Diepvries ontdooien

Gestart door Koter, 28 december 2014, 23:47:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Koter

Daar is het nu ideaal weer voor. Wij hebben hier alles in afsluitbare plastiek bakken gedaan en buiten gezet. Nu het goed vriest ondooit de eetwaar niet.

Zet je diepvries uit. Wanneer je het vriesvakje in de koelkast wil ontdooien, kan het zijn dat de schakelaars zich in de koelkast zelf bevinden.
     
Verwijder het ijs uit het vriesvak. Dit kan je op drie verschillende manieren doen.
zet de deur van je diepvries open en laat de boel vanzelf smelten. Een dweil onder de diepvries leggen en af en toe een beetje uitwringen kan je veel boenwerk besparen.
Gebruik de haardroger! Richt de warme lucht op het ijs zodat het smelt.
Zet een kom met heet water in het vriesvak en sluit de deur. Controleer af en toe op smeltend ijs en warm de kom met water om de 10 minuten terug op.
Kuis al het gesmolten ijs op met een dweil of spons.
Was de binnenkant van de diepvries goed uit en droog met een handdoek.
Zet de vriezer weer aan. Na een kwartiertje kan je al je voedsel er weer inzetten.
Volgens vrouwen: Mannen willen altijd maar èèn ding........
Volgens mannen:   Vrouwen willen altijd alles....

jerryke

Citaat van: Koter op 28 december 2014, 23:47:03
Daar is het nu ideaal weer voor. Wij hebben hier alles in afsluitbare plastiek bakken gedaan en buiten gezet. Nu het goed vriest ondooit de eetwaar niet.

Zet je diepvries uit. Wanneer je het vriesvakje in de koelkast wil ontdooien, kan het zijn dat de schakelaars zich in de koelkast zelf bevinden.
     
Verwijder het ijs uit het vriesvak. Dit kan je op drie verschillende manieren doen.
zet de deur van je diepvries open en laat de boel vanzelf smelten. Een dweil onder de diepvries leggen en af en toe een beetje uitwringen kan je veel boenwerk besparen.
Gebruik de haardroger! Richt de warme lucht op het ijs zodat het smelt.
Zet een kom met heet water in het vriesvak en sluit de deur. Controleer af en toe op smeltend ijs en warm de kom met water om de 10 minuten terug op.
Kuis al het gesmolten ijs op met een dweil of spons.
Was de binnenkant van de diepvries goed uit en droog met een handdoek.
Zet de vriezer weer aan. Na een kwartiertje kan je al je voedsel er weer inzetten.

dat doe ik hier altijd en droog vooral de rubber rond de deur goed af  ;D

Mathieu

Hoe komt het dat wij allen dezelfde gedachte hebben. Mijn madame begon er gistermorgen aan. Stelde haar de vraag of ze niets anders te doen had op een zondag. Antwoord : morgen gaat het terug dooien en als ik nu alles buiten zet dan dooit dat gewoon weg niet. En ze had nog gelijk ook.
Gisteren is verleden, vandaag een gunst en morgen een misterie.

stevens-willy

Het ontdooien met een haardroger of iets dergelijks kan de (groep) of kompresse onherroepelijk beschadigen.

^http://www.whiteline-home.nl/gebruiksaanwijzingen/Handleiding-Whiteline-koelkast-MD-KF54A-NL.pdf

Willy

Micmac

De deurrubber insmeren met siliconen spray of een nog beter smeermiddel houd de rubber jaren lang nieuw.

ladyluck

bij mij gaat dat heel snel, wij hebben een koffer model

ik neem gewoon zeer heet water en dan met rubber handschoenen aan ( voor de hitte) gewoon met een spons het ijs nat maken met dat bijna kokend water, je hoort het zo los komen van de wand, en dan kun je dat er helemaal afsteken met een ijsschraper voor de autoruiten, je kan het ijs er gewoon uitscheppen met een vuilblikje,  op nog geen half uur is da gefikst

Flurk

Wij hebben een kastmodel met schuiven. De roosters zijn het moeilijkst te ontdooien. Ik spuit die in met een ontdooiproduct en leggen dan een oeroud middeltje op ieder schab...........Een paar hete bakstenen in een doek gedraaid, de deur tegen en opneemdoeken  die veel water opnemen voor de deur.  :a_thumbsup_20:

Mathieu

Mooie middeltjes allemaal, maar wij doen dat hier alleen als het goed vriest buiten. Kwestie van te sparen op de energie die nodig is om al dat bevrorene zo bevroren mogelijk te houden.
Gisteren is verleden, vandaag een gunst en morgen een misterie.