Juli, de hooimaand

Gestart door Driver, 30 juni 2023, 18:53:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Driver

Hopen op mooi zonnig weer en tussendoor een frisse regenbui.

barabas

Hier in het Zwarte Woud, Hausach, tot gisteren schitterend weer edoch vanmorgen een stevig onweer en regelmatig een regenbui.

Mathieu

Maaseik 16 gr en regen. Goed voor de natuur. Prettige dag gewenst aan allen.
Gisteren is verleden, vandaag een gunst en morgen een misterie.

Flurk

Goede morgen allemaal. Onze tuin is gelukkig met de malse regen. Terwijl het dan toch overal nat is mag het gerust nog iets meer regenen vandaag.Ik ga deze namiddag wel een andere, (drogere) wandelroute moeten nemen.
Onze zoon en schoondochter zijn vanmorgen vertrokken naar Cuba. Ik heb hem gevraagd om een sigaar die gerold was op de bil van een Cubaanse mee te brengen en ik wil als bewijs een foto van de productie ervan. :4_1_72:

Micmac

Citaat van: Flurk op  1 juli 2023, 12:12:38Goede morgen allemaal. Onze tuin is gelukkig met de malse regen. Terwijl het dan toch overal nat is mag het gerust nog iets meer regenen vandaag.Ik ga deze namiddag wel een andere, (drogere) wandelroute moeten nemen.
Onze zoon en schoondochter zijn vanmorgen vertrokken naar Cuba. Ik heb hem gevraagd om een sigaar die gerold was op de bil van een Cubaanse mee te brengen en ik wil als bewijs een foto van de productie ervan. :4_1_72:

Ze wacht al

jerryke

Goede morgen, hier 15° en bijna windstil....nog een paar graadjes erbij en ik ben tevreden  ;D seffens naar de bakker want er komt een bende ontbijten  ;D  ;D  ;D

Koter

Citaat van: jerryke op  2 juli 2023, 07:52:03Goede morgen, hier 15° en bijna windstil....nog een paar graadjes erbij en ik ben tevreden  ;D seffens naar de bakker want er komt een bende ontbijten  ;D  ;D  ;D

Hier nu 17° ook windstil en zwaar bewolkt.
Volgens vrouwen: Mannen willen altijd maar èèn ding........
Volgens mannen:   Vrouwen willen altijd alles....

Mathieu

Maaseik 16 graden en overtrokken. Van regen zou er volgens de weerman echter geen sprake zijn. We wachten dus af.
Gisteren is verleden, vandaag een gunst en morgen een misterie.

Flurk

Goede morgen allemaal. Hier is het maar friskes, of is dat maar mijn gedacht alleen, maar 17° is bij mij al op het randje van koud..Gisterenavond nog eens met de hondjes naarhet bos geweest omdat er droog weer voorspeld werd. Toen we echter halverwege waren hebben we een niet voorspelde vlaag van 4 minuten gekregen zodat we zeikesnat thuisgekomen zijn. Het kan al eens tegenvallen met voorspellingen. :biggrinumbrella1:  :biggrinumbrella1:

Flurk

Het verhaal van Hofstade Plage begint in de vroege jaren 1920. Zo'n twintig jaar eerder had de NMBS enorme hoeveelheden grond nodig voor de aanleg van spoorlijn 27 tussen Weerde en Muizen. De grote putten die daarvoor gegraven werden in Hofstade liepen vol met water en werden meren.Hofstade Plage ontstond 100 jaar geleden per toeval: "Bij de opening was er 130.000 man, onder wie koning Albert I"


xofie

GOEDE MIDDAG ALLEMAAL? ALLEE VOORUIT WEER AL EEN JARTJE OUDER

Micmac

Goedemorgen, met 13° voelt het maar fris aan.

jerryke

Citaat van: Micmac op  3 juli 2023, 08:42:39Goedemorgen, met 13° voelt het maar fris aan.
goede morgen, vanmorgen om 5.30u was het 11° en nu 14,5° en doe daar een fris windje bij.... bbbrrr dat voelt koud aan

Flurk

3 juli 2023, 12:44:52 #13 Laatste wijziging: 3 juli 2023, 12:48:16 door Flurk
Goede morgen allemaal..........BBBRRRR koud hé.....
Gisteren nog eens rond de putten geweest en een reeks foto's genomen.
Deze stoere eik is inderdaad jaren geleden stilaan richting water geheld en uiteindelijk in de vijver beland. Hij blijft echter verder groeien. Zo staan er nog verschillende klaar om in te water te kantelen.
Geniet maar mee hoor.

Mathieu

Goede morgen. 15 gr hier op dit moment en ik hoor juist op de radio dat het weer 30 gr gaat worden in het WE. Of zou dat zijn o de mensen naar de kust te doen gaan. Ik ga in ieder geval niet mee. :f_ok_20:  :f_ok_20:  Prettige dag allemaal.
Gisteren is verleden, vandaag een gunst en morgen een misterie.