December, de laatste maand weeral.

Gestart door Driver, 30 november 2021, 14:26:52

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Driver

Laten we hopen dat het deze maand rustig blijft met corona en andere rotzooi en we de feestdagen in familiekring kunnen vieren.

jerryke

goeiemorgen ..... vandaag is het miezerig, winderig en koud

Koter

Citaat van: jerryke op  1 december 2021, 11:29:44goeiemorgen ..... vandaag is het miezerig, winderig en koud

Hier ook.  :biggrinumbrella1:
Volgens vrouwen: Mannen willen altijd maar èèn ding........
Volgens mannen:   Vrouwen willen altijd alles....


Flurk

1 december 2021, 13:33:03 #4 Laatste wijziging: 1 december 2021, 13:36:35 door Flurk
Goede morgen vanuit het kletsnatte Hofstade. Gisteren was he geen weer om een hond buien te laten en dat heb ik dan ook niet gedaan. Daardoor ben ik natuurlijk ook zelf droog gebleven. Puur eigenbelang dus...
Jerryke, ik dacht dat ik het alleen was die niet graag blijft staan kijken bij dinges die niemand nodig heeft....,
:biggrinumbrella1:  :biggrinumbrella1:  :biggrinumbrella1:  :biggrinumbrella1:

Micmac

Goedeavond, voor wanneer de auto op zeewater, het zeewaterpeil gaat gigantisch stijgen maar de overheid heeft er geen oren naar, als het voor hen niets opbrengt mag het niet ondanks goedgekeurde Europese testen.
Het gebruik van elektrisch auto's met loodzware batterijen is dan totaal overbodig.



https://nanoflowcell.com/en/#quant-technology
Het verkeers-regelement is niet aangepast aan mijn rijgedrag.

Koter

Citaat van: Micmac op  1 december 2021, 18:07:02Goedeavond, voor wanneer de auto op zeewater, het zeewaterpeil gaat gigantisch stijgen maar de overheid heeft er geen oren naar, als het voor hen niets opbrengt mag het niet ondanks goedgekeurde Europese testen.
Het gebruik van elektrisch auto's met loodzware batterijen is dan totaal overbodig.



https://nanoflowcell.com/en/#quant-technology

Een sportwagen die niet rijdt op diesel of benzine, maar wel zeewater. Dat is wat het bedrijf Nanoflowcell uit Liechtenstein heeft ontwikkeld. De motor van de Quant e-Sportlimousine werkt met een batterijsysteem dat energie opwekt uit zeewater. Twee watertanks van elk 200 liter laten je 600 kilometer ver rijden.
 
De kostprijs van de auto wordt geschat op meer dan een miljoen euro, maar het gaat dan wel om een procedé dat effectief werkt. De motor werd oorspronkelijk in 1976 ontwikkeld door de Amerikaanse ruimtevaartorganisatie NASA.
Volgens vrouwen: Mannen willen altijd maar èèn ding........
Volgens mannen:   Vrouwen willen altijd alles....

Micmac

Citaat van: Koter op  1 december 2021, 19:23:13
Citaat van: Micmac op  1 december 2021, 18:07:02Goedeavond, voor wanneer de auto op zeewater, het zeewaterpeil gaat gigantisch stijgen maar de overheid heeft er geen oren naar, als het voor hen niets opbrengt mag het niet ondanks goedgekeurde Europese testen.
Het gebruik van elektrisch auto's met loodzware batterijen is dan totaal overbodig.



https://nanoflowcell.com/en/#quant-technology

Een sportwagen die niet rijdt op diesel of benzine, maar wel zeewater. Dat is wat het bedrijf Nanoflowcell uit Liechtenstein heeft ontwikkeld. De motor van de Quant e-Sportlimousine werkt met een batterijsysteem dat energie opwekt uit zeewater. Twee watertanks van elk 200 liter laten je 600 kilometer ver rijden.
 
De kostprijs van de auto wordt geschat op meer dan een miljoen euro, maar het gaat dan wel om een procedé dat effectief werkt. De motor werd oorspronkelijk in 1976 ontwikkeld door de Amerikaanse ruimtevaartorganisatie NASA.

De auto zou in productie slechts 25000€ kosten a rato van 5000 stuks per dag, doch daar heeft men geen oren naar, men verzuipt liever door de stijging van de zeespiegel
Het verkeers-regelement is niet aangepast aan mijn rijgedrag.

Flurk

Dus dan weegt uw auto aan water alleen al 400 kg...Krijgt ge een accident en lopen uw tanks leeg in de binnenruimte ...... verzuipt ge dan?? :oops:
Geef mij voor mijn laatste dagen nog maar mijn benzinezuiper...
Goede natte morgen allemaal...

Micmac

Citaat van: Flurk op  2 december 2021, 13:14:23Dus dan weegt uw auto aan water alleen al 400 kg...Krijgt ge een accident en lopen uw tanks leeg in de binnenruimte ...... verzuipt ge dan?? :oops:
Geef mij voor mijn laatste dagen nog maar mijn benzinezuiper...
Goede natte morgen allemaal...

Veronderstel dat je 200 jaar oud wordt, met wat ga je rijden ?
Het verkeers-regelement is niet aangepast aan mijn rijgedrag.

barabas

3 december 2021, 12:38:10 #10 Laatste wijziging: 3 december 2021, 12:40:16 door barabas
Dit zeewater systeem is, eenvoudig uitgelegd, maar een ander type van een batterij.

Traditionele Li-ion batterijen wegen ook 250Kg.

Stel dat het vloeroppervlak van uw auto 4M² is dan vormt 400L water, bij volledige leegloop in de cabine, een laag van 10cm diepte, daar ga je niet in verdrinken denk ik.

xofie

danny één maand geleden rond 22 november griepspuit gehad en 4 dagen in bed gelegen een paar dagen goed geweest nu weeral griep ligtr al van maandag in bed, ik denk dat hij beter geen griepspuit meer haalt is nou het derde jaar op rij hetzelfde

Micmac

Citaat van: xofie op  3 december 2021, 14:40:10danny één maand geleden rond 22 november griepspuit gehad en 4 dagen in bed gelegen een paar dagen goed geweest nu weeral griep ligtr al van maandag in bed, ik denk dat hij beter geen griepspuit meer haalt is nou het derde jaar op rij hetzelfde

Heb nog nooit een griepspuit gekregen, mijn medicijn is Elexir d'Anvers en Jagermeister.
Het verkeers-regelement is niet aangepast aan mijn rijgedrag.

Micmac

Citaat van: xofie op  3 december 2021, 14:40:10danny één maand geleden rond 22 november griepspuit gehad en 4 dagen in bed gelegen een paar dagen goed geweest nu weeral griep ligtr al van maandag in bed, ik denk dat hij beter geen griepspuit meer haalt is nou het derde jaar op rij hetzelfde

Heb nog nooit een griepspuit gekregen, mijn medicijn is Elexir d'Anvers en Jagermeister.
Het verkeers-regelement is niet aangepast aan mijn rijgedrag.

Flurk

Citaat van: xofie op  3 december 2021, 14:40:10danny één maand geleden rond 22 november griepspuit gehad en 4 dagen in bed gelegen een paar dagen goed geweest nu weeral griep ligtr al van maandag in bed, ik denk dat hij beter geen griepspuit meer haalt is nou het derde jaar op rij hetzelfde
2dagen na mijn eerste  (en laatste) griepspuit een 12-tal jaren geleden lag ik in Gasthuisberg op intensieve.
Sterkte voor Danny hé....