Augustus, de hooimaand.

Gestart door Micmac, 31 juli 2025, 21:53:03

Vorige topic - Volgende topic

barabas

Geen idee, het is daar inderdaad oorverdovend stil.

Ikzelf heb vanmiddag mijn derde dosis γ-straling gekregen, tot nu toe nog steeds pijnloos. Nog twee te gaan donderdag en volgende week dinsdag.

Flurk

Ik vrees dat ik onze prachtige treurbeuk zal moeten laten kappen. De scheut was door de winkel verkocht voor een rode en een dwerg samen met een goudgele dwergden. Later is dus gebleken dat die man gelogen heeft want ze zij ondertussen alletwee heel groot en de beuk is groen. De treurbeuk hangt ondertussen enkele meters over de afsluiting van een buur . We zien wel morgen want dan komt mijn vriend de bomenman kijken wat de mogelijkheden zijn

Micmac

Citaat van: Flurk op 26 augustus 2025, 22:29:18Ik vrees dat ik onze prachtige treurbeuk zal moeten laten kappen. De scheut was door de winkel verkocht voor een rode en een dwerg samen met een goudgele dwergden. Later is dus gebleken dat die man gelogen heeft want ze zij ondertussen alletwee heel groot en de beuk is groen. De treurbeuk hangt ondertussen enkele meters over de afsluiting van een buur . We zien wel morgen want dan komt mijn vriend de bomenman kijken wat de mogelijkheden zijn

Die snoeien ze normaal vanaf November en meestal zijn ze mooier achteraf.

barabas

27 augustus 2025, 00:33:26 #108 Laatste wijziging: 27 augustus 2025, 01:59:15 door barabas
Citaat van: Micmac op 26 augustus 2025, 23:07:12
Citaat van: Flurk op 26 augustus 2025, 22:29:18Ik vrees dat ik onze prachtige treurbeuk zal moeten laten kappen. De scheut was door de winkel verkocht voor een rode en een dwerg samen met een goudgele dwergden. Later is dus gebleken dat die man gelogen heeft want ze zij ondertussen alletwee heel groot en de beuk is groen. De treurbeuk hangt ondertussen enkele meters over de afsluiting van een buur . We zien wel morgen want dan komt mijn vriend de bomenman kijken wat de mogelijkheden zijn

Die snoeien ze normaal vanaf November en meestal zijn ze mooier achteraf.

Die kan je inderdaad perfect kortwieken, fors terugsnoeien zelfs en het volgende jaar een gezondere & mooiere boom.

Flurk

De bomenman is geweest en zegde dat het zowat de mooiste Treurbeuk was die hij al in de buurt gzezien had en ik kan hem geen ongelij geven. Dus kom hij het noduàige doen als de tijd daar is. Buurman zit er niets mee in dat de takken over de afsluiting hangen want zo heeft hij er ook iets aan.
Vandaag dus regendag. Deze voorl-middag al een beetje en nu regent te gezapig aan. Laten doen zou ik zeggen want daar had ik gisterenavond al op gerekend en dus mijn drukpomp wamee ik sproeide binnen gezet. Toch raar weer want heel af en toe gaat de lucht open en schijnt er een zonnestraal tussen het zwart.

Micmac

Citaat van: Flurk op 28 augustus 2025, 16:17:57De bomenman is geweest en zegde dat het zowat de mooiste Treurbeuk was die hij al in de buurt gzezien had en ik kan hem geen ongelij geven. Dus kom hij het noduàige doen als de tijd daar is. Buurman zit er niets mee in dat de takken over de afsluiting hangen want zo heeft hij er ook iets aan.
Vandaag dus regendag. Deze voorl-middag al een beetje en nu regent te gezapig aan. Laten doen zou ik zeggen want daar had ik gisterenavond al op gerekend en dus mijn drukpomp wamee ik sproeide binnen gezet. Toch raar weer want heel af en toe gaat de lucht open en schijnt er een zonnestraal tussen het zwart.
[/quote
Citaat van: Flurk op 28 augustus 2025, 16:17:57De bomenman is geweest en zegde dat het zowat de mooiste Treurbeuk was die hij al in de buurt gzezien had en ik kan hem geen ongelij geven. Dus kom hij het noduàige doen als de tijd daar is. Buurman zit er niets mee in dat de takken over de afsluiting hangen want zo heeft hij er ook iets aan.

