Waterstof.

Gestart door Micmac, 14 november 2021, 11:43:14

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Micmac

Giuseppe Faraci
52 nomtve106mberS2p4 oon3m 5271:0m2redf0  ·
Wat een mooi Nieuws 🤓🥳
👉Terwijl we op zoek zijn naar de laatste druppels olie, wordt in Australië de eerste waterstofauto verkocht, met heel wat stations om op te laden in slechts 5 minuten.
De auto rijdt 900 kilometer met volle lading en terwijl hij beweegt zuivert hij de lucht.
Voor het eerst wordt de waterstofbrandstofceltechnologie series toegepast op een gecommercialiseerde auto waardoor je zo'n aanzienlijke autonomie hebt, met zeer lage oplaadtijden.
Dit is de Hyundai Nexo, een auto met kleine cilinder die alle wereldautofabrikanten verslaat en een duurzaamheidsrecord vestigt, met een lading van 6,27 kilo waterstof zuivert 449,100 liter lucht tijdens de reis (zoveel) 33 mensen ademconspti één hele dag aan) en uit zijn afvoerputje hij Stoot alleen water uit. Deze auto produceert geen CO2 of andere vervuilende uitstoot; je moet er gewoon aan denken dat een gelijkwaardig voertuig, met een traditionele verbrandingsmotor, op dezelfde afstand ongeveer 126 kg CO2 uitstoot.
😎 Zo komt de waterstofmotor de automarkt binnen en wil hij zich aansluiten bij de elektrische onder de duurzame mobiliteitsoplossingen die de wereld aanneemt. Zo wordt Hyundai 's werelds eerste autohuis die een voertuig met waterstof voor de markt produceert.
De auto installeert een waterstofbrandstofcelsysteem dat om elektriciteit op te wekken, het gas door een membraanstructuur laat passeren waar het lucht ontmoet die uit de buitenomgeving wordt genomen, een proces dat een elektrische motor aanstuurt. De overtollige elektriciteit die wordt opgewekt, inclusief de energie die tijdens het remmen wordt opgeslagen, wordt opgeslagen in een lithiumionbatterij. Nexo heeft 5 minuten nodig om bij te tanken.
Het eerste land waar de auto te koop werd gezet is Australië, waar ook de eerste centrales werden gebouwd.
Een ware visie op een duurzame toekomst.
Bezoek mijn Blog voor meer curiosa en inhoud🤓
👉https://sodinonsapere.com/category/curiosita/
#autoidrogeno #idrogeno #savetheplanet 💚
Het verkeers-regelement is niet aangepast aan mijn rijgedrag.

Flurk

Branstofcellen gaan er nooit doorkomen. Duidelijk te merken aan de beurskoersen van de betrokken bedrijven.

Micmac

Vooruitgang Waterstof,

Mocht na eerdere publicaties afgelopen najaar de indruk ontstaan dat Toyota de ontwikkeling van waterstoftechnologie een tandje terugschroeft: in 2026 komt de derde generatie FCEV-technologie.
De huidige Mirai en de recent onthulde Crown FCEV zijn uitgerust met de tweede generatie waterstoftechnologie.

Dat maakte Toyota bekend op het Kenshiki Forum.

Europa heeft geld vrijgemaakt voor tankstations voor waterstof binnen de 200 km door heel Europa.
Het verkeers-regelement is niet aangepast aan mijn rijgedrag.