Juli, de hooimaand

Gestart door Driver, 30 juni 2023, 18:53:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Koter

Niemand schade gehad met het voorspelde noodweer zondag?
Volgens vrouwen: Mannen willen altijd maar èèn ding........
Volgens mannen:   Vrouwen willen altijd alles....

barabas

Geen noodweer, alleen plaatselijke stevige regenbui van 1 uur, 5 km verderop in Brecht vielen blijkbaar maar een paar druppels.

Flurk

10 juli 2023, 12:55:17 #47 Laatste wijziging: 10 juli 2023, 12:56:52 door Flurk
Goede morgen allemaal. Deze morgen een rare vondst gedaan in de tuin.Deze steen heb ik bovengehaald toen ik met de drietand de grond rond de struiken losmaakte. Dus op niet meer dan 10 cm diepte.Hij is afgeplat, past in mijn handpalm , is poreus , en weegt 425 gram, wat heel zwaar is voor zo een kleine steen. De foto is 2,5
maal ware grootte.
Weet er iemand wat dat zou kunnen zijn????

Micmac

10 juli 2023, 23:26:34 #48 Laatste wijziging: 10 juli 2023, 23:30:14 door Micmac
Citaat van: Flurk op 10 juli 2023, 12:55:17Goede morgen allemaal. Deze morgen een rare vondst gedaan in de tuin.Deze steen heb ik bovengehaald toen ik met de drietand de grond rond de struiken losmaakte. Dus op niet meer dan 10 cm diepte.Hij is afgeplat, past in mijn handpalm , is poreus , en weegt 425 gram, wat heel zwaar is voor zo een kleine steen. De foto is 2,5
maal ware grootte.
Weet er iemand wat dat zou kunnen zijn????

Mogelijk ruimtepuin, of vanbinnen edelgesteente, werd veel gevonden in de steenkool mijnen zelfs exemplaren van wel 20 kilogram, deze worden nu in kleine stukjes verkocht op vlooienmarkten en zo.

https://www.etsy.com/nl/listing/597367858/grote-eivormige-steen-15cm-zee-strand

Flurk

Citaat van: Micmac op 10 juli 2023, 23:26:34
Citaat van: Flurk op 10 juli 2023, 12:55:17Goede morgen allemaal. Deze morgen een rare vondst gedaan in de tuin.Deze steen heb ik bovengehaald toen ik met de drietand de grond rond de struiken losmaakte. Dus op niet meer dan 10 cm diepte.Hij is afgeplat, past in mijn handpalm , is poreus , en weegt 425 gram, wat heel zwaar is voor zo een kleine steen. De foto is 2,5
maal ware grootte.
Weet er iemand wat dat zou kunnen zijn????

Mogelijk ruimtepuin, of vanbinnen edelgesteente, werd veel gevonden in de steenkool mijnen zelfs exemplaren van wel 20 kilogram, deze worden nu in kleine stukjes verkocht op vlooienmarkten en zo.

https://www.etsy.com/nl/listing/597367858/grote-eivormige-steen-15cm-zee-strand
Dank voor de tip  hoor. Ik vraag me wel af hoe dat bij ons geraakt is. Dat stuk tuin hak en rijf ik al 40 jaar en ik ben dat nu pas tegengekomen. Raar...

Flurk

Goede morgen allemaal. Hier is het op deze Vlaamse Feestdag al 24°. Dus het moment oM het hoofd koel te houden...De planning voor vandaag is eerst CarrefoUr bezoek, dan middageten, dan het gazon maaien, onderbreken om Koeketien naar de Kine te voeren en nogmaals onderbreken om ze terug te halen. Daarna stappen met de hondjes.
Gisteren eens langs de Barebeek gepasseerd.

Micmac

Citaat van: Flurk op 11 juli 2023, 02:29:25
Citaat van: Micmac op 10 juli 2023, 23:26:34
Citaat van: Flurk op 10 juli 2023, 12:55:17Goede morgen allemaal. Deze morgen een rare vondst gedaan in de tuin.Deze steen heb ik bovengehaald toen ik met de drietand de grond rond de struiken losmaakte. Dus op niet meer dan 10 cm diepte.Hij is afgeplat, past in mijn handpalm , is poreus , en weegt 425 gram, wat heel zwaar is voor zo een kleine steen. De foto is 2,5
maal ware grootte.
Weet er iemand wat dat zou kunnen zijn????

