Ons dorp

Gestart door Driver, 23 juli 2023, 13:43:32

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Mathieu

Goed nieuws dus want jij en schrik hebben zie ik toch niet zitten.
Gisteren is verleden, vandaag een gunst en morgen een misterie.

Flurk

Citaat van: Mathieu op 10 augustus 2023, 13:21:34Goed nieuws dus want jij en schrik hebben zie ik toch niet zitten.
Thieuke, ikke schrik??? Met zoooo een verdedigingshond??? Voor de duivel nog niet... :4_1_72:  :4_1_72:  :4_1_72:

Flurk

Telkens als ik door de Oudemolendreef wandel valt me de prachtige schors op van de Robinea's.

Mathieu

Xat is dat voor een oud beestje, die vindt je hier niet. Hoe oud mag die zijn??????
Gisteren is verleden, vandaag een gunst en morgen een misterie.

Flurk

Citaat van: Mathieu op 12 augustus 2023, 12:58:57Xat is dat voor een oud beestje, die vindt je hier niet. Hoe oud mag die zijn??????
Er staan er in de dreef een 10-tal en allemaal dezelfde dikte. Ik ga de omtrek ens meten overmorgen, als ik het niet vergeet. I

Flurk

14 augustus 2023, 22:59:56 #35 Laatste wijziging: 14 augustus 2023, 23:04:51 door Flurk
Een ervan heeft blijkbaar logementsgasten.. Het bovenste is precies een pad of zoiets.

Flurk

Daarstraks nog een mooie zonsondergang gezien achter bij ons.
Geniet maar mee; :4_1_201:

Flurk

Citaat van: Mathieu op 12 augustus 2023, 12:58:57Wat is dat voor een oud beestje, die vindt je hier niet. Hoe oud mag die zijn??????
De omtrek van deze van de foto van 12 aug. is 2,10 meter. Ik zou de heemkundige kring eens moeten raadplegen want ik weet niet vanwaar de naam van die dreef komt.Toen ik hier kwam wonen was onze straat een kleine kasseiweg, (door het bos,) die leid naar het Ambrooskasteel (nu volledig gerestaureerd en bewoond) . Vandaag de dag zou ik hier onmogelijk een stukske kunnen van kopen hebben. Toen moest men zelfs geen vergunning hebben om de bomen te kappen die erop stonden, en je moest ze zelfs niet verplicht vervangen zoals nu het geval is verder in de straat.. (de toenmalige burgemeester woont in een naburige gemeente in een dikke villa) :biggrinumbrella1:

Flurk

29 augustus 2023, 22:43:41 #38 Laatste wijziging: 11 september 2023, 23:03:36 door Flurk
Wandelingetje gedaan in de omgeving van de Barebeek. Heel toevallig zat daar ook nog een reiger te vissen...Je kunt geen bijlage weergeven in dit board.Je kunt geen bijlage weergeven in dit board.

Flurk

30 augustus 2023, 22:22:12 #39 Laatste wijziging: 11 september 2023, 23:05:13 door Flurk
Gerepareerd

Flurk

Gisteren namiddag lag ik onder onze treurbeuk in mijn ligzetel en ik keek naar de lucht boven mij.Ongelooglijk hoe wij onze lucht vervuilen. Op een kwartier tijd passeerden er verschillende vliegtuigen die allemaal een dikke witte streep uitlaatgassen nalieten.
Normaal zou die lucht blauw zien, hier is dat nu lichtgrijs en bij iede passage van een vliegtuig word die grijzer en grijzer.
Een wijze heeft ooit eens gezegd dat de mens het enige dier is dat zijn eigen nest bevuild en zo te zien heeft die gelijk.

Flurk

Citaat van: Flurk op 30 augustus 2023, 22:22:12Deze namiddag was het goed stapweer, dus nogeens een bezoek gebracht aan het Vriezenbroek.

Flurk


Flurk

Heeft er echt niemand iets moois in de buurt???????????? :smil414ae0fb30e96:

jerryke

Citaat van: Flurk op 18 september 2023, 12:47:04Heeft er echt niemand iets moois in de buurt???????????? :smil414ae0fb30e96:
wij wonen midden in het veld, dus niet veel te zien... ja veel boeren  :smil414ae0fb30e96: