Windows 10

Gestart door Micmac, 30 september 2014, 23:54:52

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Micmac

30 september 2014, 23:54:52 Laatste wijziging: 30 september 2014, 23:56:46 door Micmac
Windows-10

Microsoft brengt Windows-10 uit en slaat 9 over, de startknop is terug en werk en prive kan perfect gescheiden worden, voor de rest is er weinig verandering.

Volgens Joe Belfiore van Microsoft moet Windows 10 Windows 7-gebruikers over de streep trekken.
"Als Windows 7 de eerste Prius was, dan is Windows 10 de Tesla", aldus Belfiore.
Of Windows 8 de Dacia was, wil hij niet kwijt.
Microsoft lijkt inderdaad van zijn fouten geleerd te hebben en doet een knieval voor de muisgebruikers.
"We willen geen dualiteit (meer): gebruikers met een muis en een toetsenbord krijgen hun bekende gebruikersinterface", stelt Belfiore.

Het verkeers-regelement is niet aangepast aan mijn rijgedrag.

Micmac

2 oktober 2014, 20:13:54 #1 Laatste wijziging: 3 augustus 2015, 11:59:15 door Micmac
Het verkeers-regelement is niet aangepast aan mijn rijgedrag.

Koter

Microsoft komt met zes basisversies van het nieuwe besturingssysteem Windows 10. Dat heeft het concern laten weten. Naast de zes varianten komen er ook een niet nader genoemd aantal aparte versies.

Voor de computer komt Microsoft met Windows 10 Home voor consumenten. Het bedrijfsleven kan kiezen tussen Windows 10 Pro en Windows 10 Enterprise. Het laatste systeem is bedoeld voor grote ondernemingen. Daarnaast komt Mircrosoft met Windows 10 Education voor educatieve instellingen. Deze versie is gebaseerd op Windows 10 Enterprise. Verder komen er twee versies van de mobiele versie; Windows 10 Mobile en Windows 10 Mobile Enterprise.

Naast de zes versies komen er varianten van het besturingssysteem voor pinautomaten en andere apparaten die op Windows draaien.

Microsoft heeft nog niet gemeld wanneer Windows 10 officieel wordt uitgerold. Het concern houdt het op 'deze zomer'. Over de prijzen van de verschillende systemen is ook nog niets bekend.
Volgens vrouwen: Mannen willen altijd maar èèn ding........
Volgens mannen:   Vrouwen willen altijd alles....

Micmac

Microsoft heeft zopas de lanceringsdatum van Windows 10 bekendgemaakt.
Het OS is vanaf woensdag 29 juli beschikbaar als gratis upgrade voor iedereen die nu met Windows 7 of Windows 8.1 werkt.

Een lancering in juli werd eerder al verklapt door een topvrouw van AMD, maar werd nu ook door Microsoft zelf bevestigd in een blogpost.
Consumenten krijgen één jaar de tijd om de gratis update te installeren.
Wie langer dan een jaar wacht, zal een exemplaar moeten aanschaffen.
De update' s zullen ook gratis zijn zolang win-10 zal meegaan.
Het verkeers-regelement is niet aangepast aan mijn rijgedrag.

Micmac

De nieuwe iconen in Windows-10.

[bijlage verwijderd door de beheerder]
Het verkeers-regelement is niet aangepast aan mijn rijgedrag.

Koter

Ik heb al verschillende rapporten gelezen van mensen die W 10 hebben gedownload en tot hier toe schijnen er geen problemen te zijn.

Ik wacht nog wel een tijdje af.
Volgens vrouwen: Mannen willen altijd maar èèn ding........
Volgens mannen:   Vrouwen willen altijd alles....

Micmac

Je hebt één jaar de tijd om het gratis te verkrijgen , daarna is het betalen.
Het verkeers-regelement is niet aangepast aan mijn rijgedrag.

Micmac

Citaat van: Micmac op 29 juli 2015, 17:37:28
Je hebt één jaar de tijd om het gratis te verkrijgen , daarna is het betalen.

Windows zou 10 jaar ondersteuning geven voor Windows 10.
Het verkeers-regelement is niet aangepast aan mijn rijgedrag.

Koter

Wie heeft W10 al binnen gehaald?
Volgens vrouwen: Mannen willen altijd maar èèn ding........
Volgens mannen:   Vrouwen willen altijd alles....

