Januari, de ijsmaand.

Gestart door Driver, 31 december 2022, 15:59:11

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

kabar

Ik bel daarstraks naar Vandenborre. Na vele keuzes te moeten maken (indien ... druk ..) verbond men mij door met een medewerker. Een telefoonstem zei me toen: "al onze medewerkers zijn momenteel bezet". Men zou voor minder koleirig worden. Enfin, ik krijg uiteindelijk een dame aan de lijn. "Ik had op 6 januari iets besteld en me zou mij verwittigen wanneer het binnen was. Daarom bel ik eens." "Ik zal eens bellen met de winkel". "Meneer, het is in de winkel, u kan het daar gaan afhalen". "Ik dacht dat men mij ging verwittigen". "Ja, maar het is nu zeer druk met de solden". In de winkel: "Meneer het is hier niet." "Ik heb juist gebeld en men zei me van wel". Na een tijdje. "Ja, ik heb het onder in een doos gevonden"
Dan is de service bij Somers in Halen stukken beter!

Flurk

26 januari 2023, 12:16:52 #106 Laatste wijziging: 26 januari 2023, 12:31:05 door Flurk Reden: Tja, bedankt hoor Jerryke, maar waar haal ik de centen voor benzine???
Citaat van: jerryke op 25 januari 2023, 14:58:57
Citaat van: Flurk op 25 januari 2023, 13:03:44Goede morgen allemaal. EVEN TERLOOPS;;;Ik vraag me af of Verisure en Belvita Friet racistische firma's zijn want er komt geen bruine of zwarte man in hun publiciteit.
Nu serieus..
Hier is een een frisse winterdag. De zonnepanelen liggen te slapen wegens gebrek aan zon. De batterij is al op het laagste en we gebruiken noodgedongen de stroom van het net.
Ik vraag me wel af hoe hoog de gasrekening gaat zijn dee maand. Misscjien kan ik geen eten meer kopen; :smil414ae0fb30e96: 
dan kom je maar naar hier, een boterhammeke met siroop kan ik altijd missen  ;D
Van ganser harte bedankt hoot Jerryke, maar met wat ga ik de benzine kopen om bij u te geraken...,??? :smil414ae0fb30e96:  :smil414ae0fb30e96:  :4_1_72: :smil414ae0fb30e96:

Flurk

26 januari 2023, 12:29:28 #107 Laatste wijziging: 26 januari 2023, 12:33:01 door Flurk
Citaat van: kabar op 26 januari 2023, 10:37:23Ik bel daarstraks naar Vandenborre. Na vele keuzes te moeten maken (indien ... druk ..) verbond men mij door met een medewerker. Een telefoonstem zei me toen: "al onze medewerkers zijn momenteel bezet". Men zou voor minder koleirig worden. Enfin, ik krijg uiteindelijk een dame aan de lijn. "Ik had op 6 januari iets besteld en me zou mij verwittigen wanneer het binnen was. Daarom bel ik eens." "Ik zal eens bellen met de winkel". "Meneer, het is in de winkel, u kan het daar gaan afhalen". "Ik dacht dat men mij ging verwittigen". "Ja, maar het is nu zeer druk met de solden". In de winkel: "Meneer het is hier niet." "Ik heb juist gebeld en men zei me van wel". Na een tijdje. "Ja, ik heb het onder in een doos gevonden"
Dan is de service bij Somers in Halen stukken beter!

Kabar gij hebt blijkbaar meer geduld dan ik. Ik ben niet verder gekomen dan de man die, na een heeeeele reeks mededelingen waar ik geen bal aan had, vroeg of hij nog enkele vragen mocht stellen. Dan heb ik ingehaakt en benik  naar Krefel gegaan.
Het blijkt wel overal een gemeenschappelijke eigenschap te zijn bij alle MEDEWERKERS;;;;;ze zijn altijd allemaal bezet.

Flurk

Natte morgen allemaal; Ik had gehoopt vandaag wat blaren bijeen te rijven maar in die regen zal ik dat maar leten zeker? Ik weet wel dat er gezegd word dat ge van die regen groeit maar dan gaan mijn kleren te klein worden en gezien de volgende gasrekening????? :smil414ae0fb30e96:  :4_1_72:
Hou het leuk vandaag hé.

