Juni, de zomermaand

Gestart door Driver, 31 mei 2023, 13:24:40

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Flurk

Goede morgen allemaal. Hier heeft het gisteren ook ietekes geregend maar niet genoeg om de voorruit van de auto helemaal nat te maken.
Nu stralende zon. Het gazon begint weer op dat van vorige zomer te gelijken. Vaal beige met enkele groene sprieten in het middan en groen langs de kanten waar schaduw is. Blijkbaar gaat dat ieer jaar erge worden volgens kenners van de oude grondlagen en gaan we naar een brand aarde zoals ze het noemen.Blijkt heterlfde scenario te zijn dan 52 miljoen jaar geleden maar dan sneller omdat er nu veel mensen zijn en indertijd niet. Archeologen geven de mensheid nog 7 en max.8 generatie's...
De gemiddelde temperatuur stijgt momenteel 10 keer sneller dan toen en versneld ieder jaar.
Ik denk niet dat ik dat nog op het nieuws ga zien... :smil414ae0fb30e96:

xofie

Gisteren regen, heel de nacht regen nu 24 graden

xofie

met de man van ons Veronique gaat het heel slecht, krijgt al 4 maand chemo, en gisteren open hartoperatie

Flurk

Wij branden een kaars voor hem hoor, baat het niet het schaad niet.

stevens-willy

 :hi_smiley:   Goede morgen, heb mijn morgen trip al gemaakt, ben naar de bakker in Horpmaal een tas koffie gaan drinken en een gebakje voor Mariette mee genomen.
Het weer is fantastisch, zijn 27,5°C ik heb er van genoten, deze avond BBQ bij de dochter in Heers.

Willy

Flurk

Goede middag allemaal. Zoals overal is het hier ook stralende zon.
We gaan proberen ons hoofd koel te houden.

xofie

Dank je  Flurkske en voor de rest een goede middag

jerryke

goede morgen ....   ppppfffttt dat gaat puffen worden vandaag, nu al 19° en zonnig .... Fieke hoe gaat het met je schoonzoon na de operatie

kabar

Goede morgen. Ik moet van mijn cardioloog uit de zon blijven, dus geniet ik binnen van het mooie weer. Wanneer ik ga wandelen is dat 's morgens vroeg.

jerryke

Citaat van: kabar op 10 juni 2023, 10:38:12Goede morgen. Ik moet van mijn cardioloog uit de zon blijven, dus geniet ik binnen van het mooie weer. Wanneer ik ga wandelen is dat 's morgens vroeg.
is normaal he Kabar, als je in de zon zit stijgt je bloeddruk en al neem je daar medicatie voor die helpen dan niet veel(spreek uit ondervinding)

Flurk

Blijbaar is dat de leeftijd want tot enkele jaren geleden had ik geen de minste hinder van de warmte. Sedert vorig jaar begin ik er hoe langer hoe minder tegen te kunnen. Last heb ik er niet direct van maar werken in de zon gaat niet meer. Dus alleen nog op de schaduwplekken en verkassen met de zon...
Hou het hoofd koel en maak er toch een leuke dag van hé... :4_1_201:

xofie

Nu hier 30 graden en zo zal het nog een hele tijd blijven, voor mij al meer dan genoeg

Micmac

Hier ook 30°, prachtig.

Flurk

Goedenavond allemaal. Lach niet maar de thermometer op ons koerke wees deze namiddag 37° aan. Twee bakstenen muren tegenover elkaar waarvan op één vanaf de middag de zon zit en verbonden met een raam over de hele breedte.
Daar heb ik dus NIET gezeten ... :smil414ae0fb30e96:

jerryke

Citaat van: Flurk op 10 juni 2023, 23:16:14Goedenavond allemaal. Lach niet maar de thermometer op ons koerke wees deze namiddag 37° aan. Twee bakstenen muren tegenover elkaar waarvan op één vanaf de middag de zon zit en verbonden met een raam over de hele breedte.
Daar heb ik dus NIET gezeten ... :smil414ae0fb30e96:
goede morgen....wil ik geloven dat je daar niet gezeten hebt  ;D ...momenteel hier al 18,5° :Doh3: ...dadelijk naar de bakker en als ik terug ben alles dicht  ;D