November, de bloedmaand

Gestart door Driver, 1 november 2022, 12:30:54

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Flurk

Goede morgen allemaal. Vandaag dus een triestige pistolekesdag. De zoon komt alleen. De stoel van de oudste kleindochter blijft leeg. Verhuisd naar het Zuiden van Italië.
Rekening houdend met onze leeftijd kan het zijn, als het tegenvalt,  dat ze ons de volgende keer terugziet tussen zes planken. :4_9_8:  :4_9_8: 

Koter

Citaat van: Flurk op  9 november 2022, 13:22:05Goede morgen allemaal. Vandaag dus een triestige pistolekesdag. De zoon komt alleen. De stoel van de oudste kleindochter blijft leeg. Verhuisd naar het Zuiden van Italië.
Rekening houdend met onze leeftijd kan het zijn, als het tegenvalt,  dat ze ons de volgende keer terugziet tussen zes planken. :4_9_8:  :4_9_8: 

Ja, de jeugd zwermt uit. Het is door mijn kleindochter dat ik nog in Belgie woon  want ik was van plan om naar Spanje of Portugal te gaan wonen wanneer ik in pensioen was.
Volgens vrouwen: Mannen willen altijd maar èèn ding........
Volgens mannen:   Vrouwen willen altijd alles....

jerryke

Citaat van: Koter op  9 november 2022, 14:01:44
Citaat van: Flurk op  9 november 2022, 13:22:05Goede morgen allemaal. Vandaag dus een triestige pistolekesdag. De zoon komt alleen. De stoel van de oudste kleindochter blijft leeg.  Verhuisd naar het Zuiden van Italië.
Rekening houdend met onze leeftijd kan het zijn, als het tegenvalt,  dat ze ons de volgende keer terugziet tussen zes planken. :4_9_8:  :4_9_8: 

Ja, de jeugd zwermt uit. Het is door mijn kleindochter dat ik nog in Belgie woon  want ik was van plan om naar Spanje of Portugal te gaan wonen wanneer ik in pensioen was.
ja goed en wel als je iemand bent wat overal kan wennen, de kleindochter heeft 7 jaar in Abu Dhabi gewoond en is uit heimwee terug gekomen met haar 4 kinderen... haar man (ondertussen exman) bleef daar...en ik moet zeggen dat ze veel gelukkiger is en ze werkt keihard om dat zo te houden en ooit nog zover van familie en vrienden te gaan denk ik dat ze nooit meer doet.....dus goed nadenken voor dat je zoiets doet

Flurk

Goede stralende morgen allemaal. Prachtig weer om deze namiddag een leuke herfstwandeling in de bossen te gaan doen. Ik hoop wel dat er niet teveel volk hetzelfde gedacht gaat hebben en zeker geen fietsers. :smil414ae0fb30e96:

xofie

Citaat van: jerryke op  9 november 2022, 17:16:20
Citaat van: Koter op  9 november 2022, 14:01:44
Citaat van: Flurk op  9 november 2022, 13:22:05Goede morgen allemaal. Vandaag dus een triestige pistolekesdag. De zoon komt alleen. De stoel van de oudste kleindochter blijft leeg.  Verhuisd naar het Zuiden van Italië.
Rekening houdend met onze leeftijd kan het zijn, als het tegenvalt,  dat ze ons de volgende keer terugziet tussen zes planken. :4_9_8:  :4_9_8: 

Ja, de jeugd zwermt uit. Het is door mijn kleindochter dat ik nog in Belgie woon  want ik was van plan om naar Spanje of Portugal te gaan wonen wanneer ik in pensioen was.
ja goed en wel als je iemand bent wat overal kan wennen, de kleindochter heeft 7 jaar in Abu Dhabi gewoond en is uit heimwee terug gekomen met haar 4 kinderen... haar man (ondertussen exman) bleef daar...en ik moet zeggen dat ze veel gelukkiger is en ze werkt keihard om dat zo te houden en ooit nog zover van familie en vrienden te gaan denk ik dat ze nooit meer doet.....dus goed nadenken voor dat je zoiets doet

dat is heel goed nieuws voor jou !!!