Micmac

Al van de eerste dag heb ik de beta versie overgezet en het enige probleem is photoshop-7 van 2002, al de latere versie' s hebben veel minder bagage aan boord en de laatste versie is maandelijks te betalen doch met veel minder mogelijkheden.

Het mailprogramma is ook maar zus en zo en is slechter dan de windows-mail van 2012.

De google toolbar is Bing geworden, dat veel trager is en minder europese website' s geeft.

Er is heel wat sleutelwerk aan voordat je deze Win-10 op punt hebt.
Het verkeers-regelement is niet aangepast aan mijn rijgedrag.

Koter

Windows 10 is sneller, gebruiksvriendelijker en beter. Het is kortweg alles wat Windows 8 had moeten zijn. Maar er is natuurlijk ook een keerzijde aan de medaille: de softwaregigant neemt het steeds minder nauw met onze privacy.

Zoals de miljoenen anderen die de afgelopen dagen Windows 10 installeerden, las u wellicht ook al de nieuwe verklaringen niet. Gewoon even 'akkoord' aanvinken en op 'volgende' klikken.

Persoonlijke data
Maar de privacyverklaring van het softwarebedrijf voorspelt weinig goeds. Daarin staat namelijk dat Microsoft een hele waslijst aan persoonlijke data verzamelt.

Het bedrijf geeft onder meer iedere gebruiker een uniek ID, dat ze uitwisselen met adverteerders. Met het excuus om de surfervaring te verbeteren, verzamelt Windows allerlei informatie in mails, apps, netwerken, aankopen, etc. om het ID op te vullen met waardevolle info voor adverteerders.

Oplossing?
Bill Gates moet natuurlijk niet alles weten en daarom is er in Windows 10 echter een manier om de macht van het besturingssysteem wat in te perken.

Ga naar instellingen en klik vervolgens op het hangslotje om het privacymenu te openen. Het menu is onderverdeeld in dertien categorieën zoals locatie, camera, microfoon, berichten etc. Daar kan u naar voorkeur uw privacy strikter afschermen.

Spraakbesturing
Verschillende blogs raden aan om Cortana, de spraakassistent van Windows 10, uit te schakelen. De voordelen zouden niet opwegen tegen de nadelen. De spraakassistent wilt u namelijk "leren kennen" en daarvoor gebruik ze zo veel mogelijk informatie.

Advertenties
Via deze link schakelt u de persoonlijke advertenties in de nieuwe browser Edge uit en traceren de speciale cookies uw surfgedrag niet meer.

Deze maatregelen zijn natuurlijk niet waterdicht, maar beschermen de privacy nét iets meer dan de standaardinstellingen dat Windows hanteert.
Volgens vrouwen: Mannen willen altijd maar èèn ding........
Volgens mannen:   Vrouwen willen altijd alles....

Micmac

Win-10 is eigenlijk een top-spion  :4_1_72: die al je computerwerk opslaat in databanken, dus een  :4_1_72: maxi "NSA", maar het is dan ook gratis aangeboden.
Het verkeers-regelement is niet aangepast aan mijn rijgedrag.

Micmac

Windows gaat al wat fouten wegwerken, om de verandering te weten moet je het hele program debuggen.

Acht dagen na zijn lancering krijgt Windows 10 krijgt al een forse update.
Het verkeers-regelement is niet aangepast aan mijn rijgedrag.

jerryke

ik ga toch nog even wachten met die op de pc te zetten, wat ik gisteren op het nieuws gehoord heb deed me toch even schrikken

Micmac

De privacy-instellingen van Windows 10 kwamen een paar weken geleden ook al in opspraak, toen werd ontdekt dat Windows 10 informatie blijft sturen naar Microsoft, ook als je je privacy-instellingen hebt vermeld dit niet te doen.

Het is eigenlijk een super databank zoals het "NSA", De Nato en de federale politie gebruikt, ze weten alles van iedereen en door iedereen een eigen dossier te geven kunnen ze alle informatie bundelen, BIG-BROTHER is alzo geboren of zelfs al verschillende jaren oud, want telefoongesprekken werden al afgetapt per persoon vanaf 1990 en in databanken gestopt bij de Nato en de Rijkswacht.
Gelukkig komt het vluchtelingen-probleem een beetje roet in het eten gooien.
Het verkeers-regelement is niet aangepast aan mijn rijgedrag.