15 mei 2024, 22:42:16

Moppen

Gestart door jerryke, 3 februari 2009, 16:54:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 10 gasten bekijken dit topic.

Mathieu

Elders geleend van Proske.


Daarstraks in  het jullie wel bekende cafe 't Forum' zat   er iemand gezellig aan de toog zijn  Hoegaarden Rosé te drinken . Ineens staat die mens recht kijkt overal    rond op de grond , gaat vervolgens op  handen en knieen de vloer aftasten .  Op onze vraag wat hij verloren was antwoord hij "een klein zwart bolleke". Heel onze tafel begint mee te zoeken , ook verscheidene andere tafels volgen  zijn en ons voorbeeld . Na een tijd vruchteloos gezocht te hebben  staat onze man terug recht , bedankt ons  allen , gaat met zijn duim en wijsvinger in zijn neus en zegt " och das ni zo erg 'k zal er wel een ander pakken".
Gisteren is verleden, vandaag een gunst en morgen een misterie.

Koter

Twee mannen in de kroeg. "Mijn vrouw was vroeger een gevaar op de weg, maar
daar heb ik iets aan gedaan."
"Wat dan?"                                                                                                                                                                                                                                    
"Ik heb haar verteld dat haar leeftijd in de krant komt te staan
als ze een ongeluk veroorzaakt."

Volgens vrouwen: Mannen willen altijd maar èèn ding........
Volgens mannen:   Vrouwen willen altijd alles....

Koter

Komt een man in het cafe. Gaat aan de bar zitten bij een vreemdeling. Deze
vreemdeling vraagt aan de man of deze zin heeft in een triootje. De man
kijkt verontwaardigd, maar zegt: "Tja, lijkt me wel leuk" Zegt de
vreemdeling: "Dan moet je nu naar huis gaan."
Volgens vrouwen: Mannen willen altijd maar èèn ding........
Volgens mannen:   Vrouwen willen altijd alles....

Mathieu

Een oudere dame stond aan de reling van een cruiseschip
met beide handen haar hoed vasthoudend zodat hij niet kon wegwaaien.
Een heer naderde haar en zei:"Excuseer me, mevrouw.
Ik wil niet vrijpostig zijn maar is het U niet opgevallen dat uw kleed opwaait door de wind?"
"Ja, dat weet ik", zei de dame, "maar ik heb beide handen nodig om mijn hoed op zijn plaats te houden."
"Maar mevrouw, U moet weten dat U geen onderbroek draagt en dat uw onderlichaam is blootgesteld aan onbescheiden blikken", antwoordde de heer in alle ernst.
De mevrouw keek eens naar onder, dan naar de heer en repliceerde:     
"Mijnheer, alles wat U daaronder ziet is 85 jaar oud. Die hoed heb ik gisteren pas gekocht!"
Gisteren is verleden, vandaag een gunst en morgen een misterie.

jerryke


Koter

Jerryke, een muisje, kijkt verlangend naar een voorbij vliegende vleermuis.
"Mama", vraagt het muisje "Als ik later groot ben, mag ik dan ook bij de
luchtmacht?"
Volgens vrouwen: Mannen willen altijd maar èèn ding........
Volgens mannen:   Vrouwen willen altijd alles....

jerryke


jerryke

Ik kreeg een geweldig goed idee toegestuurd.


Laten we onze bejaarden in de gevangenis zetten en
de criminelen in een verpleeghuis!

Op deze manier hebben de bejaarden toegang tot douches, hobby's, en wandelingetjes.
Ze krijgen dan ongelimiteerd gratis medicijnen, medische – en tandheelkundige behandelingen, rolstoelen enz.
Bovendien krijgen ze geld in plaats van te moeten betalen.


Ze worden constant via videocamera's in de gaten gehouden dus ze kunnen direct geholpen worden als ze vallen of hulp nodig hebben.
Hun beddengoed wordt twee maal per week gewassen en al hun kleding wordt gewassen en gestreken naar hen terug gebracht.
Een surveillant checkt elke 20 minuten hoe het met ze gaat en brengt maaltijden en hapjes naar hun cel.
Ze kunnen familiebezoek ontvangen in een vertrek dat speciaal hiervoor ontworpen is.
 
