Januari, de ijsmaand.

Gestart door Koter, 31 december 2025, 11:46:43

Vorige topic - Volgende topic

Koter

Citaat van: jerryke op  9 januari 2026, 13:52:04
Citaat van: Flurk op  9 januari 2026, 12:12:02Goede morgen allemaal.Hier geen weer om een hond door te jagen dus mag ik naar de bakker, waarmee het bewijs geleverd is dat ik geen hond ben. Prettige regendag hé.
We zagen wel over het weer en de regering maaar ik ben toch blij dat ik in de USA niet woon. Ik heb niet de indruk dat het daar nog lang vredig gaat blijven met Trump. Hij vind dat HIJ de grondwet is en dat kan nooit lang goed komen..
dat is ne gek, die gaat alles en iedereen tegen elkaar opzetten....ik begrijp niet dat die Amerikanen dat blijven pikken

En zijn vice president Vance is al hetzelfde krapuul.
Volgens vrouwen: Mannen willen altijd maar èèn ding........
Volgens mannen:   Vrouwen willen altijd alles....

jerryke

goede morgen, hier is alles weer goed wit -2°

Koter

Citaat van: jerryke op 10 januari 2026, 07:15:21goede morgen, hier is alles weer goed wit -2°

Hier ook en het heeft stevig gevroren, nu nog altijd -3°.
Volgens vrouwen: Mannen willen altijd maar èèn ding........
Volgens mannen:   Vrouwen willen altijd alles....

Flurk

Goede morgen allemaal. Koud en nat en glad op de weg. Dus weer om binnen te blijven. Alhoewel er niet moet geklaagd  worden want ik en anderen hier hebben de winter van '63 meegemaakt. Ik woonde toen in Hasselt en moest met mijn brommerke gaan werken in Zonhoven bij Jeurissen Cloostermans kantelpoorten. We hadden in de werkplaats onze koffiestoop tegen de grote kachel gezet maar de koffie was tegen de middag toch vervroren. Om de haverklap moest de grote poort open en kregen we de volle koude binnen. Toch hebben we dat overleefd dus niet klagen nu .

Micmac

Citaat van: Flurk op 10 januari 2026, 13:11:32Goede morgen allemaal. Koud en nat en glad op de weg. Dus weer om binnen te blijven. Alhoewel er niet moet geklaagd  worden want ik en anderen hier hebben de winter van '63 meegemaakt. Ik woonde toen in Hasselt en moest met mijn brommerke gaan werken in Zonhoven bij Jeurissen Cloostermans kantelpoorten. We hadden in de werkplaats onze koffiestoop tegen de grote kachel gezet maar de koffie was tegen de middag toch vervroren. Om de haverklap moest de grote poort open en kregen we de volle koude binnen. Toch hebben we dat overleefd dus niet klagen nu .

Heb ik goed gekend, in de werkplaats hing een groot kruis en de rook van zijn sigaar kwam daar door de muur, hij hield zijn personeel goed in de gaten.
https://encyclopedievlaamsebeweging.be/nl/jeurissen-alfons

jerryke

tractor met sneeuwschup en strooiwagen is hier al 4 maal gepasseerd nu begint het een beetje bevaarbaar te worden....nog altijd -3°

Micmac

Citaat van: jerryke op 10 januari 2026, 14:39:59tractor met sneeuwschup en strooiwagen is hier al 4 maal gepasseerd nu begint het een beetje bevaarbaar te worden....nog altijd -3°

Hier lag vanmorgen slechts 2 millimeter en met een beetje strooizout was alles verdwenen.

barabas

Hier begon het te sneeuwen gisteren klokslag 23 uur, zoals voorspeld, tot 1.30u. Vanmorgen lag er ± 3cm sneeuw bij -2° en droog, windstil. Nu nog steeds -2°.

jerryke

-3°C  Bewolkt

Gematigde waarschuwing voor sneeuwval

Micmac

jerryke

brrr een goede koude morgen -6°

Flurk

Goede morgen allemaal. Bij ons is het nu plus 6° en geen wind dus lekker weertje zou ik zeggen.Alles is wel zompig nat in de tuin dus daar is vandaag nog steeds niets in te doen. Wat wel leuk is, is dat er , door de stormwinden die we gehad hebben geen enkel blad meer in de hof ligt,en dat waren er veel,  dus dat moet ik niet meer opruimen... :4_1_201:  :10_1_20:

kabar

Dit weekend is het goed beginnen regenen en toen heb ik vastgesteld dat mijn pomp in de kelder niet meer werkte.

barabas

Nu is het hier + 9°!

Héél veel regen gevallen deze nacht.