Mathieu

Goede morgen hier liggen er ook nog een hoop, en geen enkel blad van een boom die op het onze staat. Allemaal eiken bladeren van de bomen van de vakschool achter ons en als de wind verkeerd zit krijgen wij die allemaal voor niets. De school ruimt gewoon hier achter niets op. Moet er wel eerlijk aan toe voegen dat dit jaar de wind ons gunstig gezind is, lang zoveel bladeren niet als de andere jaren.
Gisteren is verleden, vandaag een gunst en morgen een misterie.

jerryke

Citaat van: Flurk op 26 januari 2023, 12:16:52
Citaat van: jerryke op 25 januari 2023, 14:58:57
Citaat van: Flurk op 25 januari 2023, 13:03:44Goede morgen allemaal. EVEN TERLOOPS;;;Ik vraag me af of Verisure en Belvita Friet racistische firma's zijn want er komt geen bruine of zwarte man in hun publiciteit.
Nu serieus..
Hier is een een frisse winterdag. De zonnepanelen liggen te slapen wegens gebrek aan zon. De batterij is al op het laagste en we gebruiken noodgedongen de stroom van het net.
Ik vraag me wel af hoe hoog de gasrekening gaat zijn dee maand. Misscjien kan ik geen eten meer kopen; :smil414ae0fb30e96: 
dan kom je maar naar hier, een boterhammeke met siroop kan ik altijd missen  ;D
Van ganser harte bedankt hoot Jerryke, maar met wat ga ik de benzine kopen om bij u te geraken...,??? :smil414ae0fb30e96:  :smil414ae0fb30e96:  :4_1_72: :smil414ae0fb30e96:
hhhhmmmm  :denken: gij doet die rollerdingskes aan, doet je hondjes zo een trekdingske aan, en achter je doe je remork voor Koeketien en je laat je trekken tot hier (het is altijd bergaf tot hier) ;D

barabas

Gastronomisch weekend dus :biggrinumbrella1:

Micmac

Citaat van: jerryke op 26 januari 2023, 16:04:32
Citaat van: Flurk op 26 januari 2023, 12:16:52
Citaat van: jerryke op 25 januari 2023, 14:58:57
Citaat van: Flurk op 25 januari 2023, 13:03:44Goede morgen allemaal. EVEN TERLOOPS;;;Ik vraag me af of Verisure en Belvita Friet racistische firma's zijn want er komt geen bruine of zwarte man in hun publiciteit.
Nu serieus..
Hier is een een frisse winterdag. De zonnepanelen liggen te slapen wegens gebrek aan zon. De batterij is al op het laagste en we gebruiken noodgedongen de stroom van het net.
Ik vraag me wel af hoe hoog de gasrekening gaat zijn dee maand. Misscjien kan ik geen eten meer kopen; :smil414ae0fb30e96: 
dan kom je maar naar hier, een boterhammeke met siroop kan ik altijd missen  ;D
Van ganser harte bedankt hoot Jerryke, maar met wat ga ik de benzine kopen om bij u te geraken...,??? :smil414ae0fb30e96:  :smil414ae0fb30e96:  :4_1_72: :smil414ae0fb30e96:
hhhhmmmm  :denken: gij doet die rollerdingskes aan, doet je hondjes zo een trekdingske aan, en achter je doe je remork voor Koeketien en je laat je trekken tot hier (het is altijd bergaf tot hier) ;D

Goedemorgen, zal maar een andere weg nemen zodat ik dat gevaarte niet tegen kom.


Flurk

27 januari 2023, 13:13:12 #113 Laatste wijziging: 28 januari 2023, 12:13:11 door Flurk
Citaat van: Mathieu op 26 januari 2023, 12:45:37Goede morgen hier liggen er ook nog een hoop, en geen enkel blad van een boom die op het onze staat. Allemaal eiken bladeren van de bomen van de vakschool achter ons en als de wind verkeerd zit krijgen wij die allemaal voor niets. De school ruimt gewoon hier achter niets op. Moet er wel eerlijk aan toe voegen dat dit jaar de wind ons gunstig gezind is, lang zoveel bladeren niet als de andere jaren.

