November, de nevelmaand.

Gestart door Driver, 31 oktober 2023, 15:38:02

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Flurk

Kletsnatte morgen allemaal. Vandaag is Ket zowiezo rustdag gezien het rotweer; aLLé dat had ik gedacht toch want koeketien heeft een ander gedacht over een rustdag voor mij want ze heeft een hele reeks karweitjes opgesomd die ze graag zelf zou doen maar gezien haar knie niet kan. :biggrinumbrella1:  Ik denk dat ze een beeje profiteerd van de situatie want ik heb ze gisteren toen ik in de buurt in den Brico moest zijn , samen met de kleindochter, zien rondlopen in de Damart, en dat ging heeeel vlotjes. Ik heb er een klein filmpje van genomen voor het geval dat ik vandaag commentaar krijg dat dit en dat nog niet gedaan is. :biggrinumbrella1: NB. Gemeen van mij hé....

Mathieu

De hele dag geregend of moet ik zeggen gemiezerd, zo van die regen waar je doornat van wordt. Voor de rest niets uiit gespookt en mooi binnen gebleven, en nu de zetel in en naar TV kijken en als er niets op is dan heb ik nog een deel series die ik opgenomen heb voor het geval er niets op die ksit is. Daar zitten ook nog een drietal films bij die ik graag zou gezien hebben.Ik denk zelfs dat er eentje bij is nog van verleden jaar. Maar zolang die digicorder het niet begeeft blijft alles te bekijken. Als die begeeft heb ik uiteraard niets meer.
Gisteren is verleden, vandaag een gunst en morgen een misterie.

Flurk

Goedenavond allemaal. Toch een wandeling gemaakt met de hondjes. Kleddernat binnengekomen maar de hondjes hebben daar geen probleem mee. Enkele warme handdoeken en een haardroger brengen alles terug in orde. Voor mij was het een warme douche en eenheid kom erwtensoep (met spekjes)👍

Koter

Volgens vrouwen: Mannen willen altijd maar èèn ding........
Volgens mannen:   Vrouwen willen altijd alles....

Flurk

Goedemiddag allemaal. Fris maar helder weer. Te voet naar de bakker geweest dus ik heb al een deel gezonde lucht binnen. Hopelijks blijft het dee namiddag ook zo dan trel ik nog ens het bos in. Eens kijke naar de schade na die stormen van een tijdje geleden.

Mathieu

Goede morgen en goede voormiddag. Is dit de eerste voormiddag dat er nog geen druppel water gevallen is deze maand. Ik denk van wel en voor mij mag dat de hele dag zo blijven. Hoe zou het zijn aan de andere kant van ons land??? Hopelijk gunstig voor de bewoners. Prettige dag vandaag aan elkeen en hopelijk winnen de Rode Duivels van avond.
Gisteren is verleden, vandaag een gunst en morgen een misterie.

jerryke

Citaat van: Koter op 19 november 2023, 13:03:33Xofie in lingo gevraagd!!!
ssssstttt niet zo hard Koter, Fieke slaapt nog  :slapen:

Micmac

Citaat van: Mathieu op 19 november 2023, 13:57:18Goede morgen en goede voormiddag. Is dit de eerste voormiddag dat er nog geen druppel water gevallen is deze maand. Ik denk van wel en voor mij mag dat de hele dag zo blijven. Hoe zou het zijn aan de andere kant van ons land??? Hopelijk gunstig voor de bewoners. Prettige dag vandaag aan elkeen en hopelijk winnen de Rode Duivels van avond.


Zo zijn vroeger mogelijk de paaldorpen ontstaan.

Flurk

Ik begrijp ergens iets niet. Niemand gaat me vertellen dat dit nu de eerste keer is dat het daar allemaal onderloopt. Moest ik daar wonen ik was er al lang weggetrokken of had zeker de nodige maatregelen genomen. Het is niet als uw keuken een halve meter onder staat dat ge ergens om zandzakken moet gaan bedelen.

Mathieu

Goede namiddag. Als je ziet wat er hier aan de Maas gedaan is en wel aan weerszijde van de oever, dan weet je het wel. En zolang mijn memorie gaat is dat elke jaar zo gegaan. Maar daar in de Westhoek zijn ze al jaren aan het zagen maar de staat doet helemaal niets, net zoveel als de provincies doen en de gemeentes. Ja uit hun pijp komen en trachten te helpen als het water reeds daar is, maar dazn is het uiteraard te laat.
Gisteren is verleden, vandaag een gunst en morgen een misterie.

Micmac

De auto  op zeewater is mogelijk de oplossing, doch er rijden er nog maar een paar honderd in Europa.

Nieuwe sportauto rijdt op zeewater,
Een sportwagen die niet rijdt op diesel of benzine, maar wel zeewater. Dat is wat het bedrijf Nanoflowcell uit Liechtenstein heeft ontwikkeld.
De motor van de Quant e-Sportlimousine werkt met een batterijsysteem dat energie opwekt uit zeewater.
Twee watertanks van elk 200 liter laten je 600 kilometer ver rijden.

Flurk

Citaat van: Micmac op 20 november 2023, 19:56:26De auto  op zeewater is mogelijk de oplossing, doch er rijden er nog maar een paar honderd in Europa.

Nieuwe sportauto rijdt op zeewater,
Een sportwagen die niet rijdt op diesel of benzine, maar wel zeewater. Dat is wat het bedrijf Nanoflowcell uit Liechtenstein heeft ontwikkeld.
De motor van de Quant e-Sportlimousine werkt met een batterijsysteem dat energie opwekt uit zeewater.
Twee watertanks van elk 200 liter laten je 600 kilometer ver rijden.
Schitterend ;dan kun je een pekelharing eten, een pint drinken, in uw watertank plassen en dan naar huis rijden..... :4_1_72:

Micmac

Citaat van: Flurk op 20 november 2023, 22:53:08
Citaat van: Micmac op 20 november 2023, 19:56:26De auto  op zeewater is mogelijk de oplossing, doch er rijden er nog maar een paar honderd in Europa.

Nieuwe sportauto rijdt op zeewater,
Een sportwagen die niet rijdt op diesel of benzine, maar wel zeewater. Dat is wat het bedrijf Nanoflowcell uit Liechtenstein heeft ontwikkeld.
De motor van de Quant e-Sportlimousine werkt met een batterijsysteem dat energie opwekt uit zeewater.
Twee watertanks van elk 200 liter laten je 600 kilometer ver rijden.
Schitterend ;dan kun je een pekelharing eten, een pint drinken, in uw watertank plassen en dan naar huis rijden..... :4_1_72:

Ze verkopen dat zeewater ook in de Apotheek in kleine spuitflesjes, dat heet dan neusspray en kost meer dan 800 euro de liter.
En aan zee loop je zo maar door datzelfde zeewater.

Flurk

Goede morgen allemaal Regenen doet het niet maar de lucht voelt aan alsof je tegen natte gordijnen aanloopt. Vandaag dus weeral Carrefourdag. Koeketien heeft haar lijstje gemaakt en ik ga er gaandeweg nog een paar woordjes aan toevoegen :biggrinumbrella1:
Tot straks.

xofie

 :hi_smiley:
het wordt stilletjes aan herfst hier