Een Autopraatje ontbreekt, dus . . . . . .

Gestart door Micmac, 17 december 2013, 23:20:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Micmac

Het verkeers-regelement is niet aangepast aan mijn rijgedrag.

Micmac

5 maart 2014, 21:51:40 #16 Laatste wijziging: 16 januari 2022, 22:50:31 door Micmac
.
Het verkeers-regelement is niet aangepast aan mijn rijgedrag.


Micmac

Auto van het jaar in Geneve.

Vorig jaar ging de Volkswagen Golf met de gouden plak aan de haal, deze keer valt die eer te beurt aan zijn nieuwe uitdager uit Sochaux: de Peugeot 308.
De Franse compacte middenklasser won afgetekend.
Hij haalde het met ... 307 punten voor de BMW i3 (223 punten) en Tesla Model S (216 punten).
Twee elektrische wagens eindigen dus op het podium.
Andere finalisten waren de Citroën C4 Picasso (182), Mazda3 (180), Skoda Octavia (172) en Mercedes S-Klasse (170).

Peugeot won de prijs ook al in 2002 met de 307 (de voorganger van de vorige 308) en eerder ook al met de 405 (1988) en 504 (1969).
De verkiezing werd in 1964 opgericht door het Nederlandse vakblad Autovisie.
Het verkeers-regelement is niet aangepast aan mijn rijgedrag.

Micmac

6 maart 2014, 23:08:06 #19 Laatste wijziging: 6 maart 2014, 23:20:41 door Micmac
Via de shoot kan je de sfeer van het Zwitsers autosalon een beetje opsnuiven.

http://www.salon-auto.tv/2014/fr/edition/edition-du-6-mars-2014/
Het verkeers-regelement is niet aangepast aan mijn rijgedrag.

Micmac

Autobanden vullen met stikstof, heeft hier iemand ervaring mee  ???   ???   ???
Het verkeers-regelement is niet aangepast aan mijn rijgedrag.

Koter

Citaat van: Micmac op  7 april 2014, 01:04:12
Autobanden vullen met stikstof, heeft hier iemand ervaring mee  ???   ???   ???

Dat zou jij moeten weten Micmac. In het uitzonderlijk vervoer met zware vrachten wordt dat veel gebruikt. De banden worden dan niet zo warm.
Volgens vrouwen: Mannen willen altijd maar èèn ding........
Volgens mannen:   Vrouwen willen altijd alles....

Micmac

Citaat van: Koter op  8 april 2014, 19:39:35
Citaat van: Micmac op  7 april 2014, 01:04:12
Autobanden vullen met stikstof, heeft hier iemand ervaring mee  ???   ???   ???

Dat zou jij moeten weten Micmac. In het uitzonderlijk vervoer met zware vrachten wordt dat veel gebruikt. De banden worden dan niet zo warm.

De autobanden van mijn auto zijn altijd gevuld met stikstof daarom dat ik zoveel kilometers doe.
De autobanden blijven wel 4x langer op de juiste spanning, Stikstof is een dikker gas dan zuurstof, waardoor het minder gemakkelijk uit de band verdwijnt.
Ten opzichte van een band met een te lage spanning is de wrijving lager, waardoor de band 25 tot 35% langer meegaat en het brandstofverbruik gunstiger is.
Ook is de remweg korter en de wegligging beter.
Het verkeers-regelement is niet aangepast aan mijn rijgedrag.

Koter

Citaat van: Micmac op  8 april 2014, 20:21:29
Citaat van: Koter op  8 april 2014, 19:39:35
Citaat van: Micmac op  7 april 2014, 01:04:12
Autobanden vullen met stikstof, heeft hier iemand ervaring mee  ???   ???   ???

Dat zou jij moeten weten Micmac. In het uitzonderlijk vervoer met zware vrachten wordt dat veel gebruikt. De banden worden dan niet zo warm.

De autobanden van mijn auto zijn altijd gevuld met stikstof daarom dat ik zoveel kilometers doe.
De autobanden blijven wel 4x langer op de juiste spanning, Stikstof is een dikker gas dan zuurstof, waardoor het minder gemakkelijk uit de band verdwijnt.
Ten opzichte van een band met een te lage spanning is de wrijving lager, waardoor de band 25 tot 35% langer meegaat en het brandstofverbruik gunstiger is.
Ook is de remweg korter en de wegligging beter.