Een oud gezegd zgt/"Als ge uw buur wilt pesten plant dan een boom op UW terrein." :4_1_72:

Flurk

Citaat van: jerryke op 26 januari 2023, 16:04:32
Citaat van: Flurk op 26 januari 2023, 12:16:52
Citaat van: jerryke op 25 januari 2023, 14:58:57
Citaat van: Flurk op 25 januari 2023, 13:03:44Goede morgen allemaal. EVEN TERLOOPS;;;Ik vraag me af of Verisure en Belvita Friet racistische firma's zijn want er komt geen bruine of zwarte man in hun publiciteit.
Nu serieus..
Hier is een een frisse winterdag. De zonnepanelen liggen te slapen wegens gebrek aan zon. De batterij is al op het laagste en we gebruiken noodgedongen de stroom van het net.
Ik vraag me wel af hoe hoog de gasrekening gaat zijn dee maand. Misscjien kan ik geen eten meer kopen; :smil414ae0fb30e96: 
dan kom je maar naar hier, een boterhammeke met siroop kan ik altijd missen  ;D
Van ganser harte bedankt hoot Jerryke, maar met wat ga ik de benzine kopen om bij u te geraken...,??? :smil414ae0fb30e96:  :smil414ae0fb30e96:  :4_1_72: :smil414ae0fb30e96:
hhhhmmmm  :denken: gij doet die rollerdingskes aan, doet je hondjes zo een trekdingske aan, en achter je doe je remork voor Koeketien en je laat je trekken tot hier (het is altijd bergaf tot hier) ;D
En dat zou nog kunnen werken ook.....Bedankt voor de raad hoor.. :4_1_72:
Leuke dag allemaal..
Juist gehi-oord....
In buurgemeente Mechelen hebben brave jongens het gerechtgebouw willen opblazen.

Koter

Citaat van: kabar op 24 januari 2023, 10:25:30
Citaat van: Flurk op 23 januari 2023, 13:01:55Het zou wel leuk zijn moesten die gasten die regelmatig meekijen ook eens  woordje placeerden???? Jullie zijn welkom hoor.Ik weet wel dat forums het de laatste tijd moeten afleggen tegen smoelenboek etc. maar het zou toch leuk zijn.
Ik ben lang weggebleven omdat ik me enorm stoorde aan de beledigende postings van twee forumleden en de postings van een allesweter.

Nog altijd mokken over berichten van 12 jaar geleden?  :smil414ae0fb30e96:
Volgens vrouwen: Mannen willen altijd maar èèn ding........
Volgens mannen:   Vrouwen willen altijd alles....

Flurk

Goede maar grijze morgen allemaal. Goede morgen omdat we er nog zijn, grijs omdat ik vergeten ben hoe de zon er uit ziet en omdat het deprimerend begint te worden. Het word toch tijd dat het terug wat warmer word hoor. Het is geen echte winter maar dat grijs is het ook niet hoor. Daarbij, voor se zonnepanelen is het ook maar magerkes, ik had om 10 uur een opbrengst van 112 W . Juist genoeg voor licht in de badkamer. :smil414ae0fb30e96:
Allé, we gaan toch proberen er het beste van te maken en hopen dat de Russen hier wegblijven. Voor die mensen ben ik in Italië uit een hotel uitgetrokken, Niet te doen hoe vulgair , brutaal, ordinair en stomdronken die waren.

stevens-willy

 :hi_smiley:   Goede morgen, hier is ook grijs maar we mogen niet klagen het is winter en dan moeten we niet veel meer verwachten, de temperatuur hier is buiten 3°C en binnen 22.3°C lekker warm voor mij.
Verder TV kijken naar het veldrijden en als dat gedaan is staat de TV hier steeds op Ment, nog een prettig weekend.

Willy

stevens-willy

Ik post hier een schrijven van 2003 geschreven door een persoon die zijn naam mij ontgaan is het is geschreven op het teleur gegaan forum 1000 poot, geef het de tittel van Wadden loop.

Wadlopen: opstaan, een gat in de nacht, nauwelijks geslapen. Naar het verre noorden van Nederland, wachten op de winderige dijk om 5 uur 's morgens tot de gidsen komen, aan een strak tempo langs de dijk naar het punt waar we het wad in gaan.