Hier is de regen afwezig en is het al de hele dag volop zon bij 24°.

barabas

28 augustus 2025, 19:39:02 #111 Laatste wijziging: 28 augustus 2025, 20:46:55 door barabas
Hier heeft het ook nog geen druppel geregend, het zag wel redelijk donker in Wilrijk richting Mechelen daarstraks bij mijn bestralingen.

En inderdaad: een teurbeuk is wel zéér mooi! ij ons in Brecht mag je die ook niet rooien zonder gemeentelijke toelating én als het toegestaan wordt mits goede argumentering moet je bovendien terug een jonge inheemse boom planten ter compensatie.

Flurk

Goede morgen allemaal. Verschillende heesters zijn uitgebloeid dus is het tijd om er de snoeischaar in te zetten en dat ga ik vandaag dus eens doen.........Als het nog physiek mogelijk is....We beginnen eraan en we zien wel hoever we geraken. Prettige dag hoor.

Koter

Hier heeft het deze namiddag zo hard geregend dat het stof nog niet eens is geblust.  :oops:
Volgens vrouwen: Mannen willen altijd maar èèn ding........
Volgens mannen:   Vrouwen willen altijd alles....

Flurk

30 augustus 2025, 11:54:55 #114 Laatste wijziging: 30 augustus 2025, 22:04:34 door Flurk
Goede morgen allemaal. Ik ben gisteren moeten stoppen met snoeien wegens de regen.Een flinke bui gehad maar het mag nog wel wat meer zijn. Vandaag dus het gesnoei door de hakselaar proberen te draaien als het niet te nat is want ik heb gisteren alles op een hoop moeten achterlaten. Eerst nog een voor een paar kleine boodschappen nar de Carrefour en daarna zie ik wel. Prettige dag allemaal.

Micmac

30 augustus 2025, 13:31:13 #115 Laatste wijziging: 30 augustus 2025, 13:33:13 door Micmac
Goede morgen, hier kan een spookrijder 20 km rijden en vijf auto's beschadigen  zonder gestopt te worden, het was een 80 jarige vrouw met mogelijk een black-out.

De spookrijdster die donderdagavond een ravage heeft aangericht op de E314 was een tachtigjarige Duitse vrouw.
Zij reed meer dan 20 kilometer tegen de richting in, totdat ze een zware crash veroorzaakte juist voor de afrit Genk-Oost.

Flurk

Goede morgen allemaal. Dus was het toch nog goed dat ik gisteren mijn sproeispullen opgeruimd had, we hebben al flink wat hemelwater gekregen want de regenput is terug vol.
Dat heeft wel tot resultaat dat ik nu moet zoekn naar wat gedaan vandaag.Vroeger was dat geen probleem want ik had altijd nog mijn atelierke en een stuk hout om iets uit te maken maar mijn beitels zijn verkocht. Ik kon ze niet meer fatsoenlijk vasthouden wegens artritishanden en ik had juist iemand die ernaar op zoek was. Nu gaan ze  tenmiste nIet naar het recyclagepark. Eén van deze dagen dragen ze mij daar ook wel naartoe. Hou het leuk vandaag hé.Ik ga een bezigheid zoeken.

Mathieu

Maat als het je een troost kan zijn, ik ben ook een oud peke aan het worden of moetik zeggen dat ik met mijn 78 dat reeds ben. Ik heb mij het vloeken moeten afleren want gelijk wat niet meer ging waren ze daar. Zit zelf met zware parkinson en mijn ogen beginnen ook slechter te worden. Bij de oogarts geweest en die zegde dat de oorzaak was dat er geen nazorg is gekomen na dat ik enkele jaren geleden geopereerd werd. Wanneer ik dan vroeg wie dat daar de oorzaak van was, gaf hij een eerlijk antwoord en zegde gewoon ons bureel. Morgen namiddag terug naar hem voor de na- lezering van mijn ogen, wat het ook mag weze. Moet alleen een chauffeur meebrengen want ik mag niet zelf terug rijden. Dus we wachten gewoon af wat het gaat worden.
Gisteren is verleden, vandaag een gunst en morgen een misterie.