Flurk

Stralende zon op deze feestdag. Spijtig dat het voor miljoenen geen feestdag is wegens de vele oorlogen.
Ik weet niet hoe lang het hier nog vrede gaat zijn. 
Als ze in ons landeke al de Politiemensen beginnen dood te steken is vrede niet meer zo evident.

kabar

Citaat van: Flurk op 11 november 2022, 12:36:58Stralende zon op deze feestdag. Spijtig dat het voor miljoenen geen feestdag is wegens de vele oorlogen.
Ik weet niet hoe lang het hier nog vrede gaat zijn. 
Als ze in ons landeke al de Politiemensen beginnen dood te steken is vrede niet meer zo evident.
Dat heb je met het tolerantiebeleid van de politiekers en het gerecht.

Flurk

Goede morgen allemaal. Weeral een stralende zon hier. Er gaat veel volk zijn in onze gemeente voor de uitvaart van Nicole Josi.
Ik hou niet zo van uitvaarten dus ik blijf rustig thuis.
Leuke dag allemaal.

Micmac

Citaat van: Flurk op 12 november 2022, 11:37:19Goede morgen allemaal. Weeral een stralende zon hier. Er gaat veel volk zijn in onze gemeente voor de uitvaart van Nicole Josi.
Ik hou niet zo van uitvaarten dus ik blijf rustig thuis.
Leuke dag allemaal.

Goedemorgen,
Dat is normaal , er zijn ook veel BV's bij die men wil zien.
Het verkeers-regelement is niet aangepast aan mijn rijgedrag.

Flurk

Goede koude morgen allemaal. Zonnetje schijnt volop en de herfst kleuren begonen duidelijk zichtbaar te worden. De blaren zijn wel een tijdje langer blijven hangen dan vorige jaren. Dat gaat deze namiddag dus weeral een flinke boswandeling worden. Maak het leuk vandaag he want de tijd is kort. :4_1_201:

jerryke

Citaat van: Flurk op 13 november 2022, 11:50:04Goede koude morgen allemaal. Zonnetje schijnt volop en de herfst kleuren begonen duidelijk zichtbaar te worden. De blaren zijn wel een tijdje langer blijven hangen dan vorige jaren. Dat gaat deze namiddag dus weeral een flinke boswandeling worden. Maak het leuk vandaag he want de tijd is kort. :4_1_201:
hier nu ook maar vanmorgen rond 6.00u had je niet veel zicht en tegen een uur of 8.00 begon het zonnetje op te komen en kregen we meer zicht  ;D

stevens-willy

:hi_smiley:  Goede zondag morgen, de zon is ook weer van de partij het zijn nu 9°.
Het zal TV kijken worden naar de zevende dag, gegroet ieder. :wave:

Willy

xofie

Waarom wordt november "de bloedmaand" genoemd ?

Micmac

Citaat van: xofie op 13 november 2022, 15:48:56Waarom wordt november "de bloedmaand" genoemd ?

Zal een zware vergissing zijn, het is een herdenkingsmaand om je te herinneren dat de dood een deel van het leven is waar we moeten mee leven.
Het verkeers-regelement is niet aangepast aan mijn rijgedrag.

Koter

Citaat van: Micmac op 13 november 2022, 15:54:04
Citaat van: xofie op 13 november 2022, 15:48:56Waarom wordt november "de bloedmaand" genoemd ?

Zal een zware vergissing zijn, het is een herdenkingsmaand om je te herinneren dat de dood een deel van het leven is waar we moeten mee leven.

November is ook de slachtmaand en daar komt bloed bij kijken, daarom werd dat vroeger ook bloedmaand genoemd.
Volgens vrouwen: Mannen willen altijd maar èèn ding........
Volgens mannen:   Vrouwen willen altijd alles....