April, de grasmaand.

Gestart door Driver, 31 maart 2020, 13:06:13

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Micmac

Goedemiddag, hier vallen de eerste druppels regen eindelijk krijg ik sproeihulp.

jerryke

Citaat van: Micmac op 18 april 2020, 13:58:57
Goedemiddag, hier vallen de eerste druppels regen eindelijk krijg ik sproeihulp.


hier ook sinds 11.30u gedruppel

Flurk

Goede morgen allemaal. Gisteren zeker 18 druppels regen gevallen. Vandaag nog niets. Het vermoeden is dat de oorzaak dat wij zo weinig regen krijgen de waterrijke omgeving is. We hennen de Barebeek, de Zenne, de Dijle, de Leuvense vaart , de putten van Bloso, Mechelen en Hombeek. Daarboven stijgt warme lucht op en daardoor wijken de wolken uit naar elders... Allé, dat heb ik het nog bozer Frankske eens op een meeting in ons dorp horen declameren.
De oplossing voor watergebrek in de tuin.??? De mazouttank van 5.000 liter die ongebruikt onder de grond zit proper maken en een verbinding maken met de rgenput van 3.000 liter. Dat geeft ons een reserve voor droge periodes.

Micmac

Citaat van: Flurk op 19 april 2020, 12:28:42
Goede morgen allemaal. Gisteren zeker 18 druppels regen gevallen. Vandaag nog niets. Het vermoeden is dat de oorzaak dat wij zo weinig regen krijgen de waterrijke omgeving is. We hennen de Barebeek, de Zenne, de Dijle, de Leuvense vaart , de putten van Bloso, Mechelen en Hombeek. Daarboven stijgt warme lucht op en daardoor wijken de wolken uit naar elders... Allé, dat heb ik het nog bozer Frankske eens op een meeting in ons dorp horen declameren.
De oplossing voor watergebrek in de tuin.??? De mazouttank van 5.000 liter die ongebruikt onder de grond zit proper maken en een verbinding maken met de rgenput van 3.000 liter. Dat geeft ons een reserve voor droge periodes.

Goedemiddag, ja dat heet optimale benutting van je mogendheden, meestal liggen er veel dingen overbodig bij.

Koter

Mooi, zonnig weer maar veel wind.
Volgens vrouwen: Mannen willen altijd maar èèn ding........
Volgens mannen:   Vrouwen willen altijd alles....

xofie

naar de centro medico geweest en daar mocht niemand binnen, we moesten buitenwachten en de operatrices kwamen buiten om te vragen wat we nodig hadden
ik had een vernieuwing van medicijnen nodig, maar kreeg geen afspraak met de dokter.  Daarna werd ik thuis gebeld en vroegen ze wat ik nodig had.   Ik vind het
heel goed dat ze hier zo streng zijn

jerryke

Citaat van: xofie op 20 april 2020, 14:52:19
naar de centro medico geweest en daar mocht niemand binnen, we moesten buitenwachten en de operatrices kwamen buiten om te vragen wat we nodig hadden
ik had een vernieuwing van medicijnen nodig, maar kreeg geen afspraak met de dokter.  Daarna werd ik thuis gebeld en vroegen ze wat ik nodig had.   Ik vind het
heel goed dat ze hier zo streng zijn

hier als je een dokter nodig hebt moet je nu eerst bellen en dan belt de dokter je terug met de vraag wat je nodig hebt, is het medicatie stuurt de dokter de voorschriften naar de apotheek waar je altijd gaat en dan kun je die daar afhalen....is het iets anders maar geen corona dan maakt de dokter een afspraak met je om langs te gaan en dan krijg je zo toch je zorgen

Micmac

Goede zonnige koude avond, had wind-val schade doch op één serre komt het niet aan, de kracht van wind-val is gigantisch.

xofie

Citaat van: jerryke op 20 april 2020, 15:13:08
Citaat van: xofie op 20 april 2020, 14:52:19
naar de centro medico geweest en daar mocht niemand binnen, we moesten buitenwachten en de operatrices kwamen buiten om te vragen wat we nodig hadden
ik had een vernieuwing van medicijnen nodig, maar kreeg geen afspraak met de dokter.  Daarna werd ik thuis gebeld en vroegen ze wat ik nodig had.   Ik vind het
heel goed dat ze hier zo streng zijn

hier als je een dokter nodig hebt moet je nu eerst bellen en dan belt de dokter je terug met de vraag wat je nodig hebt, is het medicatie stuurt de dokter de voorschriften naar de apotheek waar je altijd gaat en dan kun je die daar afhalen....is het iets anders maar geen corona dan maakt de dokter een afspraak met je om langs te gaan en dan krijg je zo toch je zorgen

en wat als je denkt dat je corona hebt ?

xofie

Citaat van: Micmac op 20 april 2020, 20:38:17
Goede zonnige koude avond, had wind-val schade doch op één serre komt het niet aan, de kracht van wind-val is gigantisch.


oeps

jerryke

21 april 2020, 08:51:39 #100 Laatste wijziging: 21 april 2020, 11:30:00 door jerryke
Citaat van: xofie op 20 april 2020, 21:59:36
Citaat van: jerryke op 20 april 2020, 15:13:08
Citaat van: xofie op 20 april 2020, 14:52:19
naar de centro medico geweest en daar mocht niemand binnen, we moesten buitenwachten en de operatrices kwamen buiten om te vragen wat we nodig hadden
ik had een vernieuwing van medicijnen nodig, maar kreeg geen afspraak met de dokter.  Daarna werd ik thuis gebeld en vroegen ze wat ik nodig had.   Ik vind het
heel goed dat ze hier zo streng zijn

hier als je een dokter nodig hebt moet je nu eerst bellen en dan belt de dokter je terug met de vraag wat je nodig hebt, is het medicatie stuurt de dokter de voorschriften naar de apotheek waar je altijd gaat en dan kun je die daar afhalen....is het iets anders maar geen corona dan maakt de dokter een afspraak met je om langs te gaan en dan krijg je zo toch je zorgen

en wat als je denkt dat je corona hebt ?
stuurt de dokter je naar een speciale wachtpost (triagepost ) die testen je daar en indien nodig sturen die je naar het ziekenhuis

Flurk

Citaat van: Micmac op 20 april 2020, 20:38:17
Goede zonnige koude avond, had wind-val schade doch op één serre komt het niet aan, de kracht van wind-val is gigantisch.
Allé dan heb je pech gehad want gewoonlijk is dat maar op een beperkte oppervlakte...Nog een geluk dat ge maar één serre kwijt zijt;

xofie

 :hi_smiley: zonnig en warm vandaag

Micmac

Goedeavond, de ring in Antwerpen zat alweer dicht, geen verkeer behalve daar , je kan het de apenstad noemen want hoe krijg je anders zoveel verkeer op die stomme ring.

Koter

Het weer is perfect, nu nog kunnen gaan en staan waar we willen.
Volgens vrouwen: Mannen willen altijd maar èèn ding........
Volgens mannen:   Vrouwen willen altijd alles....