Een Autopraatje ontbreekt, dus . . . . . .

Gestart door Micmac, 17 december 2013, 23:20:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Micmac


Fijn stof is niet langer een exclusief dieselprobleem,


Van dieselmotoren weten we dat ze fijn stof produceren.
Om de emissie hiervan te beperken worden roetfilters gemonteerd.
Recente studies wijzen uit dat ook moderne benzinemotoren fijne roetdeeltjes uithoesten.
Oorzaak is de rechtstreekse benzine-inspuitin
Fijn stof is niet langer een exclusief dieselprobleem  

Dat de meest recente benzinemotoren ook lijden aan de kwaaltjes van dieselmotoren is geen verrassing want ze gebruiken dezelfde inspuitmethode.
Omdat de brandstof onder hoge druk in de verbrandingskamer wordt verneveld, zijn er kleine druppeltjes die niet volledig verbranden en worden omgezet in roetdeeltjes (fijn stof).
Bij oudere benzinemotoren werd de brandstof in het inlaattraject verneveld waardoor ze beter in de lucht kon verdampen.

Voordeel van die nieuwe rechtstreekse inspuiting is een lager verbruik, betere prestaties en natuurlijk minder CO2-uitstoot.
Keerzijde is alweer emissie van deeltjes die nefast zijn voor onze longen.
Om benzinemotoren klaar te maken voor de Euro 6-emissienorm is een roetfilter een zinvolle optie.
Deze ontwikkeling werpt ook een nieuw licht op autofiscaliteit.
Voor de hervorming van de jaarlijkse rijtaks (een oefening voor onze volgende regering) werd immers gedacht aan een systeem waarbij diesels (vooral omwille van de fijn stof problematiek) zwaarder zouden belast worden.
Een dergelijke denkpiste is bij deze achterhaald en opent misschien perspectieven voor elektrische mobiliteit.

Bron; Persagentschap Belga .
Het verkeers-regelement is niet aangepast aan mijn rijgedrag.

Micmac

1 september 2014, 00:10:00 #31 Laatste wijziging: 1 september 2014, 00:20:38 door Micmac
De auto van de toekomst en de oplossing van de overstromingen.

De Quant e-Sportlimousine beleefde zijn debuut op de Autosalon van Genève en is inmiddels goedgekeurd door de TÜV Süd, een Duitse vereniging die zich bezighoudt met wettelijk voorgeschreven keuringen van materieel en apparatuur.

De auto, die op zout water loopt, mag vanaf nu op de Europese wegen rijden !!

De auto loopt niet alleen op zout water, maar beschikt ook over 920 pk, gaat in 2,8 seconden van 0 naar 100 en heeft en topsnelheid van 350 kilometer per uur.

"We zijn verheugd als pioniers een auto te presenteren die op de openbare weg mag rijden en geen uitstoot heeft," zei bedenker van de sportwagen Nunzio La Vecchia.

Na een uitgebreide inspectie werd de auto goedgekeurd door de Duitse TÜV Süd in München.
Terwijl het bedrijf zich voorbereidt op de productie, wordt de auto getest op de openbare weg in Duitsland en andere delen van Europa.

De auto wordt aangedreven door vier elektrische motoren die stroom opwekken door de elektrochemische reactie van twee elektrolietoplossingen.
De elektriciteit wordt opgeslagen en verdeeld door twee supergeleiders.

De auto kan met dit zogeheten NanoFlowcell-systeem vijf keer verder rijden dan met de huidige systemen, waaronder zelfs de meest geavanceerde lithium-ion-accu's. Het systeem is volgens La Vecchia extreem veilig en milieuvriendelijk.
Het bevat nagenoeg geen bewegende delen en produceert vrijwel geen overtollige warmte.

Het bedrijf wil de NanoFlowcell-technologie ook gaan toepassen in meer betaalbare auto's.
"We hebben grote plannen en richten ons niet alleen op de auto-industrie," zei bestuursvoorzitter van NanoFlowcell Jens-Peter Ellermann.




https://www.youtube.com/watch?v=RqLpqR0SPnQ

Zijn techniek.

https://www.youtube.com/watch?v=nzrKZcbaMwA

En ja hij mag op de openbare weg, er worden naderhand ook goedkopere modellen gemaakt.

https://www.youtube.com/watch?v=6LIYQ4Yp9bg
Het verkeers-regelement is niet aangepast aan mijn rijgedrag.

Micmac

Het verkeers-regelement is niet aangepast aan mijn rijgedrag.

Micmac

De politie gebruikt de "Mesta 210c" radar op statief aan het verkeersknooppunt E-313/ E314 te lummen, je ziet ze bijna onmogelijk staan maar ze staan er onder de brugpijlers omdat er schandalig veel auto' s te hard rijden, letten op de snelheid zal hier de boodschap zijn.
Het verkeers-regelement is niet aangepast aan mijn rijgedrag.

Micmac

4 oktober 2014, 01:04:47 #34 Laatste wijziging: 4 oktober 2014, 01:06:57 door Micmac
Het autosalon van Parijs opent morgen zijn deuren en dit tot zondag 19/10/2014.

Voor de gewone auto-liefhebber is er de Espace van Renault die totaal vernieuwd is, de Mercedes C-Break en een consept zijnde de Nissan Nismo, elk merk heeft natuurlijk wel iets te bieden.

Volkswagen heeft er de "XL1" staan voor een prijsje van 110000 Euro, een VW-sport dus.

http://www.mondial-automobile.com/visiteurs/
Het verkeers-regelement is niet aangepast aan mijn rijgedrag.

