Corona-virus

Gestart door Koter, 12 maart 2020, 19:45:44

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Koter

Mijn vrouw en ik zitten thuis in quarantaine. Gisteren morgen kreeg ze op haar i-phone in het corona app bericht dat ze in aanraking is geweest met een besmet persoon. Direct contact opgenomen met de bevoegde instanties die ons door verwezen naar onze huisdokter die ons een code gaf om te gaan testen.
Op de testsite wilden ze alleen mijn vrouw maar testen omdat ik geen aparte code voor mij had (was volgens de dokter niet nodig) Ik vraag mij af hoe ernstig ze op die testsite zijn. Het liep daar vol volk die niets te doen hadden maar een test (via de neus) ging niet.
Nu dus een dag of 2 - 3 in quarantaine tot we de uitslag hebben. Onze huisdokter heeft al een nieuwe testaanvraag klaar bij een ander testcentrum mocht mijn vrouw positief zijn. Afwachten dus.
Volgens vrouwen: Mannen willen altijd maar èèn ding........
Volgens mannen:   Vrouwen willen altijd alles....

Koter

In de week van 15 tot 21 november was er sprake van gemiddeld 3.142 nieuwe bevestigde gevallen per dag. Dat is 35 procent minder dan in de voorgaande week. Het totale aantal besmettingen sinds de uitbraak van de pandemie komt uit op 561.803.

Het aantal nieuwe ziekenhuisopnames in de week tot 24 november kwam gemiddeld uit op 282 per dag, goed voor een daling van 31 procent.

Gisteren lagen nog 4.823 mensen met Covid-19 in het ziekenhuis, tegenover 5.076 de dag voordien. Dat betekent een daling met 5 procent. Onder hen liggen 1.106 patiënten op intensieve zorgen, wat ruim 60 minder is dan de situatie maandag. Daarbij hebben 714 patiënten beademing nodig.

Ook het aantal overlijdens blijft dalen. In de week tot 21 november blijkt volgens de gegevens van het online dashboard van Sciensano dat er gemiddeld 162,4 overlijdens per dag waren door Covid-19. Hier gaat het om een daling met 15,1 procent.
Volgens vrouwen: Mannen willen altijd maar èèn ding........
Volgens mannen:   Vrouwen willen altijd alles....

barabas

Citaat van: Koter op 25 november 2020, 12:41:08Mijn vrouw en ik zitten thuis in quarantaine. Gisteren morgen kreeg ze op haar i-phone in het corona app bericht dat ze in aanraking is geweest met een besmet persoon. Direct contact opgenomen met de bevoegde instanties die ons door verwezen naar onze huisdokter die ons een code gaf om te gaan testen.
Op de testsite wilden ze alleen mijn vrouw maar testen omdat ik geen aparte code voor mij had (was volgens de dokter niet nodig) Ik vraag mij af hoe ernstig ze op die testsite zijn. Het liep daar vol volk die niets te doen hadden maar een test (via de neus) ging niet.
Nu dus een dag of 2 - 3 in quarantaine tot we de uitslag hebben. Onze huisdokter heeft al een nieuwe testaanvraag klaar bij een ander testcentrum mocht mijn vrouw positief zijn. Afwachten dus.


Ik duim alvast Koter :a_thumbsup_20:  :a_thumbsup_20:  :a_thumbsup_20:  :a_thumbsup_20:

jerryke

Citaat van: barabas op 25 november 2020, 21:25:38
Citaat van: Koter op 25 november 2020, 12:41:08Mijn vrouw en ik zitten thuis in quarantaine. Gisteren morgen kreeg ze op haar i-phone in het corona app bericht dat ze in aanraking is geweest met een besmet persoon. Direct contact opgenomen met de bevoegde instanties die ons door verwezen naar onze huisdokter die ons een code gaf om te gaan testen.
Op de testsite wilden ze alleen mijn vrouw maar testen omdat ik geen aparte code voor mij had (was volgens de dokter niet nodig) Ik vraag mij af hoe ernstig ze op die testsite zijn. Het liep daar vol volk die niets te doen hadden maar een test (via de neus) ging niet.
Nu dus een dag of 2 - 3 in quarantaine tot we de uitslag hebben. Onze huisdokter heeft al een nieuwe testaanvraag klaar bij een ander testcentrum mocht mijn vrouw positief zijn. Afwachten dus.


