November, de nevelmaand.

Gestart door Driver, 31 oktober 2023, 15:38:02

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mathieu

Goede morgen en bedankt allemaal voor de steun, we zullen er ons wel door slaan. Maar het doet pijn dat iemand die haar hele leven gewerkt heeft zo moet eindigen.
Gisteren is verleden, vandaag een gunst en morgen een misterie.

Mathieu

Ja maat, les geven kan ik je niet, kom je dan nog liever halen van uit Maaseik, zal veel makkelijker voor mij zijn. Maar het is juist zoals je zegt : de schone oude dag. Buiten ons pensioen ( geld krijgen om niets meer te moeten doen) is het enige positieve dat daar aan is. Hir zitten we ook in een situatie waar geen mens aan gedacht heeft toe hij of zij nog werkte, maar het is nu eenmaal zo. We kunnen er niets aan veranderen en kunnen ons de vraag stellen waar we dat hebben aan verdiend, een antwoord krijg je er nooit op.
Gisteren is verleden, vandaag een gunst en morgen een misterie.

Mathieu

En vandaag is het eens droog hier, vannacht een beetje geregend maar de wegen en de daken zijn droog. Hopelijk blijft dat zo de hele dag, amper 12 gr buiten en dan moet je nog uit de wind staan want die voelt heel kil om niet te zeggen koud aan.
Gisteren is verleden, vandaag een gunst en morgen een misterie.

xofie

goede morgen half twaalf en het belooft een mooie dag te worden het is al 27.8°

Flurk

Goedenavond allemaal. Ziezo mijn dag zit er weeral eens op. Boodschappen gedaan, Koeketien helpen aankleden, met mop en stoffer door het huis geweest,de kleindocher die met haar autoke in de gracht gereden was door een stuurbreuk gaan ophalen,Koeketien heen en weer naar de kine gevoerd, de hondjes uitgelaten, eten gemaakt , afgewassen en de laatavondwandeling met de hondjes gedaan. Nu efkes frutteren.  :smil414ae0fb30e96:   

jerryke

Citaat van: Flurk op 15 november 2023, 23:07:06Goedenavond allemaal. Ziezo mijn dag zit er weeral eens op. Boodschappen gedaan, Koeketien helpen aankleden, met mop en stoffer door het huis geweest,de kleindocher die met haar autoke in de gracht gereden was door een stuurbreuk gaan ophalen,Koeketien heen en weer naar de kine gevoerd, de hondjes uitgelaten, eten gemaakt , afgewassen en de laatavondwandeling met de hondjes gedaan. Nu efkes frutteren.  :smil414ae0fb30e96:   
goeiemorgen, amai Koeketien mag blij zijn met zo een huishoudhulp  :a_thumbsup_20:

Mathieu

Citaat van: Flurk op 15 november 2023, 23:07:06Goedenavond allemaal. Ziezo mijn dag zit er weeral eens op. Boodschappen gedaan, Koeketien helpen aankleden, met mop en stoffer door het huis geweest,de kleindocher die met haar autoke in de gracht gereden was door een stuurbreuk gaan ophalen,Koeketien heen en weer naar de kine gevoerd, de hondjes uitgelaten, eten gemaakt , afgewassen en de laatavondwandeling met de hondjes gedaan. Nu efkes frutteren.  :smil414ae0fb30e96:   

Goede morgen aan allen die dit lezen. Maat hier is het niet anders en dat al meer dan 4 jaar. Maar ik doe het nog steeds. Het gaat wel zienderogen achteruit met haar. Maar dat hebben we altijd geweten. Anderen zeggen dat ik haar moet weg doen naar een rusthuis, maar dat gebeurt niet zolang ik kan, want daar worden ze niet opgevangen zoals het hoort. Dus ze blijft gewoon hier ondanks het feit dat ze wel nog lacht naar me maar me zelfs niet meer herkent. Dat doet soms wel ferm zeer, maar ze kan er zelf niets aan doen of aan wijzigen.
Gisteren is verleden, vandaag een gunst en morgen een misterie.

