October, de wijnmaand.

Gestart door Driver, 30 september 2022, 20:05:51

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

barabas

Hier in Hausach/Zwarte Woud schitterend weer, volop zon. Gisteren daarentegen stromende regen, gelukkig zat ik in twee musea.

Flurk

Goede morgen allemaal en deze keer nog eens onder een stralende zon.
Seffens vertrekken naar de Carrefour voor de wekelijkse boodschappen want deze namiddag moet terug naar de oogarts voor de maandelijkse spuit in mijn oog. Ik heb hem gisteren op de man af gevraagd of dat soms een placebo was dat de vorige keer gebruikt werd want de vorige werkten voor geen meter
Hij heeft me verzekerd dat ze wel werkten en als bewijs haalde hij aan dat mijn oog niet slechter geworden was. Ik zal het margeloven zeker want ik heb geen ander keus.. :smil414ae0fb30e96:
Prof zitten daar ook eekhoorntjes?

barabas

Geen eekhoorns gezien Flurk, bij mij thuis zitten er wel. Ook in Triberg waar is volgende week naar toe ga.

kabar

Citaat van: Flurk op  4 oktober 2022, 12:09:33Goede morgen allemaal en deze keer nog eens onder een stralende zon.
Seffens vertrekken naar de Carrefour voor de wekelijkse boodschappen want deze namiddag moet terug naar de oogarts voor de maandelijkse spuit in mijn oog. Ik heb hem gisteren op de man af gevraagd of dat soms een placebo was dat de vorige keer gebruikt werd want de vorige werkten voor geen meter
Hij heeft me verzekerd dat ze wel werkten en als bewijs haalde hij aan dat mijn oog niet slechter geworden was. Ik zal het margeloven zeker want ik heb geen ander keus.. :smil414ae0fb30e96:
Prof zitten daar ook eekhoorntjes?
In mijn tuin zitten, zoals verleden jaar, twee eekhorentjes in de notenboom. De gevallen noten verstoppen ze in mijn composthoop.

Flurk

Goede morgen allemaal. Hier is het momenteel maar een zuur weertje. Blijkbaar is het nog wat vroeg voor de beloofde zonnige dag.
Vorige jaar hadden we ook eekhoorns maar dit jaar nog geen gezien. We hebben wel en rotzak van een steenmarter. Die heeft al bij verschillende auto's leidingen kapotgebeten. Bij mij nog niet , blijkbaar lust hij geen Toyota, maar hij heeft in het voorjaar wel een ei met kuiken in  onder de motorkap verstopt en ik heb dat pas gezien nadat ik het geroken had. Heel motorcompartiment moeten laten kuisen, het was niet te harden van de stank. :smil414ae0fb30e96:   

Micmac

Citaat van: Flurk op  5 oktober 2022, 11:52:34Goede morgen allemaal. Hier is het momenteel maar een zuur weertje. Blijkbaar is het nog wat vroeg voor de beloofde zonnige dag.
Vorige jaar hadden we ook eekhoorns maar dit jaar nog geen gezien. We hebben wel en rotzak van een steenmarter. Die heeft al bij verschillende auto's leidingen kapotgebeten. Bij mij nog niet , blijkbaar lust hij geen Toyota, maar hij heeft in het voorjaar wel een ei met kuiken in  onder de motorkap verstopt en ik heb dat pas gezien nadat ik het geroken had. Heel motorcompartiment moeten laten kuisen, het was niet te harden van de stank. :smil414ae0fb30e96:   

Ik laat elke drie maanden het motorcompartiment uitspuiten in de handcarwash, die Parkistanen kunnen dat prima.
Het verkeers-regelement is niet aangepast aan mijn rijgedrag.