Ik duim alvast Koter :a_thumbsup_20:  :a_thumbsup_20:  :a_thumbsup_20:  :a_thumbsup_20:

duim mee  :a_thumbsup_20:  :a_thumbsup_20:  :a_thumbsup_20:  :a_thumbsup_20:

Koter

In de week vanaf 16 tot en met 22 november kwamen er dagelijks gemiddeld 3.082 bevestigde besmettingen bij, een daling met ruim een derde (35 procent) in vergelijking met de zeven voorgaande dagen.

Er belanden ook minder Covid-19-patiënten in de ziekenhuizen. Van 19 tot en met 25 november waren er dagelijks gemiddeld 270 opnames, 29 procent minder dan in de voorgaande week. Momenteel liggen er 4.570 mensen in het ziekenhuis, van wie 1.071 op de afdelingen intensieve zorgen.

Ook het het aantal overlijdens blijft dalen. Vanaf 16 tot en met 22 november bezweken dagelijks gemiddeld 157 mensen in België aan Covid-19. Dat is 17 procent minder dan in de zeven dagen ervoor. Sinds het begin van de coronapandemie zijn al meer dan 16.000 mensen bezweken aan Covid-19.

De teller van het aantal bevestigde coronagevallen sinds het begin van de pandemie staat nu op 564.967, dat zijn er 3.164 meer dan de totale balans die Sciensano gisteren meldde.

Volgens vrouwen: Mannen willen altijd maar èèn ding........
Volgens mannen:   Vrouwen willen altijd alles....

jerryke

Koter hoe is het met je vrouw ...is ze er ziek van ?

Koter

Citaat van: jerryke op 26 november 2020, 13:20:09Koter hoe is het met je vrouw ...is ze er ziek van ?

We hebben geen van de 2 last, vals alarm? Als mijn vrouw besmet is, ben ik het normaal ook dus. We blijven wel in quarantaine zolang we de uitslag niet hebben.
Volgens vrouwen: Mannen willen altijd maar èèn ding........
Volgens mannen:   Vrouwen willen altijd alles....

xofie

Citaat van: Koter op 26 november 2020, 14:23:16
Citaat van: jerryke op 26 november 2020, 13:20:09Koter hoe is het met je vrouw ...is ze er ziek van ?

We hebben geen van de 2 last, vals alarm? Als mijn vrouw besmet is, ben ik het normaal ook dus. We blijven wel in quarantaine zolang we de uitslag niet hebben.

dat is alleszins een goed teken

Koter

Wij mochten gisteren middag bellen voor de uitslag van de test, maar die was nog niet klaar. En nu nog steeds niet.
Wat voor lapzwanzen dat hier zijn weet ik niet maar ik heb niet veel vertrouwen in dat testpersoneel.
Volgens vrouwen: Mannen willen altijd maar èèn ding........
Volgens mannen:   Vrouwen willen altijd alles....

Koter

De verschillende parameters over de verspreiding van het nieuwe coronavirus in ons land blijven dalen. Zowel het aantal besmettingen als de ziekenhuisopnames en de overlijdens nemen verder af. Dat blijkt vandaag uit de voorlopige cijfers op het dashboard van gezondheidsinstituut Sciensano.
Volgens vrouwen: Mannen willen altijd maar èèn ding........
Volgens mannen:   Vrouwen willen altijd alles....

Koter

Citaat van: Koter op 27 november 2020, 11:45:01Wij mochten gisteren middag bellen voor de uitslag van de test, maar die was nog niet klaar. En nu nog steeds niet.
Wat voor lapzwanzen dat hier zijn weet ik niet maar ik heb niet veel vertrouwen in dat testpersoneel.