Ze hebben toegang tot een bibliotheek, de sportzaal, 'n geestelijke raadgever, het zwembad en mogen een opleiding volgen.
Eenvoudige kleding, schoenen, slippers en hulp zijn gratis voorhanden .
Privékamers voor allen met een tuin waar oefeningen gedaan kunnen worden.

Elke bejaarde heeft de beschikking over een computer, 'n TV, 'n radio en dagelijkse telefoongesprekken.
 
Een bestuur met managers is aangesteld om klachten in behandeling te nemen en de surveillanten moeten zich aan een strenge code hoe de bejaarden te behandelen, houden.


Terwijl aan de andere kant...
 
De criminelen koud eten krijgen, en alleen worden gelaten zonder dat er naar ze omgekeken wordt.
De lichten gaan om negen uur 's avonds uit en douchen kan eens per week.

Ze wonen in een kleine kamer, betalen 1900 euro per maand en hebben geen enkele hoop er ooit nog uit te komen..

Zet je toch wel even aan het denken niet?

Micmac

Kus op de voorruit

Er staat een mannetje op het Muntplein in Amsterdam. Als er een tram aankomt, geeft hij een kus op de voorruit en gooit een bos bloemen naar binnen. Lijn 26 komt voorbij: kus op de voorruit en een bos bloemen naar binnen. Lijn 25 komt voorbij: kus op de voorruit en een bos bloemen naar binnen. Lijn 16 komt voorbij: kus op de voorruit en een bos bloemen naar binnen. Een man aan de overkant staat dat zo eens aan te kijken. Op een gegeven moment loopt hij naar het mannetje en vraagt: "Wat doet u nou toch steeds?" Zegt het mannetje: "Gisteren is mijn schoonmoeder hier aangereden door een tram, maar ik weet niet welke bestuurder het geweest is.

Mathieu

Een man ,werkeloos en op den dop gaat met zijn vrouw boodschappen doen. Zij let goed op light producten en weinig caloriën. Hij kijkt eens naar zijn niet te kleine bierbuikje en zegt: "Ik denk dat ik ook maar eens wat meer aan de lijn ga doen, ik stop met drinken." Zijn vrouw antwoordt: "Och nee joh, dat kun je je kleine jongen niet aan doen. Hij is al werkeloos en nu wil je hem óók nog dakloos maken?????"   
Gisteren is verleden, vandaag een gunst en morgen een misterie.

barabas

Citaat van: jerryke op 30 juli 2010, 20:21:07
Ik kreeg een geweldig goed idee toegestuurd.


Laten we onze bejaarden in de gevangenis zetten en
de criminelen in een verpleeghuis!

Op deze manier hebben de bejaarden toegang tot douches, hobby's, en wandelingetjes.
Ze krijgen dan ongelimiteerd gratis medicijnen, medische – en tandheelkundige behandelingen, rolstoelen enz.
Bovendien krijgen ze geld in plaats van te moeten betalen.


Ze worden constant via videocamera's in de gaten gehouden dus ze kunnen direct geholpen worden als ze vallen of hulp nodig hebben.
Hun beddengoed wordt twee maal per week gewassen en al hun kleding wordt gewassen en gestreken naar hen terug gebracht.
Een surveillant checkt elke 20 minuten hoe het met ze gaat en brengt maaltijden en hapjes naar hun cel.
Ze kunnen familiebezoek ontvangen in een vertrek dat speciaal hiervoor ontworpen is.
 
Ze hebben toegang tot een bibliotheek, de sportzaal, 'n geestelijke raadgever, het zwembad en mogen een opleiding volgen.
Eenvoudige kleding, schoenen, slippers en hulp zijn gratis voorhanden .
Privékamers voor allen met een tuin waar oefeningen gedaan kunnen worden.

Elke bejaarde heeft de beschikking over een computer, 'n TV, 'n radio en dagelijkse telefoongesprekken.
 
Een bestuur met managers is aangesteld om klachten in behandeling te nemen en de surveillanten moeten zich aan een strenge code hoe de bejaarden te behandelen, houden.


Terwijl aan de andere kant...
 
De criminelen koud eten krijgen, en alleen worden gelaten zonder dat er naar ze omgekeken wordt.
De lichten gaan om negen uur 's avonds uit en douchen kan eens per week.

Ze wonen in een kleine kamer, betalen 1900 euro per maand en hebben geen enkele hoop er ooit nog uit te komen..