Koter


Dit is de slechtste auto die je kunt kopen

Deze auto is de nachtmerrie van elke bestuurder. Je zou er elke maand bijna 700 euro kosten aan hebben door de onbetrouwbare motor, nukkige elektronica en slechte airco.

De Britse verzekeringsmaatschappij Warranty Direct analyseerde 50.000 polissen en stelde een index van betrouwbare en minder betrouwbare auto's samen. De Mitsubishi Lancer, Honda Jazz, Opel Agila, Toyota Yaris en Suzuki Alto scoren het best, maar er zijn ook modellen waar je meer kosten aan hebt. Globaal blijkt dat twee auto's op de vijf op jaarbasis een herstelling nodig heeft.

De verzekeraar combineerde de duurste en gevoeligste onderdelen om de virtuele Horrific 40RR0R te bouwen, de  minst betrouwbare auto die je je kunt inbeelden. Je vindt in deze vierwieler de motor van een BMW M5 (2004), de assen en ophanging van de Audi RS6 (2002), de versnellingsbak van de Jeep Grand Cherokee (2006), de elektronica van de Mercedes R-Klasse (2004), de remmen van de Fiat Multipla (1999), de airco van de Seat Alhambra (1996) en de besturing van de Chrysler 300C (2005). Vaak is het één kwetsbaar onderdeel dat de betrouwbaarheid helemaal verstoort.


Volgens vrouwen: Mannen willen altijd maar èèn ding........
Volgens mannen:   Vrouwen willen altijd alles....

Micmac

De beste auto word hier niet gekocht, is het bij gebrek aan kennis of is het onwetendheid.

http://www.youtube.com/embed/2150iFXF5Vc?rel=0
Het verkeers-regelement is niet aangepast aan mijn rijgedrag.

Koter

Citaat van: Micmac op 13 december 2014, 14:25:17
De beste auto word hier niet gekocht, is het bij gebrek aan kennis of is het onwetendheid.

http://www.youtube.com/embed/2150iFXF5Vc?rel=0

En de prijs? Wij heten niet allemaal Micmac.  ;D
Volgens vrouwen: Mannen willen altijd maar èèn ding........
Volgens mannen:   Vrouwen willen altijd alles....

Micmac

Dat begint zoals een personenauto vanaf zo'n 30000 euroke's.
Het verkeers-regelement is niet aangepast aan mijn rijgedrag.

Koter

Citaat van: Micmac op 14 december 2014, 00:33:58
Dat begint zoals een personenauto vanaf zo'n 30000 euroke's.

Dan ken ik toch wel een heel pak goedkopere wagens onder de 30.000 €
Volgens vrouwen: Mannen willen altijd maar èèn ding........
Volgens mannen:   Vrouwen willen altijd alles....

Micmac

9 januari 2015, 19:35:11 #40 Laatste wijziging: 9 januari 2015, 19:42:37 door Micmac
Brussel Auto/ bedrijfsvoertuigen salon 2015.

Het Salon vindt plaats van vrijdag 16 tot en met zondag 25 januari 2015.

http://autosalon.be/nl/salon/visiteur/

Zwitsers autosalon van

http://www.salon-auto.ch/fr/  van 5 tot 15 maart 2015.

Met volgende exposanten http://www.salon-auto.ch/fr/page/exposants-5136

De prijzen zijn in Zwitserse frank.
http://www.salon-auto.ch/fr/page/tarifs-et-billetterie-en-ligne-4998
Het verkeers-regelement is niet aangepast aan mijn rijgedrag.

Micmac

9 januari 2015, 19:53:08 #41 Laatste wijziging: 9 januari 2015, 19:54:39 door Micmac
Een kijkje op het salon 2014 de Swiss, door op de grote foto boven rechts te klikken kan je bladeren in het album.

http://www.salon-auto.ch/fr/photos/ambiance-2014-4783

En hier kan je schrollen naar beneden.

http://www.autowereld.be/2014/03/04/autosalon-geneve-2014-schoon-volk-en-zere-voeten/
Het verkeers-regelement is niet aangepast aan mijn rijgedrag.

Micmac

Rente auto-leningen zakt onder 2 procent bij de vijf grote banken, dit is enkel bij aankoop van een nieuwe wagen .
Het is historisch laag, doch denk goed na over een aankoop en de onderhoudskosten.
Een benzinewagen is goedkoper in onderhoud geworden dan een diesel en voor zij die geen lange afstanden doen is er mogelijk ook nog een elektrisch exemplaar.
Het verkeers-regelement is niet aangepast aan mijn rijgedrag.

barabas

Ik heb net een nieuwe auto gekocht:

- VA (= voordeel aller aard) benzine versie 100€ goedkoper dan diesel versie van een (véél) lichter en goedkoper model
- 10 % korting gekregen
- 0,0 % financierings interest op 2 jaar

Micmac

Citaat van: barabas op  9 januari 2015, 22:08:36
Ik heb net een nieuwe auto gekocht:

- VA (= voordeel aller aard) benzine versie 100€ goedkoper dan diesel versie van een (véél) lichter en goedkoper model
- 10 % korting gekregen
- 0,0 % financierings interest op 2 jaar

Een financiering afsluiten kan bovendien dikwijls ook bij de autoconstructeur zelf, "en niet zelden tegen 0,0 %.
Maar dan verlies je misschien korting op de aankoop of gratis accessoires.
Best reken je dan zelf uit wat het goedkoopste is, zeker nu met die zeer lage rente.
Het beste is altijd de meeste accessoires gratis te krijgen en de ene garage kan goedkoper zijn dan de andere of kan een betere prijs geven voor het inruilvoertuig.
Het verkeers-regelement is niet aangepast aan mijn rijgedrag.