Januari, de eerste maand van 2024

Gestart door Driver, 31 december 2023, 13:21:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mathieu

Van de daken is het hier grotendeels weg, waar de zon er aan kon toch. Nu schijnt de zon en achter het glas in de zon is het zelfs lekker warm.
Gisteren is verleden, vandaag een gunst en morgen een misterie.

Micmac

In Gent viel er regen, doch op de grond was het ijzel en dat is slecht voor rechtdoor te rijden.

Flurk

Hier is het momenteel zowel op de rijbaan als op de fiet-en voetpaden spiegelglad. Binnenblijven is de boodschap, de hondjes moeten hun gevoeg maar in de tuin onder de struiken doen, daar ligt geen sneeuw.

Flurk

Citaat van: Micmac op 18 januari 2024, 20:27:49In Gent viel er regen, doch op de grond was het ijzel en dat is slecht voor rechtdoor te rijden.
Wie rijdt er nu in zo een weer naar Gent??? Oh ja, juist ...de MicMac natuurlijk.... :4_1_72:  :4_1_72:

Flurk

Goede morgen allemaal. Ik geloof dat onze gemeente zijn zout in China gekocht heeft...Ze hebben gisteren gestrooid en de straat ligt er nog steeds spekglad bij alsof er niets gebeurd was. Daar waar de bewoners gestrooid hebben is alles sneeuw-en ijsvrij.

Micmac

Citaat van: Flurk op 19 januari 2024, 12:22:45Goede morgen allemaal. Ik geloof dat onze gemeente zijn zout in China gekocht heeft...Ze hebben gisteren gestrooid en de straat ligt er nog steeds spekglad bij alsof er niets gebeurd was. Daar waar de bewoners gestrooid hebben is alles sneeuw-en ijsvrij.

Veel gemeenten hebben zouthallen en dat zout ligt er al zeer lang, de kwaliteit van dat zout met hoge zomerse temperaturen verminderd sterk in waarde en heeft een slechte werking.

Flurk

Ongeveer driekwart van de bewoners waar ik gepasseerd ben zitten blijkbaar volledig zonder want er is voor heel veel deuren geen gram gestrooid. Of hebben ze gewoon geen zin om te strooien? Net zoals velen geen zin hebben om op het rechtse fietspad te rijden of fietslicht aan te steken, of efkes te bellen als ze vlak achter u zijn?

barabas

Micmac, sorry maar dat is je reinste onzin, zout KAN niet verminderen in werking!  :c_bang_20:  :c_bang_20:  :c_bang_20:

Micmac

19 januari 2024, 22:17:12 #128 Laatste wijziging: 20 januari 2024, 13:18:23 door Micmac
Citaat van: barabas op 19 januari 2024, 21:15:16Micmac, sorry maar dat is je reinste onzin, zout KAN niet verminderen in werking!  :c_bang_20:  :c_bang_20:  :c_bang_20:

Indien het anti-klonter-middel (E535 of E536) aan het zout werd toegevoegd om klonters, korsten en aankoeken van het zout te voorkomen, doch indien het niet werd vermengd is het vochtopslorpend en vormt klonters die het zout veel minder effect geven.

Ondanks strooien bleef Tienen glad: slecht strooizout van Wegen en Verkeer is boosdoener
In Tienen hebben ze strooizout van slechte kwaliteit gebruikt, waardoor de straten er glad bleven bij liggen. Het strooizout kwam zoals altijd uit de opslagplaats van Wegen en verkeer in Tienen. Intussen gebruiken ze ander zout uit het depot in Bertem, zegt burgemeester Katrien Partyka (CD&V). Wegen en Verkeer onderzoekt wat er scheelt met het zout uit het depot in Tienen.

