April, de paasmaand

Gestart door Driver, 31 maart 2022, 11:58:14

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

barabas

Citaat van: jerryke op 25 april 2022, 13:26:27
Citaat van: Flurk op 25 april 2022, 11:45:25Ik was nogal gehaast want er was rommelmarkt in de school waar onze oudste les geeft en ik moest mee de stand gereedmaken... :smil414ae0fb30e96: Bijna niet te begrijpen wat een rommel een mens allemaal ooit eens gekocht heeft...
en dat sommige mensen een hoop geld geven voor die rommel  :Doh3:

Het toppunt van rommelmarkterij is wel in Kanne elk jaar, 4-5 juni dit jaar.

Ik was daar een paar jaar geleden op weekend, een keer maar nooit meer! Alles draait dan rond die ROMMELmarkt, niets anders is dan te doen.

Flurk

Citaat van: barabas op 25 april 2022, 18:01:06
Citaat van: jerryke op 25 april 2022, 13:26:27
Citaat van: Flurk op 25 april 2022, 11:45:25Ik was nogal gehaast want er was rommelmarkt in de school waar onze oudste les geeft en ik moest mee de stand gereedmaken... :smil414ae0fb30e96: Bijna niet te begrijpen wat een rommel een mens allemaal ooit eens gekocht heeft...
en dat sommige mensen een hoop geld geven voor die rommel  :Doh3:
Allé, zo tz lazen iq daar dan alles in kanne en kruiken. :4_1_72:    Goede morgen vrienden en vriendinnen...

Het toppunt van rommelmarkterij is wel in Kanne elk jaar, 4-5 juni dit jaar.

Ik was daar een paar jaar geleden op weekend, een keer maar nooit meer! Alles draait dan rond die ROMMELmarkt, niets anders is dan te doen.

Flurk

Goede morgen allemaal. Al spelend leren ze onze kinderen kennis maken met de gebruiken in de Islam. Voor de communie worden er ijslammetjes verkocht die ze moeten onthoofden en om het iets realistischer te maken doen ze er rode siroop in zodat het net is of het lam bloedt dood.
Wat gaat de volgende stap zijn?

Koter

Citaat van: Flurk op 27 april 2022, 13:19:34Goede morgen allemaal. Al spelend leren ze onze kinderen kennis maken met de gebruiken in de Islam. Voor de communie worden er ijslammetjes verkocht die ze moeten onthoofden en om het iets realistischer te maken doen ze er rode siroop in zodat het net is of het lam bloedt dood.
Wat gaat de volgende stap zijn?

Waar doen ze dat?
Volgens vrouwen: Mannen willen altijd maar èèn ding........
Volgens mannen:   Vrouwen willen altijd alles....

barabas

27 april 2022, 14:29:20 #64 Laatste wijziging: 27 april 2022, 19:55:27 door barabas
Sorry Flurk maar dat heeft nu eens geen bal met de Islam te maken, dat is een eeuwenoude katholieke traditie bij communie feesten.

Waar staat een lam symbool voor?

Symbool van reinheid en onschuld, van gelovigen en martelaren. In de christelijke symboliek het Lam Gods dat de zonden van de wereld draagt (offer). Afgebeeld met een nimbus en kruis, is het lam het symbool van de offerdood van Christus. In die tijd bestond de Islam zelfs nog niet, die is pas 650 jaar later ontstaan

https://www.libelle-lekker.be/artikelen/86891/traditie-ijslam-voor-het-communiefeest

https://www.landelijkegilden.be/informeren/actualiteit/ijslam-als-pronkstuk-van-het-communiefeest

Flurk

Goede morgen allemaal. Dank voor de uitleg hoor maar persoonlijk vind ik het een griezelige bedoening. Ik ken de historie van Abraham en zijn zoon hoor .Maar voor zover ik weet is dat in de Christelijke wereld al "een tijdje" geen gebruik meer terwijl het is de Islam nog en terugkerende ceremonie is.. Ik zie er totaal geen meerwaarde in om dit terug via een Christelijk feest en de kinderen in te voeren. Iedereen is vrij van doen maar in ons familie snijdt geen enkel kind de keel van een ijslammetje door.
Prettige warme zonnige dag allemaal.

Flurk

29 april 2022, 11:12:50 #66 Laatste wijziging: 30 april 2022, 11:23:30 door Flurk
Goede morgen allemaal. Ik ben al enkele maanden bezig met ons madam te overtuigen dat ze zich beter gaat voelen als ze wat meer beweegt en ik ben erin geslaagd haar een kine aan te smeren. Ze heeft haar eerste kine beurt overleefd. Ze is de rest van de avond wel 'krikkel' geweest zoals ze bij ons zeggen maar deze morgen voelde ze zich toch een beetje beter en daar was ze kontent over. Prettige dag allemaal..

Flurk

Goede morgen allemaal. Ons madam doet haar best om haar oefeningetjes te doen. Ik laat ze gewoon op eigen tempo doen want als ik me er  ga mee moeien is het vermoedelijk gedaan. Dus zoals mijn grootje vroeger zegde: "Zwijgen is winter en zomer goed" . :biggrinumbrella1:

stevens-willy

 :hi_smiley:  Goede middag, Ga met Mariette een koffie drinken in de HOEVE DE HEUSCH in Heers, op het terras is het daar gezellig is een Vierkant hoeve, is er gezellig.
Mariette neemt de hond mee, honden zijn er welkom, we hebben een Spaanse windt hond.

Willy

Koter

Citaat van: stevens-willy op 30 april 2022, 15:36:27:hi_smiley:  Goede middag, Ga met Mariette een koffie drinken in de HOEVE DE HEUSCH in Heers, op het terras is het daar gezellig is een Vierkant hoeve, is er gezellig.
Mariette neemt de hond mee, honden zijn er welkom, we hebben een Spaanse windt hond.

Willy

En verstaat die Spaanse windhond Vlaams?  ;D
Volgens vrouwen: Mannen willen altijd maar èèn ding........
Volgens mannen:   Vrouwen willen altijd alles....