Juli, de hooimaand

Gestart door Driver, 30 juni 2023, 18:53:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Micmac

In het land van Fideel is de tijd blijven stilstaan.

Flurk

8 juli 2023, 12:10:31 #31 Laatste wijziging: 8 juli 2023, 12:20:11 door Flurk
Goede morgen allemaal. Al 2 dagen zonder nieuws van onze koters..maar ik denk dat geen nieuws goed nieuws is. Hier is het warm zoals overal te lande zeker? Nu al 24°dus dat beloofd.
Gisteren avond nog een toerke gaan doe en weeral geen mans tegengekomen. Wel vogeltjes die ons in de lage begroeiïng volgden.
Foto: Ringgracht die niet heeft kunnen verhinderen dat "Brusselse Jongeren" het strandgedeelte konden veroveren zonder betalen. Daarna hebben ze er een ijzeren afsluiting van 2,50 meter hoog met pinnen moeten bijzetten ook. Deze moest dan een week later nog bewaakt worden door veiligheidsmensen die dan op hun beurt nog Mechelse herders moesten meebrengen want sommigen geraakten nog steeds binnen. 
 

xofie

vanaf volgende week dinsdag 35 graden

barabas

Ik mocht gelukkig naar huis daarstraks, ik woon nl op 1km van het Groot Schietveld.


Flurk

Citaat van: barabas op  8 juli 2023, 21:11:54Ik mocht gelukkig naar huis daarstraks, ik woon nl op 1km van het Groot Schietveld.
Moest ge daar passeren Prof???

barabas

Citaat van: Flurk op  8 juli 2023, 22:22:54
Citaat van: barabas op  8 juli 2023, 21:11:54Ik mocht gelukkig naar huis daarstraks, ik woon nl op 1km van het Groot Schietveld.
Moest ge daar passeren Prof???
Nee, ik woon daar. Gelukkig was alles al voorbij. Was ook te denken met zo'n NVA concentratie gemeentes met Jambon als aanvoerder. Die laten dat gewoon niet gebeuren!!!!!!
 :a_thumbsup_20:  :a_thumbsup_20:  :a_thumbsup_20:

Flurk

9 juli 2023, 00:03:35 #36 Laatste wijziging: 9 juli 2023, 12:08:30 door Flurk
Hier hetzelfde degelijk bestuur. Vandaar de rust.Gemeente doet enorm veel inspanning om de wandelpaden te onderhouden en te bewegwijzeren.
De Eikvoetweg voor mij en achter mij , op 50 meter van ons...

Mathieu

Goede morgen. Hier is het 27 gr momenteel en staan er vanmiddag onweersbuien op het programma. W e wachten wel af. Prettige en aangename dag gewenst.
ps ; hier zijn er geen plaatsen o zoveel van dat gepeupel te ontvangen en dus blijft het hier altijd rustig. Af en toe een fuif achter ons op de vakschool St Jansberg maar die stoppen om 01.00 uur, dus geen probleem( voor mij toch niet)
Gisteren is verleden, vandaag een gunst en morgen een misterie.

Flurk

Goede morgen allemaal. Hier momenteel een lekkere 26°. Gisteren hebben we één regenvlaag van 10 minuten gehad. Ik hoop dat we iets meer krijgen vandaag want mijn regenput was niet vol.
Nog steeds geen nieuws van onze koters in Cuba. Van hier naar ginder geeft ook geen verbinding, zelfs niet met Facetime. Ik hoop dat het daaraan ligt.

jerryke

Bij onweer en bliksem ...
Tel je minder dan 10 seconden? Volg dan zeker deze tips:
- Vermijd hoge voorwerpen: de bliksem treft meestal hoge voorwerpen zoals bomen, masten of hoge gebouwen. De bliksem zoekt immers de weg van de minste weerstand. Ga dus nooit onder een boom schuilen.
- Vermijd ijzeren en metalen voorwerpen: ook ijzeren hekwerken of metalen constructies zijn goede geleiders en daar blijf je dus best ver van uit de buurt. Gebruik ook zeker geen paraplu.
- Neem een veilige houding aan in een open gebied: je kan best neerhurken en je tot een klein bolletje maken met de voeten dicht bij elkaar. Steun alleen op de tenen. Ga zeker niet liggen! Als de bliksem je toch zou treffen wordt hij snel weer afgeleid naar de grond.
- Ga uit elkaar: in groep loop je een groter risico op een  blikseminslag. Verspreid jullie en ga op minstens 2 meter afstand van elkaar gehurkt zitten.
- Ga uit het water: wanneer de bliksem het water raakt gaat de stroom alle kanten uit. De elektriciteit van de bliksem kan zich namelijk goed verspreiden over het wateroppervlak. In het water blijven is dus geen goed idee. Ga daarom zo snel mogelijk uit het zwembad of de zee.
- Ga in je auto zitten: een gekende schuilplaats voor onweer is de auto. Het metalen koetswerk is een zogenaamde kooi van Faraday die de elektriciteit aan de buitenkant houdt en naar de grond afleidt.
- Schuil niet in je tent: hou er steeds rekening mee dat niet enkel de bliksem gevaarlijk is, maar dat ook de sterke wind en hagel bijzonder veel schade kunnen veroorzaken.

barabas

Hier is het nu 26°, drukkend en donkerblauwe lucht. Het begint in de verte te rommelen!!!

Koter

Citaat van: barabas op  9 juli 2023, 17:02:53Hier is het nu 26°, drukkend en donkerblauwe lucht. Het begint in de verte te rommelen!!!

Raar,in vogelvlucht wonen wij maar enkele km van elkaar en hier is het over een kwartier gestopt met rammelen. Nu nog een beetje regen maar nog steeds geen wind.
Volgens vrouwen: Mannen willen altijd maar èèn ding........
Volgens mannen:   Vrouwen willen altijd alles....

barabas

Om 15.15 is het hier tot 16.15 fors beginnen regenen, nu gestopt en onweer overgewaaid.

Inderdaad Koter, wij wonen hooguit 5 km van elkaar en toch zo'n verschil ???

jerryke

Citaat van: barabas op  9 juli 2023, 18:35:26Om 15.15 is het hier tot 16.15 fors beginnen regenen, nu gestopt en onweer overgewaaid.

Inderdaad Koter, wij wonen hooguit 5 km van elkaar en toch zo'n verschil ???
hier is het rond 15.30u beginnen te regenen tot 15.45u en nadien weer zon  ;D

Flurk

Citaat van: jerryke op  9 juli 2023, 20:40:45
Citaat van: barabas op  9 juli 2023, 18:35:26Om 15.15 is het hier tot 16.15 fors beginnen regenen, nu gestopt en onweer overgewaaid.

Inderdaad Koter, wij wonen hooguit 5 km van elkaar en toch zo'n verschil ???
hier is het rond 15.30u beginnen te regenen tot 15.45u en nadien weer zon  ;D
Hier van hetzelfde, enkele donderslagen , zwarte lucht een 12 tal minuten geregend en dan terug zonnig. Lievekesdreef (zo genoemd omdat dit vroeger een vrijplekje was) [Foto genomen rond 16.30 uur.