Maart, de lentemaand

Gestart door Driver, 28 februari 2023, 11:40:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Driver

De maand maart is genoemd naar Mars.

stevens-willy

 :hi_smiley:   Goede morgen, de zon is van de partij met een temperatuur van -1°C, mij maar binnen houden gisteren was ik rond Heers gegaan met mijn scootmobil, ik had koud toen ik thuis kwam, heb wel een kwartier met mijn rug tegen de radiator gezeten.  :smil414ae0fb30e96:

Willy 

jerryke

goede morgen  ;D

Lanaken, Vlaanderen

Huidig weer
08:48
Deels zonnig
-4‎°C
Deels zonnig

Gevoelstemperatuur
‎-9°
Het wordt zonnig. Maximumtemperatuur 6°.

Luchtkwaliteit
65
Wind 11 km/u
Vochtigheid 90%
Zicht 20 km
Luchtdruk 1029 mb

Flurk

Goede morgen allemaal. Deze morgen in de kou op expeditie geweest. Voor de deur van de bakker stonden 2 enorme camions met 2 geel zwart geverfde palen als lading. De aankondiging dat er iets te gebeuren stond was wel al bekend gemaakt met parkeerverbod van -tot, maar niemand wist wat er ging gebeuren. Nu blijkt dat vandaag nog steeds niemand op de hoogte is.
Er wordt gefezeld dat het een stunt van de plaatselijke N-VA is omdat de verkiezeigen naderen maar dat vind ik wat vergezocht. Het is wel een feit dat ik nog nooit ergens zo een palen gezien heb . We zien wel als ze geplaatst zijn. Word vervolgd. :4_1_72:

xofie

wij moeten hier nog tien dagen wachten op de lente nu temeraturen van13 à 14 graden, daarna gaan we terug naar 21

Micmac

Goedeavond, de nacht is een geweldig moment om uit te rusten, te dromen, te lachen en om klaar te staan voor
de uitdagingen van de volgende dag.
Het verkeers-regelement is niet aangepast aan mijn rijgedrag.

Flurk

Goede morgen allemaal. De voormiddag naar een naburiege gemeente om een nieuwe simkaart te halen voor Koeketien haar smartphone en om 13 uur moet ik bij de oogarts zijn voor "nazicht"???? Ik denk om het maandelijks onderhoudsgeld aan de arme man te betalen. Daarna gaan we met de hondjes een flink toerke doen om van de zon te genieten. Leuke dag allemaal. :4_1_201:

Flurk

Goede morgen allemaal. Vandaag te weten gekomen waarom ik geen geen maandelijkse afrekening kreeg van Luminus. Blijkt dat dit komt doordat ik nog een terugdraaiende electricieitsmeter heb. Vraag me niet naa re hetvabd want dat kon noch Fluvius noch Luminus me vertellen maar het is een feit. Nu kan ik zelf bslissen of ik en digitale electriciteitsmeter direct aanvrag of dat ik wacht tot ze beslissen om er zelf een te plaatsen. Dus eens de berekening maken want er spelen verschillende factoren een rol. Geen Prosumenten tarief afwegen ten terugdraaiende meter. Als er iemand iets meer weet is die info welkom hoor. Het heeft dus 5 maanden geduurd voordat ik uiteindelijk een definitief antwoord heb gekregen.
Mensen maak het gezellig op de snelweg he. :biggrinumbrella1:
Oud spreekwoord;
Als de boeren niet meer klagen en de pastoors niet meer vragen, dan nadert het einde der dagen (=sommige mensen veranderen nooit) ...

