September, de herfstmaand.

Gestart door Driver, 31 augustus 2023, 13:36:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

kabar

Goede morgen. Gisteren de hele namiddag in de tuin gewerkt. Misschien de laatste keer dit jaar het gras afgedaan. Het onkruid tussen de klinkers weggebrand. En toen was mijn kaars uit.

jerryke

heb mij net ne nieuwe stoel gekocht  ;D

Mathieu

Mooie stoel voor de liefhebbers. Maar ik zou er niet meer uit recht komen. Veel plezier er mee.
Gisteren is verleden, vandaag een gunst en morgen een misterie.

Mathieu

Citaat van: kabar op 21 september 2023, 10:34:29Goede morgen. Gisteren de hele namiddag in de tuin gewerkt. Misschien de laatste keer dit jaar het gras afgedaan. Het onkruid tussen de klinkers weggebrand. En toen was mijn kaars uit.

Dan kan je nog goed mijn pijp was al veel eerder uit gegaan denk ik. Maar een geluk dat ik al jaren niet meer rook en moet ze dus niet terug aansteken.
Gisteren is verleden, vandaag een gunst en morgen een misterie.

Mathieu

Goede morgen allemaal. Hier regent het en is het buiten amper 16 gr. Binnen is het nog aangenaam zonder verwarming. Nog een goede 1000 liter in de ton en dus kan ik er nog even tegen, zolang er niet dag dagelijks gestookt moet worden.
Gisteren is verleden, vandaag een gunst en morgen een misterie.

Flurk

Goede regendag allemaal. Ik heb gisteren juist hetzelfde gedaan dan Kabar. Nu is het vermoedelijk gedaan met tuinwerken voor een hele tijd. Misschien nog één keer de grasmaaier uitlaten want ik had een beetje mest gestrooid na die droogte om het terug op gang te laten komen maar nu mag het daarmee stoppen.
Vraagje,..... zitten er bij jullie ook zoveel Kauwen en Eksters?
Hier zijn we ervan vergeven. Gisteren toen ik naar achter in de tuin ging vlogen er minstens een 50-tal op bij de buur en deze morgen zaten er 6 Eksters in het topje van onze treurbeuk. Als die volgend jaar allemaal gaan eieren leggen en jongen hebben??????????
De  kleine vogeltjes zijn er wel de dupe van want Eksters roven nesten van ander vogels. Blijkbaar is het in de natuur hetzelfde als bij de mensen het schorremorrie begint de bovenhand te halen.

Flurk

Citaat van: Mathieu op 21 september 2023, 12:41:31Mooie stoel voor de liefhebbers. Maar ik zou er niet meer uit recht komen. Veel plezier er mee.
Thieu, zou die stoel zijn poten kunnen opvouwen?????? :4_1_72:

xofie

Goede middag allemaal hier nog een tijdje 28 à 30 graden

Mathieu

Citaat van: Flurk op 21 september 2023, 13:09:48Goede regendag allemaal. Ik heb gisteren juist hetzelfde gedaan dan Kabar. Nu is het vermoedelijk gedaan met tuinwerken voor een hele tijd. Misschien nog één keer de grasmaaier uitlaten want ik had een beetje mest gestrooid na die droogte om het terug op gang te laten komen maar nu mag het daarmee stoppen.
Vraagje,..... zitten er bij jullie ook zoveel Kauwen en Eksters?
Hier zijn we ervan vergeven. Gisteren toen ik naar achter in de tuin ging vlogen er minstens een 50-tal op bij de buur en deze morgen zaten er 6 Eksters in het topje van onze treurbeuk. Als die volgend jaar allemaal gaan eieren leggen en jongen hebben??????????
De  kleine vogeltjes zijn er wel de dupe van want Eksters roven nesten van ander vogels. Blijkbaar is het in de natuur hetzelfde als bij de mensen het schorremorrie begint de bovenhand te halen.

Goede morgen en kauwkens hebben er hier massa's gezeten in de hoge bomen bij ons langs. Maar de laatste drie jaar is dat geminderd en nu zie je er geen meer. Ze vertellen wel dat er hier een ziekte tussen de vogels geweest is. Mussen zijn hier wel aan het terug keren en koolmeesjes moeten we nog afwachten. Wat wel hier terug verschenen is zijn een viertal dieven in de notenboom. En ik dacht dat die nog niet rijp waren. Je moet ze eens zien sleuren met die noten, die ondeugende eenhoorntjes, wel heel mooi om naar te kijken. Twee jaar geleden begonnen en ze komen steeds terug. Twee jaar geleden telde ik ruwweg 175 noten op de boom, en geen enkele moeten open of zelfs niet oprapen. De deugnietjes waren me steeds voor.
Gisteren is verleden, vandaag een gunst en morgen een misterie.

Mathieu

Citaat van: Flurk op 21 september 2023, 13:11:34
Citaat van: Mathieu op 21 september 2023, 12:41:31Mooie stoel voor de liefhebbers. Maar ik zou er niet meer uit recht komen. Veel plezier er mee.
Thieu, zou die stoel zijn poten kunnen opvouwen?????? :4_1_72:
Moeten we aan de nieuwe eigenares vragen, of denk je dat die stoel ook kan wandelen en er voor kan zorgen dat het bazinnetje snel in slaap valt zonder snurken?????
Gisteren is verleden, vandaag een gunst en morgen een misterie.

Mathieu

Citaat van: xofie op 21 september 2023, 14:11:15Goede middag allemaal hier nog een tijdje 28 à 30 graden

Regen en koude wind is ons deel vandaag, enfin op dit moment toch. Wachten maar af wat de rest van de dag brengt. De verwarming is hier op geslagen, en dat zegt voldoende zeker....
Gisteren is verleden, vandaag een gunst en morgen een misterie.

Flurk

Koud hé??? Verdorie dat ga ik nog moeten gewoon worden. Ikke zoals gewoonlijk tevoet in mijn T-shirt en short naar de bakker en half bevroren terug thuisgekomen. Bleek dat het maar 12° was. Rap een pull aangetrokken en een hete tas thee gedronken.In het vervolg beter opletten want ik kan me nu zo kort voor de operatie van Koeketien niet veroorloven van ziek te worden.

Koter

Hier is het amper 14° en zwaar bewolkt.
Volgens vrouwen: Mannen willen altijd maar èèn ding........
Volgens mannen:   Vrouwen willen altijd alles....

xofie


xofie

Citaat van: Flurk op 22 september 2023, 12:19:45Koud hé??? Verdorie dat ga ik nog moeten gewoon worden. Ikke zoals gewoonlijk tevoet in mijn T-shirt en short naar de bakker en half bevroren terug thuisgekomen. Bleek dat het maar 12° was. Rap een pull aangetrokken en een hete tas thee gedronken.In het vervolg beter opletten want ik kan me nu zo kort voor de operatie van Koeketien niet veroorloven van ziek te worden.

ja Flurk het zou normaal nu 4 graden warmer moeten zijn