Baggeren door de slip en door de modder. Natte voeten, koud, denken, tjonge moet ik dit 14 km volhouden? Maar het eerste stukje is een test. Een natuurlijke selectie om de volhouders van de opgevers te onderscheiden. Zij waarvan men denkt dat ze de groep ophouden worden teruggestuurd. De groep mag niet worden opgehouden. Het is heel belangrijk dat we op tijd weer van het wad af zijn.

Mooi, prachtig, subliem. Baggerend door water en modder, zei het niet meer zo erg als in het begin. De uitzichten, de vogels, de mosselbanken. Zien hoe de eilandjes naderen, hoe de kustlijn zich verwijdert. Babbelen met de gidsen, lachen met elkaar als je weer eens  tot aan je edele delen en verder in het water verdwijnt. Lachen met de mensen die steeds maar moeten piesen van al dat koude water.

Vermoeiend, zwaar, afzien maar God, het is het waart. Nog een laatste pauze, nog even stilstaan bij een geul die begint vol te lopen, nog wat uitleg van de gids.

De boot, daar is de boot! Eindelijk! 14km doorheen modder en water, 3, 4.5 uur? Geen flauw idee, totaal alle besef van tijd kwijt. Maar fysiek leeg, mentaal ook door te weinig slaap. Plezierig maar genoeg. Daar is de boot, nog een klein stukje over een zandplaat, nog een klein stukje waden, en we kunnen aan boord.

Groep 1 waadt al door het water naar de boot en beklimt de trappen. Wij nemen nog snel een laatste foto. De eerste helft van de 2de groep nadert de boot ook al. Maar wat niemand ziet, achter ons, tussen Rotumeroog en de Duitse kust wordt de perfecte weersvoorspelling teniet gedaan door een plotse depressie. De lucht wordt donker, heel donker.

Niemand ziet het, nee, daar is de boot, iedereen is moe, iedereen wil naar de boot. Wij zijn de laatste, de 2de helft van de 2de groep. Maar die depressie heeft een verassing voor ons in petto. Die depressie heeft namelijk invloed op het water. Het waterpijl stijgt een paar centimeter, de vloed komt te snel opzetten, sneller dan verwacht, sneller dan op de planning stond. Ondertussen is iedereen reeds de branding in gelopen.

Nog snel een foto van mij in de branding, nog snel een foto van mijn vrouw in de branding en hop, naar die boot! Helaas, de zee beslist anders, De stroming wordt sterker, de Noordzee laat haar krachten los, de waddenzee loopt vol, de mensen die bijna bij de boot zijn staan al tot hun borst in het water, wij waden voort, maar tjonge, wat is die stroming sterk.

De tas boven mijn hoofd, mij verzettend tegen de gevolgen. Mompelend, ik kan niet meer, ik kan niet meer. Mijn vrouw achter mij, moe, op, kleiner dan mij, meer last van de golven. Ook zij kan niet meer. Wij kunnen niet meer. De vrolijke daguitstap wordt een hel.

De wanhopige stem van mijn vrouw achter mij, ze kan niet meer, ze kan niet meer, paniek slaat toe. Maar ik ben zo uitgeput, zo moe, en ik zit met die klote tas en die stroming is zo verdomde sterk. Ze begint van me weg te drijven, o God ze houdt het niet meer en begint van me weg te drijven. Een hand wordt uitgestoken. Een sterke sportieve kerel grijpt haar vast en probeert haar naar de boot te sleuren. Ik vecht, ik ga er achter aan, mij aan zijn schouders vasthoudend om vol te kunnen houden maar het GAAT NIET MEER.

Mijn vrouw steekt een hand naar mij uit maar ik kan er niet meer bij,  IK KAN ER VERDOMME NIET MEER BIJ! Ze roept naar mij, pak die stok, pak die stok. Eén van de gidsen drijft naast mij, steekt zijn stok naar mij uit, ik grijp de stok ondertussen mompelend, ik kan niet meer, ik kan niet meer. Hij probeert me naar een rug te slepen waar ik terug kan staan, maar iets gaat mis, iets gaat héél erg mis.