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2024/01/19/ondanks-strooien-bleef-tienen-glad-slecht-strooizout-is-de-boos/

Flurk

20 januari 2024, 12:50:35 #129 Laatste wijziging: 20 januari 2024, 21:41:28 door Flurk
Citaat van: barabas op 19 januari 2024, 21:15:16Micmac, sorry maar dat is je reinste onzin, zout KAN niet verminderen in werking!  :c_bang_20:  :c_bang_20:  :c_bang_20:
Ik heb hier ook al drie jaar zout staan en dat werkt prima.....Alleen het niet op de patatten doen. :4_1_72:

Micmac

Citaat van: Flurk op 20 januari 2024, 12:50:35
Citaat van: barabas op 19 januari 2024, 21:15:16Micmac, sorry maar dat is je reinste onzin, zout KAN niet verminderen in werking!  :c_bang_20:  :c_bang_20:  :c_bang_20:
Ik heb hier ook al drie jaar zout staan en dat werkt prima.....Allen het niet op de patatten doen. :4_1_72:

Zeezout geeft een betere smaak (grofzout).

Flurk

Citaat van: Micmac op 19 januari 2024, 22:17:12
Citaat van: barabas op 19 januari 2024, 21:15:16Micmac, sorry maar dat is je reinste onzin, zout KAN niet verminderen in werking!  :c_bang_20:  :c_bang_20:  :c_bang_20:

Indien het anti-klonter-middel (E535 of E536) aan het zout werd toegevoegd om klonters, korsten en aankoeken van het zout te voorkomen, doch indien het niet werd vermengd is het vochtopslorpend en vormt klonters die het zout veel minder effect geven.

Ondanks strooien bleef Tienen glad: slecht strooizout van Wegen en Verkeer is boosdoener
In Tienen hebben ze strooizout van slechte kwaliteit gebruikt, waardoor de straten er glad bleven bij liggen. Het strooizout kwam zoals altijd uit de opslagplaats van Wegen en verkeer in Tienen. Intussen gebruiken ze ander zout uit het depot in Bertem, zegt burgemeester Katrien Partyka (CD&V). Wegen en Verkeer onderzoekt wat er scheelt met het zout uit het depot in Tienen.

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2024/01/19/ondanks-strooien-bleef-tienen-glad-slecht-strooizout-is-de-boos/
Misschen zout "Made in CHINA" gekocht???? :4_1_72:

xofie

goede zondagmiddag  hier 18 ° maar heel koude wind

Flurk

Goedemorgen allemaal. Alls sneeuw is hier weg en de straat is terug proper.
Gisterenavond de blikjes en het carton buitengezet....Deze morgen vroeg opgestaan want door de harde wind van deze nacht kon er wel een deel weggevlogen zijn maar dat was deze keer niet het geval. Enkele weken geleden was dat wel zo en er hadden blijkbaar een paar camions (expres of niet) overgereden.

Mathieu

22 januari 2024, 12:57:31 #134 Laatste wijziging: 22 januari 2024, 13:01:36 door Mathieu
Goede morgen allemaal. Slecht of goed zout , ik weet het allemaal niet maar de sneeuw is weg. Moet je wel goed vast hou.00 en 0800 uur naar buiten en wanneer ze daden want anders wordt je omver geblazen. Maar ik heb een ander werk gekregen. Ik moet alle twee uren een stekker in een stopcontact steken en dan doet de pomp in de kelder de rest. Heb wel een goede melder of er water aanwezig is of niet. Onze kat gaat normaal tussen 07 en 08 uur naar buiten en wanneer ze terug binnen is, gegeten heeft dan moet ze dagelijks de kelder in ( wat ze daar gaat zoeken weet ik niet) maar als ze er niet in wil is het moment aangebroken dat ik ga zien en staat er water in de kelder. Geen probleem alles staat op hoge blokken. Maar dan moet ik de stekker in het stopcontact steken en de rest word gedaan door de dompelpomp. De darm naar de straat ligt het hele jaar klaar. En dat die zeveraars nu een stoppen met zagen dat er geen grondwater voorhanden is.
Gisteren is verleden, vandaag een gunst en morgen een misterie.