Maart, de buienmaand.

Gestart door Driver, 28 februari 2022, 15:15:35

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Flurk

Goede namiddag allemaal. Willy zeg tegen uw Mariette dat ze dat moet blijven doen dan blijft ze gezond. Ik ga nu na mijn operatie ook weer dagelijks minimum 5 km. sms zelfs 10 km en meer stappen met de hondjes.  :hi_smiley:

jerryke

Hallokes, ik heb een vraagje : zijn er mensen wat Dolce Gusto koffiecapsules gebruiken en niets met de code doen wat in het deksel van de doos staat (rood omringd), dat zijn spaarpunten ...die codes mag je mij altijd doorsturen ..... dank u bij voorbaat

Flurk

Goede namiddag allemaal. Seffes verjaardag van de schoondochter. Hapje en drankje. Ik ga proberen om het niet lang te rekken zodat ik nog eens met de hondjes weg kan. :biggrinumbrella1:

Flurk

Goede morgen allemaal Amaai sommige mensen zijn oud geworden op die 2 jaar met mondmasker..Ik durf mijne kop bijna niet meer laten zien. :smil414ae0fb30e96:  :smil414ae0fb30e96: .

Flurk

Berekoude morgen allemaal; Wel een stralende zon. Onwezenlijk dat er op zo een mooie dag ergens niet zo ver af bommen vallen en dat daar mensen sterven voor de grillen van één gek met grootheidswaanzin.

Koter

Citaat van: Flurk op  7 maart 2022, 11:47:03Berekoude morgen allemaal; Wel een stralende zon. Onwezenlijk dat er op zo een mooie dag ergens niet zo ver af bommen vallen en dat daar mensen sterven voor de grillen van één gek met grootheidswaanzin.

Loopt daar in zijn entourage geen enkele normale mens rond om die gek een kogel door zijn hoofd te jagen?
Volgens vrouwen: Mannen willen altijd maar èèn ding........
Volgens mannen:   Vrouwen willen altijd alles....

stevens-willy

 :hi_smiley:  Goede morgen, het zijn nu 10:54 uur, 2° fris als U het mij vraag.
Het zonnetje is immers flink van de partij.

barabas

Hier heeft het vannacht flink gevroren en vanmiddag inderdaad stralend weer maar wel ijskoude wind!

Wat die gek betreft die gaat de weg op van Napoleon & den Dolf :pan_kloppen:  :pan_kloppen:  :pan_kloppen:

Micmac


Mondmaskers in verbanddoos verplicht in Duitsland,

Plan je een trip richting Duitsland?
Zorg er dan voor dat je alvast twee mondmaskers in de verbanddoos in je auto hebt zitten.

De verplichte inhoud van een verbanddoos is in Duitsland sinds kort gewijzigd.
Wie er rijdt met een auto, mobilhome, bestelwagen, vrachtwagen of bus moet voortaan twee chirurgische mondmaskers in de verbanddoos hebben zitten.
De Duitse DIN-normering die de inhoud van de verbanddoos bepaalt, werd aangepast naar aanleiding van de coronapandemie.
Het Deutsche Institut für Normung (DIN) volgt daarmee de aanbevelingen van medische experten die stellen dat personen die hulp bieden bij een verkeersongeval extra beschermd moeten worden.

Mondmaskers erin, verbanddoek eruit
De vernieuwde DIN13164-norm stelt dat de verbanddoos twee mondmaskers moet bevatten. Of dit klassieke mondmaskers dan wel de meer beschermende FFP2-maskers moeten zijn, wordt niet gespecifieerd. Eerder was dat wel gesuggereerd, waardoor er nu verbanddozen op de markt zijn met beide varianten. Goed om weten: volgens de geactualiseerde DIN13164-norm mag het verbanddoek van 40x60cm uit de verbanddoos worden verwijderd, net zoals één driehoeksverband.

Nog geen boetes
Omdat de DIN13164-norm ook in heel wat andere Europese landen – waaronder België, Nederland en Oostenrijk – wordt gehanteerd voor de samenstelling van de verbanddoos, mag worden verwacht dat de wijzigingen op termijn veralgemeend worden al geldt tot op heden de nieuwe norm alleen in Duitsland. De nieuwe normering is al ingegaan maar de aanpassing van de Straßenverkehrszulassungsordnung (StVZO), te vergelijken met onze wegcode, is nog niet gebeurd. Dat volgt in de loop van het jaar.
Tot die tijd kun je dan ook geen boete krijgen als de mondmaskers niet in je verbanddoos zitten.
Het verkeers-regelement is niet aangepast aan mijn rijgedrag.

Flurk

Goede morgen allemaal. In Duitsland een ander verbanddoos dan bij ons. Een VERENIGD Europa slaagt er zelfs nog niet in om daarover hetzelfde te denken. Kledingmaten krijgen ze ook niet uniform. Europa is zo verenigd als een zak knikkers; MAAR ZE WORDEN WEL VET BETAALD;
Voor de rest, een vreedzame koud morgen allemaal.

stevens-willy

 :hi_smiley:  Goede morgen, Flurk het is vree kout ben juist naar Heers geweest mij scheermesjes gaan halen, was blij dat ik terug thuis was.

Willy

Flurk

Citaat van: stevens-willy op  8 maart 2022, 12:45:16:hi_smiley:  Goede morgen, Flurk het is vree kout ben juist naar Heers geweest mij scheermesjes gaan halen, was blij dat ik terug thuis was.

Willy
Willy ge gaat toch geen stomme dingen doen met die scheermesjes hé? :4_1_72: 
Goede koude morgen allemaal. Het is moeilijk te geloven dat het deze namiddag 16° zou kunnen worden.

jerryke

Citaat van: Flurk op  9 maart 2022, 11:45:36
Citaat van: stevens-willy op  8 maart 2022, 12:45:16:hi_smiley:  Goede morgen, Flurk het is vree kout ben juist naar Heers geweest mij scheermesjes gaan halen, was blij dat ik terug thuis was.

Willy
Willy ge gaat toch geen stomme dingen doen met die scheermesjes hé? :4_1_72: 
Goede koude morgen allemaal. Het is moeilijk te geloven dat het deze namiddag 16° zou kunnen worden.


hier is het momenteel al 7° en zeer zonnig

Koter

Citaat van: jerryke op  9 maart 2022, 12:34:36
Citaat van: Flurk op  9 maart 2022, 11:45:36
Citaat van: stevens-willy op  8 maart 2022, 12:45:16:hi_smiley:  Goede morgen, Flurk het is vree kout ben juist naar Heers geweest mij scheermesjes gaan halen, was blij dat ik terug thuis was.

Willy
Willy ge gaat toch geen stomme dingen doen met die scheermesjes hé? :4_1_72: 
Goede koude morgen allemaal. Het is moeilijk te geloven dat het deze namiddag 16° zou kunnen worden.


hier is het momenteel al 7° en zeer zonnig

Hier ook volle zon en 8°.
Volgens vrouwen: Mannen willen altijd maar èèn ding........
Volgens mannen:   Vrouwen willen altijd alles....

xofie

goede middag lenteweertje hier 20°