Kookhoekje

Gestart door Beastje, 19 oktober 2011, 17:06:18

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jerryke

8 november 2011, 20:57:48 #30 Laatste wijziging: 8 november 2011, 20:59:24 door jerryke
Citaat van: jerryke op  6 november 2011, 11:19:38
Citaat van: Beastje op  5 november 2011, 11:27:46
Vandaag word het

Vis in de oven bereid




.Ingrediënten voor 4 personen 1 groot stuk koolvis, pollak of kabeljauw van 1 kg zonder vel en graten
2 grote tomaten
2 uien
1 rode paprika
1 groene paprika
1 bosje verse koriander
1 bosje peterselie
2 dl witte wijn
1/2 dl olijfolie
1 geutje azijn
1 eetlepel tomatenpuree
peper en zout


BereidingswijzeDe visfilet spoelen en droogdeppen. De paprika's schoonmaken, pellen, de zaadlijsten en de zaadjes verwijderen, het vruchtvlees in grove stukken snijden. De tomaten pellen, in twee snijden, de pitjes verwijderen en het vruchtvlees in dikke plakken snijden. De uien in ringen snijden. De koriander en de peterselie grof hakken (enkele takjes koriander voor de garnering apart houden).Oven voorverwarmen op 180°C. Een vuurvaste schotel inwrijven met boter. Op de bodem een laag uiringen leggen, hierop het stuk vis schikken en besprenkelen met de azijn. Peper en zout over strooien. Hier en daar een vlokje boter leggen. Toedekken met de stukken paprika, de tomaten, de peterselie, de koriander en de resterende uiringen. Het gerecht overgieten met de witte wijn en 35 minuten in de oven zetten. De vis en groenten in een diepe voorverwarmde serveerschaal schikken. Het bakvocht omroeren met de tomatenpuree, nog eens in de hete oven zetten. Garneren met de resterende takjes koriander. Serveren met gekookte aardappelen.
.




mmmmhhhmmm niet slecht, met een kleine aanpassing mag mijn man dat ook eten....azijn vervangen door citroen,de vlokjes boter maar heel klein maken, wijn vervangen door bouillion (zoutloos) en het zout vervangen door andere kruiden, dat moet lukken....alweer een ideetje voor deze week  ;D ...mercie beastje voor de tip

dit stond vandaag dan op het menu  :a_thumbsup_20: :a_thumbsup_20: :a_thumbsup_20: ...het zout is vervangen door rozemarijn en gedroogde look ... en in de aardappeltjes heb ik laurier gedaan inplaats van zout en je proefde bijna geen verschil

jerryke

vandaag varkenshaasje met provençaalse saus en rijst

Beastje

Vandaag zelfbereide erwtensoep mee stukjes gerookt spek in,daana patatjes met verse spinazie en kippe filets
Beastje

Beastje

Tomatensoep mee ballekes,patatjes met groenboontjes gestoofd in veel ajuin met cataleense worstjes.

Beastje

jerryke

gebakken zalmhaasje (zonder zout) met een lightroomsausje en pasta.... en een salade van worteltjes geraspt met selder geraspt, salade, komkommer en kerstomaatjes en als nagerecht een kommetje vers fruit

Beastje

Deze middag gaan we ut eten,waar weet ik nog nie ,denk in Valkenswaard,gaan er toch heen vandaag
Beastje

Beastje

Citaat van: jerryke op  6 november 2011, 11:19:38
Citaat van: Beastje op  5 november 2011, 11:27:46
Vandaag word het

Vis in de oven bereid




.Ingrediënten voor 4 personen 1 groot stuk koolvis, pollak of kabeljauw van 1 kg zonder vel en graten
2 grote tomaten
2 uien
1 rode paprika
1 groene paprika
1 bosje verse koriander
1 bosje peterselie
2 dl witte wijn
1/2 dl olijfolie
1 geutje azijn
1 eetlepel tomatenpuree
peper en zout


BereidingswijzeDe visfilet spoelen en droogdeppen. De paprika's schoonmaken, pellen, de zaadlijsten en de zaadjes verwijderen, het vruchtvlees in grove stukken snijden. De tomaten pellen, in twee snijden, de pitjes verwijderen en het vruchtvlees in dikke plakken snijden. De uien in ringen snijden. De koriander en de peterselie grof hakken (enkele takjes koriander voor de garnering apart houden).Oven voorverwarmen op 180°C. Een vuurvaste schotel inwrijven met boter. Op de bodem een laag uiringen leggen, hierop het stuk vis schikken en besprenkelen met de azijn. Peper en zout over strooien. Hier en daar een vlokje boter leggen. Toedekken met de stukken paprika, de tomaten, de peterselie, de koriander en de resterende uiringen. Het gerecht overgieten met de witte wijn en 35 minuten in de oven zetten. De vis en groenten in een diepe voorverwarmde serveerschaal schikken. Het bakvocht omroeren met de tomatenpuree, nog eens in de hete oven zetten. Garneren met de resterende takjes koriander. Serveren met gekookte aardappelen.
.




mmmmhhhmmm niet slecht, met een kleine aanpassing mag mijn man dat ook eten....azijn vervangen door citroen,de vlokjes boter maar heel klein maken, wijn vervangen door bouillion (zoutloos) en het zout vervangen door andere kruiden, dat moet lukken....alweer een ideetje voor deze week  ;D ...mercie beastje voor de tip
[/quote


Graag gedaan jerryke
Beastje

jerryke

vandaag zelfgemaakte frietjes met vis en sla en appelmoes

jerryke

zuurkool met een stukje mager vlees

jerryke

een mix van groentjes in de wok, Viktoriabaars en aardappeltjes

Fonske

ik eet alle morges spec me eire

Mathieu

En dan de hele dag niet meer of wat??

Hier stond vanmiddag : witloofsoep, croketten en biefsteak op het menu. Met als groeten zelf gemaakte appelmoes. En een glas helder water.
Gisteren is verleden, vandaag een gunst en morgen een misterie.

kabar

Deze middag: stoofvlees met friet.
Deze avond: garnalen op de spies met diverse sauzen.

jerryke

morgen: verse groentesoep.... kip, witloof, zelfgemaakt appelmoes en aardappeltjes en als dessert een kommetje vanillepudding

jerryke

vandaag mogen we uit eten gaan.... wat we krijgen weet ik nog niet  ;D