Zet je toch wel even aan het denken niet?


Géénmopmaar realiteit!

jerryke

Citaat van: barabas op 16 augustus 2010, 13:46:27
Citaat van: jerryke op 30 juli 2010, 20:21:07
Ik kreeg een geweldig goed idee toegestuurd.


Laten we onze bejaarden in de gevangenis zetten en
de criminelen in een verpleeghuis!

Op deze manier hebben de bejaarden toegang tot douches, hobby's, en wandelingetjes.
Ze krijgen dan ongelimiteerd gratis medicijnen, medische – en tandheelkundige behandelingen, rolstoelen enz.
Bovendien krijgen ze geld in plaats van te moeten betalen.


Ze worden constant via videocamera's in de gaten gehouden dus ze kunnen direct geholpen worden als ze vallen of hulp nodig hebben.
Hun beddengoed wordt twee maal per week gewassen en al hun kleding wordt gewassen en gestreken naar hen terug gebracht.
Een surveillant checkt elke 20 minuten hoe het met ze gaat en brengt maaltijden en hapjes naar hun cel.
Ze kunnen familiebezoek ontvangen in een vertrek dat speciaal hiervoor ontworpen is.
 
Ze hebben toegang tot een bibliotheek, de sportzaal, 'n geestelijke raadgever, het zwembad en mogen een opleiding volgen.
Eenvoudige kleding, schoenen, slippers en hulp zijn gratis voorhanden .
Privékamers voor allen met een tuin waar oefeningen gedaan kunnen worden.

Elke bejaarde heeft de beschikking over een computer, 'n TV, 'n radio en dagelijkse telefoongesprekken.
 
Een bestuur met managers is aangesteld om klachten in behandeling te nemen en de surveillanten moeten zich aan een strenge code hoe de bejaarden te behandelen, houden.


Terwijl aan de andere kant...
 
De criminelen koud eten krijgen, en alleen worden gelaten zonder dat er naar ze omgekeken wordt.
De lichten gaan om negen uur 's avonds uit en douchen kan eens per week.

Ze wonen in een kleine kamer, betalen 1900 euro per maand en hebben geen enkele hoop er ooit nog uit te komen..

Zet je toch wel even aan het denken niet?


Géénmopmaar realiteit!

Inderdaad, maar ik wist niet waar het te plaatsen

Koter

Een man, die net een nogal vervelende scheiding achter de rug had,
liep in het bos te joggen. Op een gegeven moment zag hij een oude
fles op de grond liggen en, uiteraard, toen hij erover wreef kwam er
een geest tevoorschijn. "Nou, je weet hoe 't werkt" zei de geest,
"je mag 3 wensen doen, maar hou wel rekening met een nieuwe regel:
Alles wat jij wenst krijgt je vrouw dubbel!" "Ok" zegt de man. "Als
eerste wil ik 1 miljoen gulden." "Geregeld," zegt de geest, "maar nu
heeft je vrouw dus 2 miljoen." "Weet ik, weet ik." zegt de man. "Nu
wil ik een landhuis en een Masserati." "Geregeld," zegt de geest,
"maar nu heeft je vrouw dus 2 landhuizen en 2 Masserati's." "Zo,"
zegt de man, "en dan nu mijn laatste wens: sla me nu maar half dood!"
Volgens vrouwen: Mannen willen altijd maar èèn ding........
Volgens mannen:   Vrouwen willen altijd alles....

Koter

Waarom zet een dom blondje lege flessen in de frigo??


Voor de gasten die niets willen drinken...
Volgens vrouwen: Mannen willen altijd maar èèn ding........
Volgens mannen:   Vrouwen willen altijd alles....

Koter

Een getrouwd koppel ligt te slapen, wanneer plots de telefoon gaat om 03:00 in de morgen.
De vrouw neemt op (een blondje), even is het stil en dan schreeuwt de blondine opeens:
"HOE MOET IK DAT NU VERDORIE WETEN, DAT IS 400 KM HIER VANDAAN"
en gooit de telefoon terug toe.
De man vraagt: wie was dat zo vroeg ? Weet ik niet zegt de blondine, een of andere vrouw die vroeg of de kust veilig was!!!!!!
Volgens vrouwen: Mannen willen altijd maar èèn ding........
Volgens mannen:   Vrouwen willen altijd alles....