jerryke

Citaat van: Mathieu op 16 november 2023, 12:28:41
Citaat van: Flurk op 15 november 2023, 23:07:06Goedenavond allemaal. Ziezo mijn dag zit er weeral eens op. Boodschappen gedaan, Koeketien helpen aankleden, met mop en stoffer door het huis geweest,de kleindocher die met haar autoke in de gracht gereden was door een stuurbreuk gaan ophalen,Koeketien heen en weer naar de kine gevoerd, de hondjes uitgelaten, eten gemaakt , afgewassen en de laatavondwandeling met de hondjes gedaan. Nu efkes frutteren.  :smil414ae0fb30e96:   

Goede morgen aan allen die dit lezen. Maat hier is het niet anders en dat al meer dan 4 jaar. Maar ik doe het nog steeds. Het gaat wel zienderogen achteruit met haar. Maar dat hebben we altijd geweten. Anderen zeggen dat ik haar moet weg doen naar een rusthuis, maar dat gebeurt niet zolang ik kan, want daar worden ze niet opgevangen zoals het hoort. Dus ze blijft gewoon hier ondanks het feit dat ze wel nog lacht naar me maar me zelfs niet meer herkent. Dat doet soms wel ferm zeer, maar ze kan er zelf niets aan doen of aan wijzigen.

bewondereswaardig Mathieu, en zeker na zovele jaren lief en leed gedeeld te hebben en ik denk als het andersom was dat Mia dat ook voor jou zou doen.... geniet nog maar van de tijd dat jullie elkaar hebben

Flurk

Goede morgen allemaal. Mathieu, houd de moed erin hoor en als het moet is er altijd nog wel een organisatie die thuis een handje kan toesteken. Soms is er niet zoveel nodig om gedepaneerd te zijn.
Ik ben van hetzelfde principe, samen uit samen thuis en mekaar helpen.

barabas

Citaat van: Mathieu op 16 november 2023, 12:28:41
Citaat van: Flurk op 15 november 2023, 23:07:06Goedenavond allemaal. Ziezo mijn dag zit er weeral eens op. Boodschappen gedaan, Koeketien helpen aankleden, met mop en stoffer door het huis geweest,de kleindocher die met haar autoke in de gracht gereden was door een stuurbreuk gaan ophalen,Koeketien heen en weer naar de kine gevoerd, de hondjes uitgelaten, eten gemaakt , afgewassen en de laatavondwandeling met de hondjes gedaan. Nu efkes frutteren.  :smil414ae0fb30e96:   

Goede morgen aan allen die dit lezen. Maat hier is het niet anders en dat al meer dan 4 jaar. Maar ik doe het nog steeds. Het gaat wel zienderogen achteruit met haar. Maar dat hebben we altijd geweten. Anderen zeggen dat ik haar moet weg doen naar een rusthuis, maar dat gebeurt niet zolang ik kan, want daar worden ze niet opgevangen zoals het hoort. Dus ze blijft gewoon hier ondanks het feit dat ze wel nog lacht naar me maar me zelfs niet meer herkent. Dat doet soms wel ferm zeer, maar ze kan er zelf niets aan doen of aan wijzigen.


Dat lachen bleef mijn vrouw ook volhouden tot op het einde. Alleen is ze na die hersenbloeding op 1 mei 22 niet meer uit het ziekenhuis geweest daar ze eigenlijk niets meer kon zoals praten, eten, wassen, plassen, rechtopzitten, ... verzorging lukte enkel nog met twee, soms 3 mensen van de verpleging.

Het ergste was dat mijn Anita alles nog maar al te goed besefte en vreselijk leed onder het feit dat ze zich niet meer kon uitdrukken en wanneer haar pamper moest vervangen worden! Zo'n fiere & toffe madam als ze was vond dat verschrikkelijk.

Mathieu maat, strekte nogmaals, je hebt een troost: uw Mia beseft het gelukkig allemaal niet meer, mijn Anita besefte alles maar al te goed!

 :4_1_201:

Micmac

Goede avond , kijk vooruit en hou het positief.

Mathieu

Bedankt allemaal voor die moed gevende woorden. Ik weet ook wel dat er niets aan te doen is en dat er geen medicatie bestaat voor die verschrikkelijke ziekte. Maar het is heel triest haar zo te zien af takelen.
Gisteren is verleden, vandaag een gunst en morgen een misterie.

Flurk

Goede natte morgen allemaal. Koeketien aan het voorbereiden voor de kine. Altijd een hele historie. Als ze binnen is heb ik een half uurtje rust om me voor te bereiden op de rest van de dag.

Micmac

Goedemorgen, heb de pauzeknop ingedrukt voor vandaag.

xofie