Mei, de bloeimaand

Gestart door Koter, 30 april 2025, 11:18:23

Vorige topic - Volgende topic

Mathieu (+ 1 verborgen) en 1 gast bekijken dit topic.

Koter

We hebben een nieuwe paus.
De Amerikaan Robert Francis Prevost (69) is verrassend verkozen tot nieuwe paus. Hij zal als paus de naam Leo XIV dragen, zo maakte kardinaal Dominique Mamberti donderdagavond bekend vanop het balkon aan de Sint-Pietersbasiliek. 
Volgens vrouwen: Mannen willen altijd maar èèn ding........
Volgens mannen:   Vrouwen willen altijd alles....

Micmac

Citaat van: Koter op  8 mei 2025, 21:32:48We hebben een nieuwe paus.
De Amerikaan Robert Francis Prevost (69) is verrassend verkozen tot nieuwe paus. Hij zal als paus de naam Leo XIV dragen, zo maakte kardinaal Dominique Mamberti donderdagavond bekend vanop het balkon aan de Sint-Pietersbasiliek. 

En zijn Kasuifel ziet er prachtig uit.

Flurk

Priester Rik Devillé (Verdediger van slachtoffers van sexueel misbruik in de kerk)is niet te spreken over de keuze van de nieuwe Paus. Hij noemt hem Eén van de zes die ze NIET mochten kiezen. Art.HLN vandaag.

Micmac

Citaat van: Flurk op  9 mei 2025, 14:37:45Priester Rik Devillé (Verdediger van slachtoffers van sexueel misbruik in de kerk)is niet te spreken over de keuze van de nieuwe Paus. Hij noemt hem Eén van de zes die ze NIET mochten kiezen. Art.HLN vandaag.

Zou deze Paus Trump invloeden gekregen hebben.

Flurk

Wat mij gisteren stoorde aan die Russische parade was dat er Europese landen naast Poetin zaten. Europa moet die landen kant laten kiezen;;Europees geld krijgen en het Communisme aanhangen gaat niet samen. Had het omgekeerd geweest dan had Poetin ze er vandaag al uitgegooid. Ik wacht op een keiharde reactie van Ursula von der Leyen.

Koter

Citaat van: Flurk op 10 mei 2025, 11:48:42Wat mij gisteren stoorde aan die Russische parade was dat er Europese landen naast Poetin zaten. Europa moet die landen kant laten kiezen;;Europees geld krijgen en het Communisme aanhangen gaat niet samen. Had het omgekeerd geweest dan had Poetin ze er vandaag al uitgegooid. Ik wacht op een keiharde reactie van Ursula von der Leyen.

Die ga je niet krijgen denk ik, ons Ursula is maar een meelopertje. Vanaf zij de Europese baas is worden er op Europees vlak geen beslissingen meer genomen, kijk maar naar het winter/zomer uur, zelfs daar geraken ze het niet eens.
Volgens vrouwen: Mannen willen altijd maar èèn ding........
Volgens mannen:   Vrouwen willen altijd alles....

Flurk

In HLN vandaag. Dit moet iedere Belg horen................

Farbod Fathinejad geeft een speech in het Brussels Parlement voor het 'Fete de l'Iris - Irisfeest' © BELGA

jerryke

heren vergeet het niet

Flurk

Leuke moederkesdag voor alle moeders van en naast de Frutters.

Micmac

Gisteren onvindbaar en vandaag ligt het voor mijn voeten.

https://youtu.be/bpvC-7TMcNo

Flurk

Goede morgen allemaal. Gisteren de hele namiddag in de clinch gelegen met hoog gras dat zich blijkbaar ge thuis voelt tussen de grondbedekker.
Als ik het uittrek komen de bloemetjes mee . Ik vermoed dat dit gaat uitdraaien op alles verwijderen en  diep omspitten. Eerst een paar dagen uitzien.
Tot straks misschien en hou het hoofd koel.

stevens-willy

:hi_smiley:   Goede morgen, we hebben prachtig weer, gisteren een toertje gemaakt van 9Km. hier in Veulen vertrokken op Klein-Gelmen, Marsnil, Middelheers, Heers daar een koffie gedronken en verder terug op Veulen.
Vandaag hier vertrokken op Horpmaal daar een koffie genomen en twee gebakjes voor Mariette en verder op Heers en terug naar huis, ik had 8Km. op de teller staan.
Deze namiddag nog een klein toertje in de natuur als ik dan tuis kom moet ik terug opladen.
Groeten en tot later.

Willy

Mathieu

Goede avond. Lees dat allemaal graag maar kan niet meer fietsen gezien mijn Parkinson. Kan geen baan meer houden en dus als ik mety de fiets rij , zig zag ik gelijk een zatlap, en dus doen we dat niet meer. Heb me dan de voorbije dag maar geamuseert met het planten van bloemetjes aan de voordeur en aan de achterdeur. Moeten uiteraard steeds water hebben en dus is dat ook weer een tijd verdrijf. En zo krijg ik mijn dagen om.
Gisteren is verleden, vandaag een gunst en morgen een misterie.

Mathieu

Zal proberen hier wat meer te verschijnen, heb nu toch een zee van tijd nu alles weer is zoals het moet zijn rond de woning.
Gisteren is verleden, vandaag een gunst en morgen een misterie.

Micmac

Citaat van: Mathieu op 14 mei 2025, 01:27:05Zal proberen hier wat meer te verschijnen, heb nu toch een zee van tijd nu alles weer is zoals het moet zijn rond de woning.

Doe het maar rustig aan, niks moet.