Juli, de schoolvakantie begint.

Gestart door Koter, 1 juli 2025, 00:48:11

Vorige topic - Volgende topic

Flurk

Goede morgen allemaal. Vandaag staat e maar één puntje op mijn agenda en dat is een bezoekje aan de garagist voor een klein nazicht. Ik heb sedert het vorige juist 3088 km gereden...Onverantwoord dat ik nog een auto heb. Ik ga de rekening eens maken of ik niet goedkoper ben met een taxi...

Micmac

Citaat van: Flurk op  8 juli 2025, 12:10:05Goede morgen allemaal. Vandaag staat e maar één puntje op mijn agenda en dat is een bezoekje aan de garagist voor een klein nazicht. Ik heb sedert het vorige juist 3088 km gereden...Onverantwoord dat ik nog een auto heb. Ik ga de rekening eens maken of ik niet goedkoper ben met een taxi...

Wij zijn van de generatie "Mijn auto mijn vrijheid", voor de eerste 100 jaar zou ik het zo laten. :4_1_72:

stevens-willy

:hi_smiley:   Goede morgen, het zonnetje schijnt lekker.
Mariette moet om 9 uur in Sint-Truiden zijn voor haar gips af te doen (als alles goed is).
Ik moet om 12 uur ook in Sint-Truiden zijn in de pijn kliniek daar gaan ze nu links een zenuw verbranding doen, voor gaande maand hebben ze het rechts gedaan.
Tot de volgende keer.

Willy

Flurk

Goede morgen allemaal. Ik heb 2 soorten rhododendrons in de tuin. Wilde (paars) en gecultiveerde (verschillende kleuren) Eén dag niet tot helemaal vanachter geweest en dus niet gezien dat de gecultiveerde niet zo goed tegen de hitte kunnen dan de wilde. Resultaat.. half verdroogd. Gisterenavond dus de pomp aan de regenput gekoppeld en flink gegoten. Ik hoop dat ze het halen. Indien niet plant ik er een paar wilde in de plaats. Dit is weeral het bewijs dat de mens geen goede plantenkweker is...Prettige dag allemaal.

Micmac

Citaat van: Flurk op 11 juli 2025, 14:25:47Goede morgen allemaal. Ik heb 2 soorten rhododendrons in de tuin. Wilde (paars) en gecultiveerde (verschillende kleuren) Eén dag niet tot helemaal vanachter geweest en dus niet gezien dat de gecultiveerde niet zo goed tegen de hitte kunnen dan de wilde. Resultaat.. half verdroogd. Gisterenavond dus de pomp aan de regenput gekoppeld en flink gegoten. Ik hoop dat ze het halen. Indien niet plant ik er een paar wilde in de plaats. Dit is weeral het bewijs dat de mens geen goede plantenkweker is...Prettige dag allemaal.

Je kan op je computer info vinden over het verzorgen van planten, de voor en nadelen ook de PH waarde en vochtigheidsgraad van de grond is belangrijk.

Mathieu

En hier voor de deur begint de miserie vanaf 05.08 want dan wort alles opgebroken voor de dubbele waterafvoer te leggen en aan te sluiten.
Gisteren is verleden, vandaag een gunst en morgen een misterie.

Flurk

Goede morgen allemaal. Deze morgen bij het eerste licht wakker geworden door een bosduif die juist boven onder open raam in de dakgoot "lekkere soep" ...."lekkere soep" aan het roepen was... Allé zo klonk het toch.
Zaventem was blijkbaar ook wakker want om de 10 minuten kwam er hier eentje over, dus nog een beetje slapen konden we vergeten;
Deze middag toch een dutje proberen te doen.

Micmac

Citaat van: Flurk op 12 juli 2025, 12:15:41Goede morgen allemaal. Deze morgen bij het eerste licht wakker geworden door een bosduif die juist boven onder open raam in de dakgoot "lekkere soep" ...."lekkere soep" aan het roepen was... Allé zo klonk het toch.
Zaventem was blijkbaar ook wakker want om de 10 minuten kwam er hier eentje over, dus nog een beetje slapen konden we vergeten;

Af en toe een uiltje vangen moet kunnen.

Flurk

Citaat van: Micmac op 12 juli 2025, 12:22:52
Citaat van: Flurk op 12 juli 2025, 12:15:41Goede morgen allemaal. Deze morgen bij het eerste licht wakker geworden door een bosduif die juist boven onder open raam in de dakgoot "lekkere soep" ...."lekkere soep" aan het roepen was... Allé zo klonk het toch.

De enige uil die hier zit ben ik en die is al gevangen. :smil414ae0fb30e96:

Flurk

13 juli 2025, 13:16:48 #54 Laatste wijziging: 14 juli 2025, 11:54:10 door Flurk
Vandaag de ander helft van de tuin rond en onder de heesters proper maken zal zowat het enige werk zijn vandaag.
Gisteren naar "de Plage" zoals wij het noemen geweest ,maar alleen de buitenrand . Teveel  en te raar volk op het strand . Zoals gewoonlijk waren er weer hele groepen die probeerden over de afsluiting te kruipen om niet te moeten betalen. Gelukkig bestaan er Mechelse en Duitse herders;  :d_clap_20:  :d_clap_20:

Flurk

Goede morgen allemaal. Ik voel me vandaag moe en ik weet niet van wat. Ik denk dat ik een tas sterke koffie ga drinken en me efkes rustig houden. Als er iemand een tip heeft om iets nuttigs te doen stuur maar door hoor. :smil414ae0fb30e96:

Micmac

Citaat van: Flurk op 13 juli 2025, 13:10:41

De nederlandse taal met zijn dialecten (volkstaal) word moeilijk begrepen ;
Een beetje slapen: een uilken vangen, een dutje doen, 'nen keer weg zijn. (Amaat Honoraat Joos: Schatten uit de volkstaal. 1887)

Flurk

Citaat van: Mathieu op 12 juli 2025, 00:00:55En hier voor de deur begint de miserie vanaf 05.08 want dan wort alles opgebroken voor de dubbele waterafvoer te leggen en aan te sluiten.

Dat soort miserie kennen we hier ook. Bij ons waren enkele dagen geleden de kabelleggers grachten aan het graven. Het was wel op 3 dagen gedaan. 

Flurk

Citaat van: Micmac op 14 juli 2025, 22:00:17
Citaat van: Flurk op 13 juli 2025, 13:10:41

De nederlandse taal met zijn dialecten (volkstaal) word moeilijk begrepen ;
Een beetje slapen: een uilken vangen, een dutje doen, 'nen keer weg zijn. (Amaat Honoraat Joos: Schatten uit de volkstaal. 1887)
Bedankt voor de verklaring MicMac...

barabas

Citaat van: Flurk op 14 juli 2025, 22:47:26
Citaat van: Mathieu op 12 juli 2025, 00:00:55En hier voor de deur begint de miserie vanaf 05.08 want dan wort alles opgebroken voor de dubbele waterafvoer te leggen en aan te sluiten.

Dat soort miserie kennen we hier ook. Bij ons waren enkele dagen geleden de kabelleggers grachten aan het graven. Het was wel op 3 dagen gedaan. 

Bij Mathieu zijn dat wel rioleringswerken om grijs afvalwater en regenwater te scheiden via, voor het eerste, een riolering en voor het regenwater draineerbuizen. Ook prive moeten die twee stromen gescheiden worden met serieuze breekwerken en kosten. Mijn huis, gebouwd in 2007, was daar al op voorzien.

Heel die santekraam heeft hier, vijf jaar geleden, wel drie maand geduurd.