Februari, de schrikkelmaand.

Gestart door Driver, 31 januari 2020, 12:24:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Koter

Citaat van: jerryke op  4 februari 2020, 13:23:58
vanmorgen was ik in de colr..t , de dochter had gevraagd of ik wafels voor haar wou bakken.....daar ik enkele minuten voor openingstijd er was was ik wat aan het rond kijken tot mijn oog viel op een auto met Nederlandse nrplaat......ondertussen konden we binnen en dat koppel uit die auto haastte zich naar binnen en die gingen rechtstreeks naar het koffiemachine, namen er koffie en alles wat erbij hoorde zelfs koekjes....dus ik ging alles voor de wafelenbak nemen en ondertussen passeerde ik weer langs dat koppel en weer waren die hun koffiebekers aan het vullen met alles wat erbij hoorde en aan de kassa rekenden zij een doosje vanillesuiker van 0,45 eurocent af....dus goedkoop ontbeten ....oja de wafels zijn ondertussen ook al gebakken

Je zegt het al, Hollanders hè.
Laat de wafels maar goed smaken.  ;D
Volgens vrouwen: Mannen willen altijd maar èèn ding........
Volgens mannen:   Vrouwen willen altijd alles....

Flurk

Goede morgen allemaal. Ik denk wel dat het waterpeil hoog genoeg staat nu. De Barebeek is aan het overstromen en de droogste put in het Bloso domein staat ook vol.

Micmac

Goede avond, regen, hagel en een koude wind door heel Vlaanderen.

xofie

vandaag 10 graden kouder dan gisteren, en ik voel me grieperig

Micmac

Citaat van: xofie op  5 februari 2020, 14:41:17
vandaag 10 graden kouder dan gisteren, en ik voel me grieperig

Een stevige zelfgemaakte kippensoep is de remedie.

Mathieu

Citaat van: Flurk op  4 februari 2020, 14:21:48
Goede morgen allemaal. Ik denk wel dat het waterpeil hoog genoeg staat nu. De Barebeek is aan het overstromen en de droogste put in het Bloso domein staat ook vol.

Als je dat eloofd ben je aan het verkeerde adres. Hierthis is er grondwter genoeg. Maar er zijn in onze provincie nog diverse plassen die helemaal niet voldoene grondwater hebben. Probleem, dat wat er valt bij een pletsbui drijft gewoon de riolering in. Het zou nog weken moeten motregenen om dat te verhelpen.
Gisteren is verleden, vandaag een gunst en morgen een misterie.

Flurk

Eindelijk een zonnige dag allemaal........... :hi_smiley:

xofie


Micmac

7 februari 2020, 22:34:34 #23 Laatste wijziging: 8 februari 2020, 19:49:58 door Micmac
Citaat van: Mathieu op  7 februari 2020, 01:44:30
Citaat van: Flurk op  4 februari 2020, 14:21:48
Goede morgen allemaal. Ik denk wel dat het waterpeil hoog genoeg staat nu. De Barebeek is aan het overstromen en de droogste put in het Bloso domein staat ook vol.

Als je dat eloofd ben je aan het verkeerde adres. Hierthis is er grondwter genoeg. Maar er zijn in onze provincie nog diverse plassen die helemaal niet voldoene grondwater hebben. Probleem, dat wat er valt bij een pletsbui drijft gewoon de riolering in. Het zou nog weken moeten motregenen om dat te verhelpen.

Inderdaad Mathieu, voor die boerderijen met een buizen waterput moet er nog 80 cm grondwater bijkomen om op pijl te staan en dat is nog veel water.

Micmac

Goedenavond, regen is de hoofdschotel voor vanavond en vannacht .

Dus ga ik een beetje bankhangen.

[bijlage verwijderd door de beheerder]

Micmac

Goede winderige morgen,

[bijlage verwijderd door de beheerder]

Koter

9 februari 2020, 13:04:52 #26 Laatste wijziging: 9 februari 2020, 13:34:09 door Koter
Hier staat een stevige wind met zware windstoten.


[bijlage verwijderd door de beheerder]
Volgens vrouwen: Mannen willen altijd maar èèn ding........
Volgens mannen:   Vrouwen willen altijd alles....

xofie

Ben benieuwd hoe de storm gaat verlopen, vanavond nieuws opzetten
ik wens jullie allemaal het allerbeste toe dat je er zonder kleerscheuren vanaf mag komen

xofie

de storm is al aan land gekomen aan de kust en heeft al voor schade gezorgd

jerryke

Citaat van: xofie op  9 februari 2020, 17:16:12
de storm is al aan land gekomen aan de kust en heeft al voor schade gezorgd

hier een stevige wind maar valt nog mee, het ergste zou vanavond rond 22.00u voorspellen ze...... maar voor morgen zijn hier de scholen dicht heeft de burgemeester bekend gemaakt, veiligheid voor alles zei hij