Juni, de zomermaand

Gestart door Driver, 31 mei 2023, 13:24:40

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

barabas

Citaat van: jerryke op 28 juni 2023, 15:43:48pppfffttt blij dat het niet zo warm is, net 6 kilo kersen verwerkt in gelei ...de man heeft zich gegeven met het plukken van de kersen, er staat nog zo een 30kilo klaar, maar ik heb de dochter, kleindochter en kleinzoon al verwittigd dat ze kersen moeten komen halen.... en de boom is nog lang niet leeg  :Doh3:

Je mag altijd een paar kilokes brengen, wel na 7 juli dan ben ik terug uit het zwarte woud. :9_2:

Micmac

Goedenavond, zo te lezen zijn de kersen ook rijp, je kon er hier ook al krijgen van het buitenland maren die waren niet rijp vanbinnen, dus weggooien.

stevens-willy

 :hi_smiley:   Goede morgen, ze zijn er al geweest voor mijn steunkousen aan te doen, ieder dag tussen 8.30 en 9.15 uur komen ze langs, s'avonds doet Mariette ze uit dat lukt.
Het weer is wat frisser geworden, het zijn momenteel nu 19°C De kersen zijn hier in de wei ook rijp er staan vier bomen waarvan een Edelvinger de anderen zijn Fransen.

Willy

Flurk

Gisteren wandeling gedaan langs de Zenne en we zijn er niet ingevallen...

Micmac

29 juni 2023, 21:25:34 #139 Laatste wijziging: 29 juni 2023, 22:05:19 door Micmac
Goedenavond, gans de dag in Henegouwen en Oost-Vlaanderen doorgebracht en geen druppel regen gezien, doch hier in Beringen is alles nat.

jerryke

Citaat van: Micmac op 29 juni 2023, 21:25:34Goedenavond, gans de dag in Henegouwen en Oost-Vlaanderen doorgebracht en geen druppel regen gezien, doch hier in Beringen is alle nat.
pppfffttt hier niks te zien, niks regen

barabas

Citaat van: Flurk op 29 juni 2023, 13:05:14Gisteren wandeling gedaan langs de Zenne en we zijn er niet ingevallen...

Das wel een mooi stuk van de Zenne, in de buurt van Leest is dat wel wat minder!

Micmac

Citaat van: jerryke op 29 juni 2023, 21:36:17
Citaat van: Micmac op 29 juni 2023, 21:25:34Goedenavond, gans de dag in Henegouwen en Oost-Vlaanderen doorgebracht en geen druppel regen gezien, doch hier in Beringen is alle nat.
pppfffttt hier niks te zien, niks regen

Het zijn buien van zo'n 5 minuten, nu alweer eentje.

Mathieu

Goede morgen en hier in Msk is het op dit ogenblik amper 16 gr. Gisteren avond heeft het hier overvloedig geregend. Alles isnu nog goed nat. Maar of dat voldoende was weet ik zo nog niet. Prettige dag gewenst aan allen.
Gisteren is verleden, vandaag een gunst en morgen een misterie.

Flurk

Citaat van: barabas op 29 juni 2023, 21:55:06
Citaat van: Flurk op 29 juni 2023, 13:05:14Gisteren wandeling gedaan langs de Zenne en we zijn er niet ingevallen...

Das wel een mooi stuk van de Zenne, in de buurt van Leest is dat wel wat minder!
Spijtig dat er niet meer bewandelbare paden langs zijn. Het grootste deel is onbereikbaar;
Ondertussen is het hier ng altijd kurkdroog en stralende zon. Alles roept hier op regen...

Micmac

Citaat van: Flurk op 30 juni 2023, 13:06:23
Citaat van: barabas op 29 juni 2023, 21:55:06
Citaat van: Flurk op 29 juni 2023, 13:05:14Gisteren wandeling gedaan langs de Zenne en we zijn er niet ingevallen...

Das wel een mooi stuk van de Zenne, in de buurt van Leest is dat wel wat minder!
Spijtig dat er niet meer bewandelbare paden langs zijn. Het grootste deel is onbereikbaar;
Ondertussen is het hier ng altijd kurkdroog en stralende zon. Alles roept hier op regen...

Dat Bloso domein blijkt wel een mooi wandelgebied.

Flurk

30 juni 2023, 23:33:04 #146 Laatste wijziging: 30 juni 2023, 23:38:13 door Flurk
Inderdaad MicMac, echt prachtig en eigenaardig (maar gelukkis) niet veel volk op wandeling.Er zijn dagen dat ik geen levende ziel tegenkom. Tegen de avond komen de geuren allemaal los en dan is het genieten., zeker als het in de zomer in de namiddag geregend heeft;
Uiteg bijlage:// de grootste van de 5 vijvers (opp.35 hectare) met aan de einde het staketsel en het zwemstrand (800 m/ lang en 35 M; breed. Die plas loop iK, (zonder de honden want die moeten overal plassen),  iedere week eens helemaal rond.
Het bos ligt daar naast.

xofie

Wij zouden blij zijn met een fikse regenbui

Micmac

Citaat van: xofie op 25 juli 2023, 16:25:44Wij zouden blij zijn met een fikse regenbui

 Hier krijgen we nog acht dagen regen, alle stof en luchtvuiltjes worden weggespoeld.