Op welke site kan ik die uitleg vinden?
Volgens vrouwen: Mannen willen altijd maar èèn ding........
Volgens mannen:   Vrouwen willen altijd alles....

Micmac

Citaat van: Koter op  8 april 2014, 20:43:22
Citaat van: Micmac op  8 april 2014, 20:21:29
Citaat van: Koter op  8 april 2014, 19:39:35
Citaat van: Micmac op  7 april 2014, 01:04:12
Autobanden vullen met stikstof, heeft hier iemand ervaring mee  ???   ???   ???

Dat zou jij moeten weten Micmac. In het uitzonderlijk vervoer met zware vrachten wordt dat veel gebruikt. De banden worden dan niet zo warm.

De autobanden van mijn auto zijn altijd gevuld met stikstof daarom dat ik zoveel kilometers doe.
De autobanden blijven wel 4x langer op de juiste spanning, Stikstof is een dikker gas dan zuurstof, waardoor het minder gemakkelijk uit de band verdwijnt.
Ten opzichte van een band met een te lage spanning is de wrijving lager, waardoor de band 25 tot 35% langer meegaat en het brandstofverbruik gunstiger is.
Ook is de remweg korter en de wegligging beter.

Op welke site kan ik die uitleg vinden?

Hier is er al eentje,
http://www.essensebandenservice.be/banden.aspx
Het verkeers-regelement is niet aangepast aan mijn rijgedrag.

Micmac

Slim dashboard  
Chevrolet rust vanaf 2015 auto's uit met 4G.
Dat geeft automobilisten de vrijheid  om bijvoorbeeld overal en altijd naar streaming muziek te luisteren.
Omdat je je locatie kunt delen, hoeft niemand zich meer af te vragen waar je bent en hoe laat je precies aankomt. 
 
Niet alleen de autoradio is verleden tijd met de AppShop van Chevrolet; via het slimme dashboard is bijvoorbeeld ook een hotelkamer te boeken en actuele reis- en weerinformatie te verkrijgen.
Omdat je je locatie kan delen, ben je via je auto altijd met vrienden en familie verbonden en weet iedereen hoe laat ze je kunnen verwachten.

Automakers zetten steeds meer in op infotainment en snel mobiel internet in de auto.
Chevrolet, een automerk van General Motors, is na Audi de tweede grote autofabrikant die 4G naar het dashboard brengt. Ook Ford werkt aan een systeem dat is gebaseerd op apps en draadloos mobiel internet.
Het verkeers-regelement is niet aangepast aan mijn rijgedrag.

Micmac

26 april 2014, 13:45:44 #26 Laatste wijziging: 26 april 2014, 13:49:51 door Micmac
Het wassen van de auto kan een vervelend en kostbaar klusje zijn. Daarom test Nissan een nieuwe vocht- en vuilafstotende autolak die wassen overbodig maakt.

Nissan ontwikkelt prototype zelfreinigende auto splash
De speciaal ontwikkelde super-hydro- en oleofobische lak stoot water, olie en ander vuil af.
Nissan past de coating voor het eerst toe op een nieuwe NOTE.
De ingenieurs van het Nissan Technical Centre Europe testen het procedé de komende maanden onder uiteenlopende omstandigheden.
De nieuwe lak heet Ultra-Ever Dry® en wordt door UltraTech International Inc® op de markt gebracht.

Nissan ontwikkelt prototype zelfreinigende auto hoodNissan is de eerste autofabrikant die de technologie toepast op een auto.
Een beschermend luchtlaagje tussen de lak en de omgeving zorgt ervoor dat water en vuil zich niet op de auto hechten.

Nissan heeft nog geen plannen om de lak standaard op zijn modellen toe te passen, maar overweegt de coating als optie aan te bieden.

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=UwoGsCAKsxU
Het verkeers-regelement is niet aangepast aan mijn rijgedrag.

Micmac

Volvo komt met een nieuwe XC-90.

De nieuwe XC90 wordt ook de eerste Volvo op basis van de Scalable Product Architecture (SPA), een flexibel platform dat Volvo voor diverse modellen ontwikkeld heeft.
Dit moet onder meer toelaten om het gewicht met pakweg 150 kg te verminderen tegenover de huidige XC90.