kabar

Citaat van: Flurk op  5 oktober 2022, 11:52:34Goede morgen allemaal. Hier is het momenteel maar een zuur weertje. Blijkbaar is het nog wat vroeg voor de beloofde zonnige dag.
Vorige jaar hadden we ook eekhoorns maar dit jaar nog geen gezien. We hebben wel en rotzak van een steenmarter. Die heeft al bij verschillende auto's leidingen kapotgebeten. Bij mij nog niet , blijkbaar lust hij geen Toyota, maar hij heeft in het voorjaar wel een ei met kuiken in  onder de motorkap verstopt en ik heb dat pas gezien nadat ik het geroken had. Heel motorcompartiment moeten laten kuisen, het was niet te harden van de stank. :smil414ae0fb30e96:   
In de geburen (familie van Micmac) heeft een steenmarter alle kippen en konijnen doodgebeten.

Flurk

6 oktober 2022, 12:32:12 #22 Laatste wijziging: 6 oktober 2022, 12:38:36 door Flurk
Goede morgen allemaal   Vorige zomer bij onze buur ook al zijn kippen doodgebeten door een marter. Blijkt dat dat beest dan nog beschermd is ook.
Gisteren naar de brillenwinkel een ander bril gaan kopen. Het werd tijd want de oude viel zowat uit elkaar. Altijd maar uitstellen tot mijn ogen gingen beter worden maar dat doen ze blijkbar toch niet, Dus een nieuwe.
Leuke zonnige dag allemaal.
Och ja, , deze namiddag moet ik naar de garage voor het winternazicht van mijn karretje...Weeral uitgeven PPPFFFF

Micmac

Citaat van: kabar op  6 oktober 2022, 10:32:04
Citaat van: Flurk op  5 oktober 2022, 11:52:34Goede morgen allemaal. Hier is het momenteel maar een zuur weertje. Blijkbaar is het nog wat vroeg voor de beloofde zonnige dag.
Vorige jaar hadden we ook eekhoorns maar dit jaar nog geen gezien. We hebben wel en rotzak van een steenmarter. Die heeft al bij verschillende auto's leidingen kapotgebeten. Bij mij nog niet , blijkbaar lust hij geen Toyota, maar hij heeft in het voorjaar wel een ei met kuiken in  onder de motorkap verstopt en ik heb dat pas gezien nadat ik het geroken had. Heel motorcompartiment moeten laten kuisen, het was niet te harden van de stank. :smil414ae0fb30e96: 
In de geburen (familie van Micmac) heeft een steenmarter alle kippen en konijnen doodgebeten.



Dat is een droevige zaak, maar bij mij zou dat steenmarterke geserveerd worden als konijn met pruimen, net zoals wilde katten, een echte lekkernij.
Het verkeers-regelement is niet aangepast aan mijn rijgedrag.

Flurk

Goede stralend zonnige morgen allemaal.
Ik weet niet of het hier de plaats is voor en vraag over energiefacturatie maar ik doe een poging;
Heeft de verbruiker er baat bij om maandelijks zijn reëel verbruik door te geven en te late factureren?
Of weet iemand waar ik me kan informeren zonder de leverancier te bellen?

Koter

Citaat van: Flurk op  7 oktober 2022, 12:42:25Goede stralend zonnige morgen allemaal.
Ik weet niet of het hier de plaats is voor en vraag over energiefacturatie maar ik doe een poging;
Heeft de verbruiker er baat bij om maandelijks zijn reëel verbruik door te geven en te late factureren?
Of weet iemand waar ik me kan informeren zonder de leverancier te bellen?


https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20220804_91371385
Volgens vrouwen: Mannen willen altijd maar èèn ding........
Volgens mannen:   Vrouwen willen altijd alles....

kabar

Gelukkige verjaardag Thieu.

Flurk

Thieu als je nog eens komt kijken, GELUKKIGE VERJAARDAG HE;;;

xofie


xofie

goede middag, voor de eerste keer na de warme zomer gaan we terug spaghettisaus maken, tot op vandaag was het net een sauna in de keuken, ik heb dan ook een lange tijd niet gekookt