De beste trucs tegen lage rugpijn

Gestart door Koter, 29 augustus 2014, 20:22:57

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Koter

Lage rugpijn is de vaakst voorkomende chronische aandoening onder de Belgen. Daarom leggen we de beste trucs uit om deze problemen te voorkomen.

Actieve job
Wie een lichamelijk veeleisende job heeft, zoals verpleegsters, winkelpersoneel en mensen in de zorgsector, kampt vaker met lage rugproblemen. Voor deze is het belangrijk de juiste heftechnieken te leren die helpen de buikspieren te versterken zodat de rug voldoende steun krijgt. Adem daarom in wanneer je dingen opheft, neem regelmatig pauzes en rek even de spieren in de tegenovergestelde richting om overbelasting te voorkomen. Sta op je beide voeten recht en balanceer niet op één been.

Zittend beroep
De quadratus lumborum is de rugspier die het vaakst pijn veroorzaakt. Rek deze dagelijks om chronische problemen te voorkomen. Zeker als je de hele dag zit, is het nodig om deze te stretchen. Dit kun je doen met enkele makkelijke oefeningen op je bureaustoel, bekijk ze in onderstaand filmpje.

Sterkere spieren
Ook door 's ochtends of 's avonds je spieren te verstevigen voor een betere ondersteuning, kan je heel wat pijn voorkomen. Voer daarom elke dag vijf minuten onderstaande oefeningen uit.



[bijlage verwijderd door de beheerder]
Volgens vrouwen: Mannen willen altijd maar èèn ding........
Volgens mannen:   Vrouwen willen altijd alles....

Koter

Dat zou ik eens moeten testen. De laatste tijd heb ik er weer veel last van.
Volgens vrouwen: Mannen willen altijd maar èèn ding........
Volgens mannen:   Vrouwen willen altijd alles....

Micmac

Meestal ligt de fout bij de matras, ik lig nu op een nasa-schuim oplegmatras, maar de lattenbodem is een hydraulisch systeem.

Op een Dorsoo slaapsysteem slaapt u zonder rugpijn.

http://www.dorsoo.be/nl/
Het verkeers-regelement is niet aangepast aan mijn rijgedrag.

speed

Hier al watermatras gehad en nu een Auping met elektrische versteelbaarheid en nog altijd rugpijn,en zeker bij vochtig weer.

Dus voor mij liever winter en vriezen dan is er drogere lucht.

Denk niet dan er wondermatrassen voor bestaan.

Koter

Ik ben geïnteresseerd in deze matrassen. Al iemand daar ervaring mee?

http://www.beste-matras.be/
Volgens vrouwen: Mannen willen altijd maar èèn ding........
Volgens mannen:   Vrouwen willen altijd alles....

Mathieu

Wij hebben hier een bed ( en gebruiken dat ook) van 1.80 m breed en 2.00 meter lang. Elk een afzonderlijke lattenbodem welke volledig aangepast is aan ons eigen gewicht en ook een speciaal gemaakte matras aangepast aan ons eigen gewicht. Zalig slapen en zonder rugklachten en mijn madame is dan ook nog een rugpatient. En op de matrassen is er een eeuwige garantie, dus wanneer er na x-aantal jaren een doorzakking zichtbaar wordt, wordt die gratis vernieuwd. Wij gebruiken die nu ongeveer 15 jaren en er is niets aan te zien van een eventueel gebruik.
Gisteren is verleden, vandaag een gunst en morgen een misterie.

Koter

Citaat van: Mathieu op 21 november 2014, 20:15:26
Wij hebben hier een bed ( en gebruiken dat ook) van 1.80 m breed en 2.00 meter lang. Elk een afzonderlijke lattenbodem welke volledig aangepast is aan ons eigen gewicht en ook een speciaal gemaakte matras aangepast aan ons eigen gewicht. Zalig slapen en zonder rugklachten en mijn madame is dan ook nog een rugpatient. En op de matrassen is er een eeuwige garantie, dus wanneer er na x-aantal jaren een doorzakking zichtbaar wordt, wordt die gratis vernieuwd. Wij gebruiken die nu ongeveer 15 jaren en er is niets aan te zien van een eventueel gebruik.

Welk merk is dat Mathieu?
Volgens vrouwen: Mannen willen altijd maar èèn ding........
Volgens mannen:   Vrouwen willen altijd alles....

Micmac

Dat zou ik ook eens willen weten, mijn tempur is ook goed maar er bestaat nog beter
Het verkeers-regelement is niet aangepast aan mijn rijgedrag.