We hebben de uitslag eindelijk gekregen, negatief.  :biggrinbounce:
Volgens vrouwen: Mannen willen altijd maar èèn ding........
Volgens mannen:   Vrouwen willen altijd alles....

jerryke

Citaat van: Koter op 27 november 2020, 19:06:46
Citaat van: Koter op 27 november 2020, 11:45:01Wij mochten gisteren middag bellen voor de uitslag van de test, maar die was nog niet klaar. En nu nog steeds niet.
Wat voor lapzwanzen dat hier zijn weet ik niet maar ik heb niet veel vertrouwen in dat testpersoneel.

We hebben de uitslag eindelijk gekregen, negatief.  :biggrinbounce:

dat is goed nieuws  :a_thumbsup_20:

Koter

Tussen 18 tot 24 november werden gemiddeld 2.546,7 besmettingen per dag geregistreerd. Dat is een daling met 36 procent in vergelijking met de voorgaande periode van zeven dagen. Het totale aantal besmettingen sinds de uitbraak van de pandemie komt uit op 570.829 (3.297 meer dan gisteren).

De ziekenhuisopnames zijn met 29 procent gedaald tot gemiddeld 244,9 per dag in de zeven dagen tot en met 27 november.

Gisteren lagen er nog 4.213 mensen met Covid-19 in het ziekenhuis, tegenover 4.395 de dag voordien. Onder hen liggen 998 patiënten op intensieve zorg. Voor het eerst sinds eind oktober liggen daar minder dan 1.000 patiënten.  Nog 637 patiënten liggen aan de beademing.

Ook het aantal overlijdens blijft dalen. In de week tot 24 november blijkt volgens de gegevens van het online dashboard van Sciensano dat er gemiddeld 143,9 overlijdens per dag waren door Covid-19. Hier gaat het om een daling van 20,2 procent.

In totaal zijn in ons land sinds het begin van de corona-epidemie al 16.339 mensen overleden aan de gevolgen van Covid-19.
Volgens vrouwen: Mannen willen altijd maar èèn ding........
Volgens mannen:   Vrouwen willen altijd alles....

Koter

Het aantal patiënten met Covid-19 in de Belgische ziekenhuizen is gedaald tot minder dan 4.000. Dat blijkt deze ochtend uit de voorlopige cijfers op het dashboard van gezondheidsinstituut Sciensano. Van de 3.933 zieken liggen er nog 967 op intensieve zorgen.

De voorbije zeven dagen werden er dagelijks gemiddeld 239 mensen opgenomen in het ziekenhuis. Dat is een daling met 24 procent. Gisteren lagen er nog 3.993 mensen met Covid-19 in het ziekenhuis, tegenover 4.216 de dag voordien. Onder hen liggen 967 patiënten op intensieve zorg.

Ook het aantal overlijdens blijft dalen. In de week van 25 november overleden dagelijks gemiddeld 141 mensen, een daling met 19,2 procent.

In totaal zijn in ons land sinds het begin van de corona-epidemie al 16.461 mensen overleden aan de gevolgen van Covid-19.
Volgens vrouwen: Mannen willen altijd maar èèn ding........
Volgens mannen:   Vrouwen willen altijd alles....

xofie

29 november 2020, 17:43:55 #524 Laatste wijziging: 29 november 2020, 17:47:48 door xofie
MADRID – Voorzichtig zou men kunnen zeggen dat het iets beter gaat wat betreft het aantal met het coronavirus geïnfecteerde en positief geteste personen in Spanje maar dat wil nog lang niet zeggen dat de crisis voorbij is. Het aantal ziekenhuisopnames is nog steeds erg hoog al is dat de afgelopen week toch met 19% gedaald. Maar de intensive care situatie is in sommige delen van het land nog ernstig en ook het aantal sterfgevallen daalt maar langzaam.

Op donderdag werd door het Ministerie van Volksgezondheid gemeld dat er in 24 uur tijd 12.289 nieuwe positief geteste personen bij zijn gekomen waardoor het totaal steeg naar 1.617.355 positief geteste personen sinds aanvang van de corona-crisis. In 24 uur tijd overleden er echter ook nog steeds 337 personen waardoor dat totaal steeg naar 44.364 corona-doden sinds aanvang van de corona-crisis.