Weg, het volgende deel is weg. 1 groot zwart gat. Waar die gids met zijn stok plots naar toe was, ik weet het niet Het volgende moment dat ik me kan herinneren is dat ik moederziel alleen lig te dobberen in het water. De rugzak heb ik op mijn rug gedaan en die helpt een beetje om me drijvende te houden (luchtbel?). Overal hulpkreten, van dichtbij en ver weg. Ik zie dat ik toch niet alleen ben, een paar meter verder vechten nog 2 mensen om boven te blijven. Een heel eind verder zie ik nog wat stipjes deinen op het water. Bij de bood totale paniek en overal hoor je help help help.

Maar God, wat ben ik moe, ik ben zo moe ik kan niet meer. Ik heb al wel 100 slokken zeewater binnen, zo misselijk, zo kots kots misselijk en zo moe. Ik kan echt niet meer, het heeft geen zin meer, ik kom niet dichter bij die KLOTE boot, heeft echt geen zin meer. De boot begint zelfs te varen, vaart van me weg, NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE.

Wanhoop, pure wanhoop, geen hoop voor niks, noppes, gedaan, slush, ik geeft het op het heeft geen zin meer. Totale paniek, meer en meer zeewater vind zijn weg naar en in mijn mond. Telkens als ik het uitspuug komt er nieuw voor in de plaats en ik ben zo moe, zo verdomde moe. Geen zin, geef op, dat was het dan.

Rust, rust, rust, rustig worden. In te totale paniek kom ik tot inkeer. Paniek = dood, rustig worden is kans op dood. Oog in oog met de dood waar ik het meeste angst voor heb, de verdrinkingsdood wordt ik terug rustig, rustig rustig.

Ik ga terug zwemmen, probeer beter gebruik te maken van de drijvende kracht van mijn rugzak, negeer mijn kleren en mijn schoenen die me eigenlijk weinig hinderen. Begin te zwemmen, tegen de stroom, ik moet op dat VERDOMDE SCHIP geraken. Maar, waar is mijn vrouw, heeft mijn vrouw het gehaald, ik zie haar nergens, ik zie alleen wat stipjes her en der, waar is mijn vrouw zeg alsjeblief dat die man haar veilig heeft gekregen.

Geen zin, nieuwe paniek heeft geen zin. Nu naar mijn vrouw gaan zoeken als een bezetene is een zeker einde. Ze hadden haar vast, ze ging de goede kant uit, moet nu aan mijn eigen denken, hoe gruwelijk de onzekerheid ook is. Is zoeken naar een naald in een hooiberg moet die rust vasthouden die ik gevonden had, en het lukt, het lukt. Ik zie de boot, het enigste doel in mijn leven op dat moment, en als ik rond kijk zie ik twee gidsen, de hekkensluiters, die verrast zijn door de vloed en afgesneden van de groep op een rug staan met hun stokken, als 2 Jezussen die over het water lopen.

Ik zwem naar de boot, tegen de stroom, ik zwem en zwem en zwem maar die boot komt maar niet dichter, blijft even ver, lijkt wel achteruit te gaan. Wanhoop op de rand om opnieuw toe te slaan maar wat zie ik daar. Grijs, oranje, JA, een roeibootje, een rubberbootje met zwemvesten. Ze delen zwemvesten uit. Die 2 mensen links van mij zijn al ver weg, ver weg, maar nu komt hij naar mij, hij ziet mij, roeit naar mij toe geeft mij een zwemvest en zegt dat ie terug komt eerst moet eenieder een zwemvest hebben, dan pas oppikken.


Willy

xofie

Citaat van: stevens-willy op 28 januari 2023, 16:16:14:hi_smiley:   Goede morgen, hier is ook grijs maar we mogen niet klagen het is winter en dan moeten we niet veel meer verwachten, de temperatuur hier is buiten 3°C en binnen 22.3°C lekker warm voor mij.
Verder TV kijken naar het veldrijden en als dat gedaan is staat de TV hier steeds op Ment, nog een prettig weekend.

Willy

bij 22.3° heb ik het nog niet warm genoeg hoor, doe mij maar24