Om de XC90 te produceren, vernieuwde Volvo ook zijn fabriek in Torslanda, Göteborg.
Een nieuwe koetswerkafdeling werd enkele weken geleden geopend, zodat de XC90 in het eerste kwartaal van volgend jaar op de markt kan komen.
Volvo wijdt dan ook enkele nieuwe veiligheidssystemen in, zoals voetgangersherkenning in het donker, een systeem dat de randen van de weg herkent en indien nodig bijstuurt (ook op wegen zonder wegmarkering) en cruise control die de voorligger automatisch volgt en zelf stuurt.
Het verkeers-regelement is niet aangepast aan mijn rijgedrag.

Micmac

AUDI loog over veiligheid in UK.
Het BBC-consumentenprogramma 'Watchdog' heeft aan het licht gebracht dat automerk Audi wijdverspreid liegt over de veiligheidstesten op haar auto's.
Dat meldt de Britse openbare omroep BBC. .

Undercoveronderzoekers waren er getuige van dat negen op de tien Britse Audi-verkopers hun klanten voorlogen dat de Audi A5 een EuroNCAP-veiligheidstest onderging.
Maar het model A5 is, net als de A7, A8 en R8, niet getest.
Zes Audi-handelaars zeiden zelfs dat de A5 vijf sterren behaalde bij die test.

Het EuroNCAP-veiligheidstest worden gefinancierd door verschillende Europese overheden en instellingen. Autoproducenten gebruiken de NCAP-beoordelingen vaak als dé standaard bij uitstek.
Het is echter niet wettelijk verplicht om een nieuw model aan een dergelijke veiligheidstest te onderwerpen.

"Ongelooflijk"
Volgens Tim Shallcross, woordvoerder van het Britse Institute of Advanced Motorists, tart het elke verbeelding dat Audi over de veiligheid loog.
"Ongelooflijk dat een bedrijf met een dergelijke reputatie het toelaat dat er dergelijke foutieve informatie wordt verspreid over haar product", aldus Shallcross.
"Niemand zegt dat de auto's onveilig zijn, maar dat ze niet getest werden... en dat toch zo verteld wordt, is gewoon waanzinnig."

Audi UK zegt dat het nooit de bedoeling was klanten te misleiden.
"Audi UK wil benadrukken dat er geen enkel kwaad opzet was om klanten te misleiden over de EuroNCAP-test", klinkt het in een officiële mededeling. "Audi-voertuigen zijn ontworpen om de internationale veiligheidsvoorschriften na te leven.
Het bedrijf steunt EuroNCAP volledig in haar inspanningen om de veiligheid van voertuigen te bevorderen."

Doorlichting
Het bedrijf belooft het probleem aan te pakken.
"We zijn al begonnen met de doorlichting van alle communicatie en opleidingsprocedures om te verzekeren dat in de toekomst de juiste informatie over veiligheidstesten aan onze klanten gegeven wordt."
Het verkeers-regelement is niet aangepast aan mijn rijgedrag.

Micmac

Fiat investeerd 5 miljard euro in Alfa-Romeo.

De Italiaanse autogroep Fiat gaat tegen 2018 ongeveer 5 miljard euro investeren in een herlancering van Alfa Romeo.
Dat heeft het bedrijf vandaag aangekondigd. Er komen acht nieuwe modellen van het luxemerk, waarmee topman Sergio Marchionne wereldwijd wil scoren.

Marchionne wil de Turijnse autogroep groot genoeg maken om de strijd aan te gaan met marktleiders General Motors, Volkswagen en Toyota.
De monsterinvestering in Alfa Romeo is het opmerkelijkste luik in het vijfjarenplan dat de Italiaan op een investeerdersevenement in het Amerikaanse Michigan uit de doeken deed.

Winst opdrijven
Alfa Romeo verwierf eind jaren '60 een iconische status dankzij de film 'The Graduate', waarin Dustin Hoffman achter het stuur van een rode Alfa Romeo Spider zit. Nu moet het merk voor de Fiat-groep doen wat Audi doet voor Volkswagen: de winst opdrijven.
Er komen de komende jaren nieuwe modellen op de markt, met achterwiel- en vierwielaandrijving.

Alle Alfa Romeo's zullen in Italië gebouwd worden, zoals nu al het geval is. De eerste nieuwe voertuigen zouden tegen eind 2015 te koop zijn. Marchionne hoopt de verkoop op te drijven tot 400.000 in 2018, tegen 74.000 vorig jaar.
Met alle merken van de groep samen, mikt Fiat over vijf jaar op een jaarlijkse levering van 7 miljoen voertuigen.
Het verkeers-regelement is niet aangepast aan mijn rijgedrag.