en stoomde door om de set met 7-5 binnen te halen.

Meer winners
Liet Clijsters in die eerste set vooral op haar fel verbeterde backhand een te hoge foutenlast noteren, leek ze daarna minder last te hebben van de zenuwen en iets meer bevrijd te spelen. Weliswaar zonder het niveau te halen van haar heroïsche gevechten tegen de Williams-zussen. Maar dat vergeven we Kim maar al te graag. De wind in het Arthur Ashe speelde haar parten en Wozniacki was alles behalve van plan het mooie hoofdje te buigen. De Deense bewees ook een uitstekende allrounder te zijn, die Clijsters vanop de baseline al te veel fouten liet maken. Geleidelijk deed de 'Comeback Mama' de balans unforced errors-winners naar de goeie kant overhevelen en bij 3-2 ging ze voor het eerst in set twee door de opslag van Wozniacki. Dat was meteen voldoende, want op de eigen service werd Kim steeds meer autoritair.

Leuk speeltje
Na 93 minuten was het dan zover: matchpunt Clijsters. Niet meer dan verdiend, want in totaal liet Clijsters 31 winners optekenen, tegenover slechts 10 voor een vooral verdedigend denkende Wozniacki. Met een zware forehand dicht aan het net mepte ze zich definitief de geschiedenisboeken van het tennis in. Eerst als frivole tiener die zonder complexen de top bestormde en daar ook lang bleef kamperen, nu als 'Comeback Mama' die de tenniswereld in amper haar derde toernooi met verstomming slaat. Wat betreft grandslams nu al met hetzelfde resultaat. Het wordt volgend jaar reikhalzend uitkijken of Kim daar ook de oppergaai in Melbourne, Parijs of Londen aan kan toevoegen. Als het van de 18 maanden jonge Jada afhangt, hoeven we daar niet aan te twijfelen. Zij leek het zilveren kleinood van de US Open alvast een leuk speeltje te vinden. (odbs)



Bron:http://www.hln.be/hln/nl/1290/US-Open/article/detail/994124/2009/09/14/TENNISMAMA-KIM-CLIJSTERS-SCHRIJFT-GESCHIEDENIS.dhtml


kabar

Als Wickmayer gelijk heeft dat ze niet kon inloggen (en dus wel de intentie had haar aanwezigheid door te geven), moet ze de bond een proces aandoen wegens smaad en schadevergoeding voor loonderving eisen.
Wat wil die Vlaamse bond? We hebben eens een talent in huis en dan wordt ze geboycot.

speed

Ja typies Belgisch,als ze hier iemand hebben die in sport wat betekend worden deze altijd geschorts,is al gebeurt met verschillende topsporters in verschillende sporten.
En die controles vind ik wel wat overdreven,feitelijk de controles niet maar vind het toch een beetje te vér gaan dat je moet zeggen dat je gaat eten of naar vrienden op bezoek gaat.

kabar

Tom Boonen mag cocaïne snuiven en toch blijven koersen. Yanina neemt niks en wordt één jaar geschorst! Als dat geen twee maten en gewichten zijn.

speed

Ja en bij onze zuiderburen(de walen) is er geen dergelijke controle en Nederland heeft het ook al afgeschaft,hier moet je politieker zijn dat mag je alles zoals fraude,stelen,liegen en bedriegen.

kabar

Het is een schande voor Vlaanderen. Om administratieve redenen (en dus niet om doping waarvoor de wet werd ingesteld) iemand broodroven. Een andere straf ware beter geweest.

jerryke

Citaat van: kabar op  7 november 2009, 19:57:40
Het is een schande voor Vlaanderen. Om administratieve redenen (en dus niet om doping waarvoor de wet werd ingesteld) iemand broodroven. Een andere straf ware beter geweest.

inderdaad

jerryke

Citaat van: Koter op  6 februari 2009, 00:24:19
Spijtig, de 2 beste tennisters ooit hier ten lande zo kort na elkaar gestopt.

Justine Henin klopt Kirsten Flipkens bij comeback



Justine Henin heeft de eerste wedstrijd van haar comeback gewonnen. In Charleroi speelde Juju een oefenduel tegen Kirsten Flipkens. Henin haalde het met twee keer 6-4.


Henin kreeg een staande ovatie van het publiek, maar leek toch heel zenuwachtig voor haar comeback. Daardoor maakte ze veel foutjes en kon Flipkens het in beide sets spannend houden. Toch kon Henin net iets vaker haar klasse van vroeger bovenhalen en zo won ze de eerste set van haar comeback met 6-4.

Ook in de tweede set was Henin net iets beter dan Flipkens. Vooral aan het net was ze gevaarlijk. Zo won ze opnieuw met 6-4. "Ik heb het contact met publiek gemist", reageerde Henin na de wedstrijd. "Het doet deugd om terug te zijn. Ik heb veel zin en veel dromen."

"Erg moeilijk"
"Jullie weten dat als ik een beslissing neem, ik het ook als definitief beschouw", zei Henin. "Ik had dus nooit verwacht dit te mogen herbeleven. Jullie begrijpen dat zaken zoals mijn tenniskledij aantrekken in de kleedkamers, mijn schoenen aandoen, een echte wedstrijd spelen en het Belgische publiek opnieuw ontmoeten heel wat doen met een mens. Ik durf zelfs zeggen dat het erg moeilijk was."

"Ik heb het me nooit beklaagd dat ik gestopt ben, maar nu ben ik erg gemotiveerd om mijn tweede carrière te lanceren. Die moet trouwens niet op de eerste lijken. Het is een andere Justine Henin die haar grote droom, Wimbledon winnen, zal najagen. Ik weet nog niet of dat wel realistisch is. Dat maakt het allemaal nog wat spannender."

Ook Flipkens was tevreden dat ze twee keer 6-4 uit de brand kon slepen. "Het ontbreekt Justine duidelijk nog aan matchritme, maar haar klasse heeft ze nog. Over vier maanden staat ze weer in de top 10."

Morgen speelt Henin de finale van de Women Tennis Trophy tegen de Italiaanse Flavia Pennetta. Zij versloeg de Française Alizé Cornet met 6-4 en 6-0. (gb)

kabar

Alle respect voor Justine en wat ze doet, maar mijn sympathie zal ze nooit hebben.

Micmac

4 januari 2010, 21:21:34 #41 Laatste wijziging: 4 januari 2010, 21:23:31 door Micmac
Het waalse paardje terug actief.

Justine Henin heeft haar eerste officiële wedstrijd gewonnen.
Ze klopte in de eerste ronde van het WTA-tennistoernooi van het Australische Brisbane de Russin Nadia Petrova (WTA 20) met twee keer 7-5.
De wedstrijd duurde welgeteld 1 uur en 37 minuten.
Volgens mij heeft ze veel "Haver" gegeten.


vyske

Ik ben blij dat onze 2 tennismadammen terug zijn in het circuit; weer iets om naar uit te kijken in 2010!
Zonder hen was mijn interesse voor tennis op tv gewoon weg.

kabar

Hopelijk zal Justine Henin zich wat sympathieker gaan gedragen en wat minder hautain.

Micmac

Clijsters hakt thuisspeelster Molik in de pan in Brisbane, je zou de Breese bijna vergeten , een veel zwaarder uiterlijk dat even snel is.