Mogelijk ruimtepuin, of vanbinnen edelgesteente, werd veel gevonden in de steenkool mijnen zelfs exemplaren van wel 20 kilogram, deze worden nu in kleine stukjes verkocht op vlooienmarkten en zo.

https://www.etsy.com/nl/listing/597367858/grote-eivormige-steen-15cm-zee-strand


Dank voor de tip  hoor. Ik vraag me wel af hoe dat bij ons geraakt is. Dat stuk tuin hak en rijf ik al 40 jaar en ik ben dat nu pas tegengekomen. Raar...

Het kan ook uit de ruimte komen, doch als een stuk meteoriet valt zit het diep in de grond .

jerryke

Goede morgen, hier is een fikse regenbui langs gekomen, en de lucht ziet eruit als zou het weer kunnen regenen en gelukkig niet meer zo warm 15° nu

Flurk

12 juli 2023, 12:28:55 #53 Laatste wijziging: 12 juli 2023, 12:48:28 door Flurk
Goede morgen allemaal. Hier ZIET het ernaar uit dat het ZOU regenen maar het doet het niet. Gelukkig hebben we gisterenavond nog een vlaagske gekregen zodat de regenput aabgevuld is .
Straks eens naar de Coupe Tif om me een beetje toonbaarder te maken, veel helpt het niet maar wat het is, is het ...  :4_1_72:
Foto's:
Ambroosdreef (boven)..verbindt Ambroossteenweg met Ambroosvoetweg (onder)

Micmac

Citaat van: Flurk op 12 juli 2023, 12:28:55Goede morgen allemaal. Hier ZIET het ernaar uit dat het ZOU regenen maar het doet het niet. Gelukkig hebben we gisterenavond nog een vlaagske gekregen zodat de regenput aabgevuld is .
Straks eens naar de Coupe Tif om me een beetje toonbaarder te maken, veel helpt het niet maar wat het is, is het ...  :4_1_72:
Foto's:
Ambroosdreef (boven)..verbindt Ambroossteenweg met Ambroosvoetweg (onder)

Het fototoestel maak mooie opnamen.

Flurk

Citaat van: Micmac op 12 juli 2023, 21:59:25
Citaat van: Flurk op 12 juli 2023, 12:28:55Goede morgen allemaal. Hier ZIET het ernaar uit dat het ZOU regenen maar het doet het niet. Gelukkig hebben we gisterenavond nog een vlaagske gekregen zodat de regenput aabgevuld is .
Straks eens naar de Coupe Tif om me een beetje toonbaarder te maken, veel helpt het niet maar wat het is, is het ...  :4_1_72:
Foto's:
Ambroosdreef (boven)..verbindt Ambroossteenweg met Ambroosvoetweg (onder)

Het fototoestel maak mooie opnamen.
Kodak.....

Flurk

Gisteren een rustige dag geweest. Veel op de knieën in de tuin gewerkt om hardnekkig onkruid uit het gazon te krijgen. Vroeger kon men daar producten voor kopen maar die zijn nu verboden zeggen ze bij Aveve.
Eindelik koeketien kunnen motiveren om meer te bewegen. Vanaf gisteren 2 keer per week naar de kine met haar als voorbereiding op de knie operatie in october. Door het lange zitten waren haar spieren waardeloos geworden en die moeten nu terug op kracht komen.Ze zegde wel dat ze het niet graag deed en ik heb haar gezegd dat ze her dan maar tegen haar goesting moest doen en dat de goesting wel zou komen.
Foto:
Op weg naar de ringgracht.

Flurk

Goede morgen allemaal. Ons koters zitten van deze morgen 4 uur,onze tijd,op het vliegtuig terug naar Madrid. Dan richting Schiphol en dan met de trein naar Mechelen waar ik ze ga afhalen. Ik zal maar gerust zijn als ze thuis zijn.
Foto:
Alleen door plaatselijke bewoners gekende achteringang van het domein. Langs daar geraak je niet op het strand, door de gracht, de hoge ijzeren afsluiting en de wachters met Mechelse herders. Daardoor is het bos zo rustig. 

Flurk

14 juli 2023, 12:49:56 #58 Laatste wijziging: 14 juli 2023, 12:55:56 door Flurk
Vriendelijk vezoek aan de 5 meekijkende gasten om een woordje mee te praten, dat is gezelliger. :hi_smiley:  :4_1_201:

Mathieu

Goede voor en namiddag. Hier is het nu 21 gr en bewolkt, maar blauwe hemel ( van wat je kan zien toch tussen de wolken in. Prettige dag gewenst. En nog even antwoorden op de vraag van dat onweer : twee donderslagen zonder flits gehoord en een dik kwartier gewone regen en alles was voorbij.
Gisteren is verleden, vandaag een gunst en morgen een misterie.