Frutter tuinen

Gestart door barabas, 6 mei 2023, 17:42:14

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Flurk

Citaat van: Micmac op  6 augustus 2023, 20:04:34Te veel bloem in de rabarber, er-uit-knippen zal het beste zijn.
Lekker en gezond eten en nog mooi om zien ook...meer moet dat niet zijn.

Flurk

10 augustus 2023, 22:57:55 #76 Laatste wijziging: 10 augustus 2023, 23:07:56 door Flurk
Enkele jaren geleden heeft een vrouw uit de buurt een plantje meegebracht uit Spanje.
LAMPRANTHUS MULTITE;
Groeit op de slechtse grond en verdraagt volle zon.
Ondertussen heeft zowat de ganse buurt dat tussen de afsluiteing en het fiets- of voetpad.
Vermenivuldigen??? Trek het in stukjes , maak een gaatje in de grond, stop het stengeltje erin en het groeit. Water geven niet nodig.

Flurk

10 augustus 2023, 23:18:14 #77 Laatste wijziging: 10 augustus 2023, 23:25:59 door Flurk
Ik kan niet meer wachten om een foto te sturen van onze Hydrab)ngea Grande Flora.
De vorige foto's dateren van 3/6 en van 26/6...
Hier hangt wel een geschiedenis aan vast.
45 jaar geleden komt mijn schoonvader bij ons aan met een struik die hij onderweg op een stuk braakgrond gevonden had. Deze heeft hij bij ons geplant en ik heb die dan speciaal verzorgd met voedsel en water tot ze een 5-tal jaren later beginnen bloeien is. Tot dan toe heb ik niet geweten welke plant dat was.
De bloemen moeten nog groter worden want er staat op de punt nog een 5 cm kleine blaadjes die nog moeten open komen. Op de achtergrond de uitbloeiende Eikenblad in herfstkleuren. Zie het verschil in formaat van de bloemen. De langste die ik gezien heb is al 28 cm.

Flurk

15 augustus 2023, 22:51:29 #78 Laatste wijziging: 15 augustus 2023, 22:53:32 door Flurk
Ik zou onze fuchsia nog vergeten. Die is daar waar ze staat ooit geplant als piepklein plantje omdat ik er op dat moment geen raad mee wist. Toen ze goter werd vond ik dar ze er goed stond, dus...............

Micmac

Citaat van: Flurk op 15 augustus 2023, 22:51:29Ik zou onze fuchsia nog vergeten. Die is daar waar ze staat ooit geplant als piepklein plantje omdat ik er op dat moment geen raad mee wist. Toen ze goter werd vond ik dar ze er goed stond, dus...............

En wintervast ? ? ?

Flurk

Citaat van: Micmac op 15 augustus 2023, 22:57:25
Citaat van: Flurk op 15 augustus 2023, 22:51:29Ik zou onze fuchsia nog vergeten. Die is daar waar ze staat ooit geplant als piepklein plantje omdat ik er op dat moment geen raad mee wist. Toen ze goter werd vond ik dar ze er goed stond, dus...............

En wintervast ? ? ?
Ja hoor, komt elk jaar iets groter terug;

Flurk

Bewijs dat die Hydrangea grandiflora haar naam niet gestolen heeft hierbij de foto van één bloem naast een normale plastic poetsemmer;

Flurk

Ons gazonnetje ziet er na de droge periode en goed verzorgd weer uit zoals het hoort.
Dit is de laatste foto voor de winter.

jerryke

Citaat van: Flurk op 16 augustus 2023, 22:46:42Bewijs dat die Hydrangea grandiflora haar naam niet gestolen heeft hierbij de foto van één bloem naast een normale plastic poetsemmer;
bestaat die ook in het rose ? een vriendin heeft ongeveer zo eentje

Flurk

Inderdaad Jerryke, dat is vermoedelijk de Hydrangea paniculata 'Sundae Fraise'. :4_1_201:

Flurk

Heeft er iemand dit jaar een vlinder gezien? Geen kleine witters maar gekleurde????

Koter

Citaat van: Flurk op 21 augustus 2023, 00:15:05Heeft er iemand dit jaar een vlinder gezien? Geen kleine witters maar gekleurde????

Hier fladderen veel citroenvlinders rond en grote witte, ik denk koolwitje
Volgens vrouwen: Mannen willen altijd maar èèn ding........
Volgens mannen:   Vrouwen willen altijd alles....

Flurk

21 augustus 2023, 11:57:44 #87 Laatste wijziging: 21 augustus 2023, 12:00:42 door Flurk
Hier, ondanks dat ik weet dat er zeker 6 vlinderstruiken in de omtrek staan nog gen enkele gezien, zelfs geen Citroenvlinder. Is dat het begin van het uitsterven ????

Koter

Citaat van: Flurk op 21 augustus 2023, 11:57:44Hier, ondanks dat ik weet dat er zeker 6 vlinderstruiken in de omtrek staan nog gen enkele gezien, zelfs geen Citroenvlinder. Is dat het begin van het uitsterven ????


Raar, de laatste jaren waren vlinders hier ook zeldzaam maar dit jaar... Op dit ogenblik zie ik hier 3 witte vliegen
Volgens vrouwen: Mannen willen altijd maar èèn ding........
Volgens mannen:   Vrouwen willen altijd alles....

jerryke

Citaat van: Koter op 21 augustus 2023, 12:26:39
Citaat van: Flurk op 21 augustus 2023, 11:57:44Hier, ondanks dat ik weet dat er zeker 6 vlinderstruiken in de omtrek staan nog gen enkele gezien, zelfs geen Citroenvlinder. Is dat het begin van het uitsterven ????


Raar, hier 3 witte vliegen
:denken: