MONNIK

Gestart door Flurk, 5 februari 2015, 19:32:23

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Flurk

Deze monnik is een REPLICA, dus geen kopie, van één van de beelden uit de koorbanken van Sint Rombouts kathedraal van Mechelen;  Jaren geleden zijn er zo een15-tal gestolen en ondertussen zijn er 8 teruggevonden. Ik had indertijd voorgesteld om de ontbrekende te maken . Bij de voorstelling van het beeld dat ik gemaakt had was de kerkfabriek akkoord. Ze pasten echte als er over een prijs gesproken werd dus heb ik het gehouden.
Het beeld is in Slavonische eik en is 63 cm. hoog zodat het perfect inde nis, voorzien in de kerk past.

[bijlage verwijderd door de beheerder]

Koter

Ja, die willen alles gratis, behalve wanneer ze iets voor u moeten doen.
Volgens vrouwen: Mannen willen altijd maar èèn ding........
Volgens mannen:   Vrouwen willen altijd alles....

Micmac


Flurk

Citaat van: Micmac op  5 februari 2015, 20:49:10
Een mooi ontwerp.
Inderdaad, in de 17e eeuw waren er goede beeldhouwers in Mechelen. :bravo:

Micmac

  :denken:   :denken:     En nu is er daar nog ééntje van over .  :oops:

Mathieu

Inderdaad maar die is nog in de fleur van zijne fladder en gaat dus nog heel lang mee.... Proficiat.....
Gisteren is verleden, vandaag een gunst en morgen een misterie.

Flurk

Deze morgen naar Sint Rombauts kathedraal in Mechelen geweest waar  de deken; op het einde van de mis, voor een volle kerk; mijn beeld "DE MONNIK' gewijd heeft en bijgeplaatst op de plaats in het hoogkoor waaruit het origineel in de jaren '80 gestolen werd. Volgende dinsdag is op dezelfde locatie de voorstelling aan de pers. :Tip-Hat:

Koter

Citaat van: Flurk op 14 augustus 2016, 16:18:38
Deze morgen naar Sint Rombauts kathedraal in Mechelen geweest waar  de deken; op het einde van de mis, voor een volle kerk; mijn beeld "DE MONNIK' gewijd heeft en bijgeplaatst op de plaats in het hoogkoor waaruit het origineel in de jaren '80 gestolen werd. Volgende dinsdag is op dezelfde locatie de voorstelling aan de pers. :Tip-Hat:

:d_clap_20:
Volgens vrouwen: Mannen willen altijd maar èèn ding........
Volgens mannen:   Vrouwen willen altijd alles....

Micmac

Citaat van: Flurk op 14 augustus 2016, 16:18:38
Deze morgen naar Sint Rombauts kathedraal in Mechelen geweest waar  de deken; op het einde van de mis, voor een volle kerk; mijn beeld "DE MONNIK' gewijd heeft en bijgeplaatst op de plaats in het hoogkoor waaruit het origineel in de jaren '80 gestolen werd. Volgende dinsdag is op dezelfde locatie de voorstelling aan de pers. :Tip-Hat:

:a_thumbsup_20: :d_clap_20: :d_clap_20:

Flurk


Koter

Citaat van: Flurk op 17 augustus 2016, 12:41:18
http://www.hln.be/regio/nieuws-uit-mechelen/
:hi_smiley:



Ge had voor de gelegenheid wel eens een pitteleer mogen aan doen Flurk.  :LOL:

Maar toch proficiat, dit is weer een erkenning van uw vakmansschap, alhoewel ik daar niet aan twijfelde.
Volgens vrouwen: Mannen willen altijd maar èèn ding........
Volgens mannen:   Vrouwen willen altijd alles....