December, de feestmaand.

Gestart door Driver, 30 november 2020, 13:26:18

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

kabar

Citaat van: jerryke op  4 december 2020, 18:03:42
Citaat van: kabar op  4 december 2020, 16:36:20Ik had al één jaar rookmelders liggen. Heb ze vandaag eindelijk geïnstalleerd. Binnen vijf jaar moet ik de batterijen vervangen.

ge weet toch dat je die regelmatig moet testen  ;)
Ja, dat weet ik. Na vijf jaar moet ik de batterij vernieuwen en na 10 jaar de rookmelder.

Flurk

Citaat van: jerryke op  4 december 2020, 09:20:46goeiemorgen, vandaag is het de feestdag van de mijnwerkers de H. Barbara
Is dat die heilige Barbara  :4_1_72: die de Rabarber uitgevonden heeft??????

Micmac

Toch opletten met rookmelders want er komt zoveel rommel van China overgewaaid, zelfs die totaal niet werken.

Alle rookmelders moeten voldoen aan de Belgisch-Europese norm NBN EN 14604.
Alle rookmelders op batterij zijn ook CE-gekeurd volgens de Europese vereisten.
Er moet in Vlaanderen minimaal één rookmelder zijn per bouwlaag/verdieping in alle woningen en huurwoningen.

Een rookmelder is een onmisbaar onderdeel van een veilig huis.
Ongeveer de helft van alle woningbranden zijn kleine branden waarbij het vuur smeult, zonder grote vlammen.
Deze smeulbranden veroorzaken wel veel giftige rook en maken daardoor ook de meeste slachtoffers.
Zorg daarom dat je in je eigen woning een optische rookmelder installeert.
Rookmelders zijn apparaten die rook (en dus brand) ontdekken en dan een hard alarm laten horen.

Kies voor een ingebouwde batterij met een levensduur van 10 jaar.
De levensduur van deze batterij is gelijk aan de levensduur van de rookmelder, namelijk 10 jaar.
Na 10 jaar dien je elke brandmelder integraal te vervangen.

Madame F

Citaat van: Flurk op  5 december 2020, 12:13:19
Citaat van: jerryke op  4 december 2020, 09:20:46goeiemorgen, vandaag is het de feestdag van de mijnwerkers de H. Barbara
Is dat die heilige Barbara  :4_1_72: die de Rabarber uitgevonden heeft??????
komt da tege, amaai mijne frak .... ken doar gien kloete van

jerryke

Citaat van: Madame F op  5 december 2020, 16:01:03
Citaat van: Flurk op  5 december 2020, 12:13:19
Citaat van: jerryke op  4 december 2020, 09:20:46goeiemorgen, vandaag is het de feestdag van de mijnwerkers de H. Barbara
Is dat die heilige Barbara  :4_1_72: die de Rabarber uitgevonden heeft??????
komt da tege, amaai mijne frak .... ken doar gien kloete van

Madam F de H. Barbara werd vroeger door de mijnwerkers en scheikundigen vereerd en dat was voor hun een feestdag

xofie

Neuzen krullen van de koude, slechts 12 graden

Micmac

Goedenacht, heb mijn schoentje gezet, jullie ook ?

jerryke

een koude goede morgen .... de sint is geweest en de kids slapen nog  :Doh3:

Flurk

Ijzig koude morgen allemaal. Dat is absoluut mijn weer niet. Ik bibber uit mijn pels. Voor mij is het onbegrijpelijk dat er mensen zijn die nog veel geld geven om in die kou in de bergen dan nog in de sneeuw te moeten lopen..............Mij niet gezien hoor, geef mij maar +35° :smil414ae0fb30e96:  :smil414ae0fb30e96:  :smil414ae0fb30e96:

Micmac

Citaat van: Flurk op  6 december 2020, 12:11:09Ijzig koude morgen allemaal. Dat is absoluut mijn weer niet. Ik bibber uit mijn pels. Voor mij is het onbegrijpelijk dat er mensen zijn die nog veel geld geven om in die kou in de bergen dan nog in de sneeuw te moeten lopen..............Mij niet gezien hoor, geef mij maar +35° :smil414ae0fb30e96:  :smil414ae0fb30e96:  :smil414ae0fb30e96:

Vlees aan hoge temperaturen bederft snel, daarom hebben ze de koelkast en de vriezer uitgevonden.

Micmac

De Sint heeft zijne zak hier vergeten, nu ga ik me over-eten.

Flurk

De Sint id onze deur gepasseerd. Vermoedelijk omdat we daarvoor over datum zijn....Tenzij dat het die kortingbon voor Damart was????? :smil414ae0fb30e96:

jerryke

Darya vanmorgen "mam de sint heeft niets in mijne schoen gelegd" ... ikke " jama de sint is nu terug naar Spanje dat heb ik je toch al verteld" Darya weer " mam is daar geene corona want anders gaat de sint nog ziek worden"  :oops:

stevens-willy

7 december 2020, 18:25:13 #28 Laatste wijziging: 7 december 2020, 18:28:00 door stevens-willy

Koter

Volgens vrouwen: Mannen willen altijd maar èèn ding........
Volgens mannen:   Vrouwen willen altijd alles....