Juli, de schoolvakantie begint.

Gestart door Koter, 1 juli 2025, 00:48:11

Vorige topic - Volgende topic

kabar

Werd geopereerd van katarakt. Moest gisteren op controle. Er werd vocht in mijn rechteroog vastgesteld. Moet nu naar een andere oogarts die me een spuit in mijn oog moet geven.

Flurk

Citaat van: kabar op 15 juli 2025, 10:28:29Werd geopereerd van katarakt. Moest gisteren op controle. Er werd vocht in mijn rechteroog vastgesteld. Moet nu naar een andere oogarts die me een spuit in mijn oog moet geven.
Welkom bij de club Kabar. Die spuit moet ik iedere maand krijgen tot het vocht wegblijft maar dat is nu na 4 jaar nog steeds niet weg. Ik hoop dat je meer geluk hebt .Ik duim voor U;

Micmac

Citaat van: kabar op 15 juli 2025, 10:28:29Werd geopereerd van katarakt. Moest gisteren op controle. Er werd vocht in mijn rechteroog vastgesteld. Moet nu naar een andere oogarts die me een spuit in mijn oog moet geven.

Ben 2 jaar geleden geopereerd van katarakt doch heb er geen hinder van ondervonden.

jerryke

Citaat van: Micmac op 15 juli 2025, 14:03:27

Ben 2 jaar geleden geopereerd van katarakt doch heb er geen hinder van ondervonden.
ik al 8 jaar geleden en ook geen problemen, juist de leesbril is gebleven

Micmac

Citaat van: jerryke op 15 juli 2025, 14:06:51
Citaat van: Micmac op 15 juli 2025, 14:03:27

ik al 8 jaar geleden en ook geen problemen, juist de leesbril is gebleven

Had ook geen bril meer nodig, bij een eerder bezoek aan een oude oogarts hier in Beringen moest ik een bril met 3.5 vergroting dragen, doch ik wilde een tweede opinie en bezocht een jonge oogarts in Genk, die zei U hebt formidabel goede ogen doch het slecht zicht is katarakt en na de opperatie was de bril inderdaad overbodig.

Flurk

17 juli 2025, 12:03:20 #65 Laatste wijziging: 17 juli 2025, 12:05:02 door Flurk
Goede morgen allemaal. Deze namiddag mijn maandelijkse spuit in oog gaan halen. Rap nog doen wat moet gedaan worden want vanaf 14 uur ban ik zo goed als blind. Platte rust tot ongeveer 20 uur; Niet leuk.
Hoe is de situatie  bij u Karel? Voor iedereen dus prettige dag hé.

kabar

Citaat van: Flurk op 17 juli 2025, 12:03:20Goede morgen allemaal. Deze namiddag mijn maandelijkse spuit in oog gaan halen. Rap nog doen wat moet gedaan worden want vanaf 14 uur ban ik zo goed als blind. Platte rust tot ongeveer 20 uur; Niet leuk.
Hoe is de situatie  bij u Karel? Voor iedereen dus prettige dag hé.

Moet in afwachting druppelkes in mijn oog doen en pillekes slikken. Op 4/9 moet ik terug naar de oogarts.

Flurk

18 juli 2025, 16:47:31 #67 Laatste wijziging: 18 juli 2025, 16:51:04 door Flurk
Goede middag allemaal. Ik zie terug goed genoeg om te komen zagen...

Flurk

18 juli 2025, 16:49:04 #68 Laatste wijziging: 18 juli 2025, 16:54:49 door Flurk Reden: fouten
Goede middag allemaal. Bij mij is dat geen cataract maar Macula degeneratie. Vocht dat onder het netvlies kruipt. Door iets in te spuiten geeft dat meer druk in de oogbal zodat het vocht naar buiten gedrukt word..
Vermits ieder spuit van.... 0.09 ml.....€ 650_ kost is geen enkel bedrijf noch dokter gebaat bij een volledig herstel van die kwaal. :c_bang_20:  :c_bang_20:

Micmac

Citaat van: Flurk op 18 juli 2025, 16:49:04Goede middag allemaal. Bij mij is dat geen cataract maar Macula degeneratie. Vocht dat onder het netvlies kruipt. Door iets in te spuiten geeft dat meer druk in de oogbal zodat het vocht naar buiten gedrukt word..
Vermits ieder spuit van.... 0.09 ml.....€ 650_ kost is geen enkel bedrijf noch dokter gebaat bij een volledig herstel van die kwaal. :c_bang_20:  :c_bang_20:

We zijn gewoon te vroeg geboren, binnen een paar jaar zullen ze wel reserve-ogen hebben of digitaal gestuurde ogen want de mens wordt stillaan een robot.

Flurk

19 juli 2025, 12:07:03 #70 Laatste wijziging: 21 juli 2025, 12:27:30 door Flurk
Goede morgen allemaal. Zoon en zijn eega zitten in het noordelijkste puntje van Ijsland en het is daar overdag 15° geweest. Maar we moeten niet jaloers zijn want wij krijgen hier het dubbele. :smil414ae0fb30e96: 
Hou het hoofd koel he...

Flurk

Als dat ooit gebeurd gaat er bij een stroompanne een hoop oud ijzer op straat staan.
Voorlopig doen we het nog allemaal zelf en voor mij mag dat nog een tijdje zo blijven.
Gisteren een paar flinke regenbuien gehad en de tuin is al helemaal opgefrist. Ongelooglijk hoe snel de natuur reageert.
Prettige Nationale feestdag allemaal.

Micmac

Goede middag, in Luik gisteren ook krakend onweer met stortbuien.
Vandaag al mooi zonnig weer met 20°.

barabas

Het heeft hier nu net kort even geregend.

Flurk

Goede morgen allemaal. Gelukkig voor de tuin hebben we gisteren enkele flinke stortbuien gekregen. Voor vandaag mogen ze dat achterwege laten.
Hou het leuk vandaag hé.