Micmac's uitspraken

Gestart door Micmac, 21 februari 2014, 18:35:15

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Micmac

Diep in de ziel bewaard.

Micmac

Een echte vriend wordt in onzekere tijden opgemerkt.

Micmac

De jeugd is de toekomst van morgen

Micmac

Als je het niet meer trekt moet je duwen

Micmac

Geen pech hebben, is al mazzel genoeg.

proske

Citaat van: Micmac op 22 september 2014, 22:43:13
Als je het niet meer trekt moet je duwen

Ik dacht dat het juist andersom was  :4_1_72:
De mening van een moslim......?  Godsdienstvrijheid .
De mening van een Vlaming ......? Racisme .

Micmac

Citaat van: proske op 24 september 2014, 00:51:22
Citaat van: Micmac op 22 september 2014, 22:43:13
Als je het niet meer trekt moet je duwen

Ik dacht dat het juist andersom was  :4_1_72:

Als je het niet meer trekt, moet je duwen kan ook in een andere richting bekeken worden, een allert iemand moet altijd alles van twee richtingen bezien.

Het is de droom van iedereen die in een stevige discussie verwikkeld is: het sterkste punt van je tegenstander direct irrelevant maken.
Dat is gemakkelijker dan je denkt! Je hoeft het tenslotte niet met alles oneens te zijn wat je tegenstander zegt.
Soms zegt je tegenstander best redelijke dingen – waar de toehoorders het waarschijnlijk mee eens zijn.
Vraag je bij elk punt af: kan ik het hiermee eens zijn?
Zo ja, geef dan onmiddellijk en onvoorwaardelijk strategisch toe.

Door je tegenstander zonder meer gelijk te geven, maak je zijn punt direct irrelevant in de discussie.
Strategisch toegeven betekent geen verzwakking van je standpunt.
Integendeel: het is een effectieve manier om je tegenstander de wapens uit handen te slaan!
Niet alleen overtuig je zo alle toehoorders van je redelijkheid en je bereidheid om naar de ander te luisteren, maar ook bepaal je zo zelf het strijdtoneel. Je kunt namelijk direct na het strategisch toegeven een lastige vraag te stellen: 'Daarin heb je gelijk, maar hoe zit het dan met...'

De uitgesproken politicus Jan Marijnissen beheerste deze strategie als geen ander.
'We hebben de snelst groeiende economie van West-Europa', stelde Rutte in 2006 tijdens een debat na afloop van de Troonrede.
Vervolgens stelde hij Jan Marijnissen de prachtige suggestieve vraag: 'Waarom is dat zo moeilijk om toe te geven?'
De SP-lijsttrekker gaf direct toe: 'Weet u wat, ik geef u dat toe.' Om er vervolgens overheen te denderen met een lastige vraag: 'Maar wilt u dan toegeven dat...?'

Micmac


Micmac

Een druppel tederheid is meer dan geld en macht.
(Boeddha)

Micmac

Hoe groter het hoofdkantoor, hoe decadenter de onderneming.
(Sir James Goldsmith)

Micmac

Als ik de grens passeer naar Belgie, stijgt het gemiddeld IQ per persoon in beide landen.

Micmac

Als je loslaat, heb je twee handen vrij

Micmac

Vreugde hebben in observeren en begrijpen, is de mooiste gift van de natuur.
Albert Einstein

Micmac

Piekeren is de verkeerde kant op fantaseren.

Micmac

Ik word met de dag knapper, heb nu al zin in morgen.