Maart, de lentemaand

Gestart door Driver, 28 februari 2021, 12:32:41

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Micmac

Citaat van: jerryke op  9 maart 2021, 21:46:45
Citaat van: Micmac op  9 maart 2021, 21:35:33
Citaat van: jerryke op  9 maart 2021, 08:55:18
Citaat van: Micmac op  8 maart 2021, 23:21:59
Citaat van: Koter op  8 maart 2021, 00:30:02
Citaat van: Micmac op  7 maart 2021, 23:39:46
Citaat van: barabas op  7 maart 2021, 23:33:58In Oelegem zijn ze er ook een aan het voorbereiden.

Alles bij elkaar bijna 130 bruggen dacht ik, begonnen Luik dan in Vlaanderen als eerste (en mooiste) in Kanne om te eindigen in Antwerpen met de Noorderlaanbrug.

Dé grootste uitdaging zal Wijnegem zijn denk ik daar ligt ook het grootste sluizen complex, nu 3 binnenkort mogelijk 4.

Hier in Paal komt er ook eentje

Over uwe vijver?

Het type brug is altijd hetzelfde, het lijkt erop dat de architect geen andere tekening had.
inderdaad overal dezelfde behalve hier in Lanaken is er een andere.....overal met de benen toe en hier open  :koffie:

Ja de Briegden brug heeft de benen open.

hier op de eerste foto de brug van Briegden en de 2de is van Eigenbilzen

Met de benen open is mooier, het geeft een gevoel van vrije inrit.

xofie

slecht nieuws gekregen vandaag, de schouder is nog steeds niet genezen, ze gaan terug opereren dat ijzer en die krammen eruit halen en er een prothesis inzetten

Flurk

Citaat van: jerryke op  9 maart 2021, 08:55:18
Citaat van: Micmac op  8 maart 2021, 23:21:59
Citaat van: Koter op  8 maart 2021, 00:30:02
Citaat van: Micmac op  7 maart 2021, 23:39:46
Citaat van: barabas op  7 maart 2021, 23:33:58In Oelegem zijn ze er ook een aan het voorbereiden.

Alles bij elkaar bijna 130 bruggen dacht ik, begonnen Luik dan in Vlaanderen als eerste (en mooiste) in Kanne om te eindigen in Antwerpen met de Noorderlaanbrug.

Dé grootste uitdaging zal Wijnegem zijn denk ik daar ligt ook het grootste sluizen complex, nu 3 binnenkort mogelijk 4.

Hier in Paal komt er ook eentje

Over uwe vijver?

Het type brug is altijd hetzelfde, het lijkt erop dat de architect geen andere tekening had.
inderdaad overal dezelfde behalve hier in Lanaken is er een andere.....overal met de benen toe en hier open  :koffie:
Is dat een streekgebruik???????? :biggrinumbrella1:  :biggrinumbrella1:  :biggrinumbrella1:  :biggrinumbrella1:  :biggrinumbrella1:  :biggrinumbrella1:

jerryke

Citaat van: Flurk op 10 maart 2021, 13:06:36
Citaat van: jerryke op  9 maart 2021, 08:55:18
Citaat van: Micmac op  8 maart 2021, 23:21:59
Citaat van: Koter op  8 maart 2021, 00:30:02
Citaat van: Micmac op  7 maart 2021, 23:39:46
Citaat van: barabas op  7 maart 2021, 23:33:58In Oelegem zijn ze er ook een aan het voorbereiden.

Alles bij elkaar bijna 130 bruggen dacht ik, begonnen Luik dan in Vlaanderen als eerste (en mooiste) in Kanne om te eindigen in Antwerpen met de Noorderlaanbrug.

Dé grootste uitdaging zal Wijnegem zijn denk ik daar ligt ook het grootste sluizen complex, nu 3 binnenkort mogelijk 4.

Hier in Paal komt er ook eentje

Over uwe vijver?

Het type brug is altijd hetzelfde, het lijkt erop dat de architect geen andere tekening had.
inderdaad overal dezelfde behalve hier in Lanaken is er een andere.....overal met de benen toe en hier open  :koffie:
Is dat een streekgebruik???????? :biggrinumbrella1:  :biggrinumbrella1:  :biggrinumbrella1:  :biggrinumbrella1:  :biggrinumbrella1:  :biggrinumbrella1:
weet ik niet, maar ik denk dat onze burgervader dacht dat hij op de Chaussee d'amour zat ;D  ;D

Koter

Xofie bij lingo gevraagd.
Volgens vrouwen: Mannen willen altijd maar èèn ding........
Volgens mannen:   Vrouwen willen altijd alles....

Flurk

Goede morgen allemaal. Voorzichtig als je met de fiets buiten zijt hé.........

stevens-willy

 :hi_smiley: Het stormt hier geweldig op dit ogenblik, is niet voor mijn wandeling te doen want dan moet ik lang het bos  :smil414ae0fb30e96: .

Willy

jerryke

Citaat van: stevens-willy op 11 maart 2021, 16:11:48:hi_smiley: Het stormt hier geweldig op dit ogenblik, is niet voor mijn wandeling te doen want dan moet ik lang het bos  :smil414ae0fb30e96: .

Willy

bij de buren hiernaast is een stuk van het dak gaan vliegen, de brandweer is nu bezig om het een beetje te dichten

Micmac

Een prachtige trip gedaan door de vlaamse ardennen, geweldig.

barabas

Dat is inderdaad een zéér mooie, rustige, romantische streek, weinig gekend en weinig toeristisch: ideaal dus eigenlijk.

Flurk

Goede morgen allemaal. Hier gelukkig geen schade ; ook in de buurt niet. Wandelen heeft er wel niet ingezeten, eerstens is het tussen de huizen niet te doen en het Bloso domein was afgesloten...

stevens-willy

:hi_smiley: Rustig weertje 8°, Vlaamse Ardennen nooit geweest dat ik weet als zijnde een uitstap.
Kwam er een paar keer per jaar in het fabriek waar ik voor werkte als technieker, ik deed de herstellingen aan huis in de Provincies Limburg , Brabant en Antwerpen.

Willy

Koter

Die wind mag eens stoppen, ik ben genoeg uitgewaaid.
Volgens vrouwen: Mannen willen altijd maar èèn ding........
Volgens mannen:   Vrouwen willen altijd alles....

stevens-willy

 :hi_smiley: Hier is de wind gaan liggen, er kom een water zonnetje door de wolken en de temperatuur is 7,5°.
Ik houw me rustig binnen, beetje bij lezen op de forums en hier en daar iets schrijven, verder naar TV kijken veel op Ment en zo gaat de zaterdag ook om, 20,45 uur lig ik in mijn vlooien bak en de dag is voorbij.

Willy

barabas

Hier terug zware rukwinden.