Micmac

3 maart 2023, 16:49:03 #8 Laatste wijziging: 3 maart 2023, 16:50:38 door Micmac
Citaat van: Flurk op  3 maart 2023, 13:49:53Goede morgen allemaal. Vandaag te weten gekomen waarom ik geen geen maandelijkse afrekening kreeg van Luminus. Blijkt dat dit komt doordat ik nog een terugdraaiende electricieitsmeter heb. Vraag me niet naa re hetvabd want dat kon noch Fluvius noch Luminus me vertellen maar het is een feit. Nu kan ik zelf bslissen of ik en digitale electriciteitsmeter direct aanvrag of dat ik wacht tot ze beslissen om er zelf een te plaatsen. Dus eens de berekening maken want er spelen verschillende factoren een rol. Geen Prosumenten tarief afwegen ten terugdraaiende meter. Als er iemand iets meer weet is die info welkom hoor. Het heeft dus 5 maanden geduurd voordat ik uiteindelijk een definitief antwoord heb gekregen.
Mensen maak het gezellig op de snelweg he. :biggrinumbrella1:
Oud spreekwoord;
Als de boeren niet meer klagen en de pastoors niet meer vragen, dan nadert het einde der dagen (=sommige mensen veranderen nooit) ...


Je loopt vooruit op je tijd, rustig afwachten en genieten van je oude dag zonder zorgen de volgende dag afwachten en alles positief bekijken met een smile op je gezicht van het ochtendgloren tot het slapengaan.
Het verkeers-regelement is niet aangepast aan mijn rijgedrag.

Koter

Grijs weer en 5°. Niet leuk voor de karnavalstoet die hier in de straat opstelt.
Volgens vrouwen: Mannen willen altijd maar èèn ding........
Volgens mannen:   Vrouwen willen altijd alles....

Flurk

Goede morgen allemaal. Ochtendwandelongeje naar de bakker weeral gedaan. Friskes.....BBRRRR
Koter, met een paar goede borrels op gaan die karnabalisten het wel warm krijgen hoor.Amuseer jullie daar hé.

Mathieu

Goede morgen en een druilige regen is ons aandeel hier. Binnen blijven is de boodschap zeker als je niet nat wil worden.. Prettige dag aan elkeen.
Gisteren is verleden, vandaag een gunst en morgen een misterie.

Mathieu

Citaat van: Koter op  4 maart 2023, 11:08:51Grijs weer en 5°. Niet leuk voor de karnavalstoet die hier in de straat opstelt.
Dat is iets dat aan mij helemaal en nog nooit besteed was. Ik heb daar destijds 10 jaar voor moeten werken of op straat aanwezig moeten zijn. En tot mijn grote spijt al die jaren in het vlaams uit gedrukt ; strontnat geworden. Na de stoet mochten we dan wel warm gaan eten op kosten van de gemeente.
Gisteren is verleden, vandaag een gunst en morgen een misterie.

Koter

4 maart 2023, 12:57:44 #13 Laatste wijziging: 4 maart 2023, 13:00:29 door Koter
Citaat van: Mathieu op  4 maart 2023, 12:24:30
Citaat van: Koter op  4 maart 2023, 11:08:51Grijs weer en 5°. Niet leuk voor de karnavalstoet die hier in de straat opstelt.
Dat is iets dat aan mij helemaal en nog nooit besteed was. Ik heb daar destijds 10 jaar voor moeten werken of op straat aanwezig moeten zijn. En tot mijn grote spijt al die jaren in het vlaams uit gedrukt ; strontnat geworden. Na de stoet mochten we dan wel warm gaan eten op kosten van de gemeente.

Mij zegt dat ook niets. Rond de middag komen de wagens aan en spelen keiharde muziek iedere wagen verschillende liedjes zodat je een kakofonie krijgt. Ge kunt niet geloven hoe leuk dieren dit vinden   en die blijven enkele uren ter plaatse staan, zo gezellig.  
Volgens vrouwen: Mannen willen altijd maar èèn ding........
Volgens mannen:   Vrouwen willen altijd alles....

xofie

Goede middag allemaal we zitten momenteel op 17 graden, het gaat de goede kant op. hier zijn er ook karnaval stoeten maar om er één te vinden die de moeite waard is moeten we ongeveer 25 minuten rijden naar Torrevieja en dan beginnen ze maar eerst om 22.00u nou op dat uur lig ik lekker onder mijn warm dekentje en heb geen zin om te staan bibberen op straat