De walgelijke waarheid over schoenen passen

Gestart door Koter, 14 juni 2014, 11:41:07

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Koter

Je hebt er vast al over nagedacht terwijl je voet in dat mooie paar schoenen glijdt in de winkel: 'hoeveel mensen hebben er voor mij al met hun voeten in deze schoenen gezeten?' En hoewel we het antwoord liever negeren, zijn het er behoorlijk wat. Bovendien laten die zweterige en plakkerige voeten heel wat beestjes en bacteriën achter in dat 'propere, nieuwe' paar.

Volgens podoloog Jane Andersen zijn er heel wat beestjes die pret kunnen bederven wanneer we nieuwe schoenen passen. Zo kan je na een bezoekje aan de schoenenwinkel last hebben van voetschimmel of wratten.

Laarzen
De wratten worden veroorzaakt door het humaan papillomavirus. Hoewel de overdracht van het virus gebeurt door direct contact, kunnen mensen die kleine wondjes aan hun voeten hebben er snel last van krijgen. "Het feit dat je voeten het merendeel van de tijd in warme en bezwete schoenen vertoeven, verergert vaak het kwaaltje", zegt Andersen. Schimmels raap je dan weer veel sneller op: vooral laarzen blijken de ideale kweekplaats hiervoor omdat het vocht moeilijk verdampt.

Andersen raadt dan ook aan om altijd sokken te dragen tijdens het passen. "Hoewel het kleine bakje met paskousen al een goede oplossing biedt, blijft het hygiënischer om je eigen kousen aan te hebben. Wie last heeft van zweetvoeten, neemt best altijd een extra paar mee. Zo krijgen de de bacteriën niet de kans om te broeden in de vochtige sokken."
Volgens vrouwen: Mannen willen altijd maar èèn ding........
Volgens mannen:   Vrouwen willen altijd alles....

jerryke

voor schoenen te passen heb ik altijd kousenvoetjes bij, zo ben ik zeker dat ik niets overhoud van het passen.....een jaar of 20 terug heb ik daar eens voetwratten aan overgehouden en die heb ik operatief moeten laten verwijderen en vandaar die kousenvoetjes sindsdien

Koter

Ik doe ook altijd kousen aan die daarna direkt in de was gaan.
Volgens vrouwen: Mannen willen altijd maar èèn ding........
Volgens mannen:   Vrouwen willen altijd alles....

Mathieu

En als je dan met de nieuwe schoenen thuis komt en de binnenkant is leder kan je hetzelfde doen als ik voor geschreven gekregen heb met mijn lederen steunzolen. Wanneer die vuil zijn en/of ze beginnen te rieken gewoon afwassen met warm water, afdrogen en in een plastiekzak steken. Deze voor 24 uur in de diepvriezer bewaren. De veroorzakers van de reuk kunnen niet tegen deze temperatuur en de reuk is volledig weg want de beestjes zijn dood.
Gisteren is verleden, vandaag een gunst en morgen een misterie.

Mathieu

En dan heb ik nog een voordeel : ik kan dus helemaal niets aan mijn voeten verdragen zonder dat ik kousen aan heb.
Gisteren is verleden, vandaag een gunst en morgen een misterie.

Koter

Ik draag bijna altijd Zweedse klompen. Al zeker 40 jaar.
Volgens vrouwen: Mannen willen altijd maar èèn ding........
Volgens mannen:   Vrouwen willen altijd alles....

jerryke

ja die ken ik nog, als kind heb ik deze nog gedragen wel in de winter en dan glijbanen maken  :LOL:

Koter

Amaai Jerryke, gij hebt grote voeten.  :LOL:
Volgens vrouwen: Mannen willen altijd maar èèn ding........
Volgens mannen:   Vrouwen willen altijd alles....

jerryke

Citaat van: Koter op 29 juli 2014, 19:04:35
Amaai Jerryke, gij hebt grote voeten.  :LOL:

vind je  ;D  als ik de maat van jou wou zetten zei dat ding hier dat het bestand te groot was  :lachrol:

barabas

De Flurk heeft hier allemaal geen last van ;D

Mathieu

Gisteren is verleden, vandaag een gunst en morgen een misterie.