Januari, de ijsmaand.

Gestart door Driver, 31 december 2022, 15:59:11

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jerryke

Citaat van: Koter op 17 januari 2023, 10:49:21Overal waar je passeert staan ze de ruiten van hun auto te krabben.
om 6.00u vanmorgen kwam de gemeentelijke strooiwagen hier voorbij, eens gaan piepen buiten maar bij de buren was er niets te krabben  ;D

stevens-willy

 :hi_smiley:   Goede morgen, Hier schijnt de zon en hebben we een temperatuur van 0°C, het is maar fris.


Willy                                 

Flurk

Goede morgen allemaal; Vandaag Carrefourdag weeral. De tijd gaat tegenwoordig blijkbar rapper dan vroeger, is dat omdat ik trager word???.Frisjes bij ons met -1°.
In ieder geval beter dn die rotregen van de laatste dagen. De prijs voor de GFT vuilbak is opgeslagen. Voor een bak van 240 l betalen we nu al €120. Ik kan die echter niet missen door die grote tuin die we hebben. Iedere week (behalve vorige week met die strondregen) zit die wel vol. Het is ook goed dat die wind weggevallen is want ik durfde niet in het bos gaan wandelen wegens afbrekende takken. Dus deze namiddag na het nieuws zijn we terug op toer. Prettige dag allemaal.

barabas

Vandaag hier strak blauwe hemel maar alles wit gerijpt en -3°C.

Micmac

Goedeavond, de vriezeman is op straat gekomen mogelijk komt het sneeuwvlokje ook nog en zo hebben we nog een beetje winter.

barabas

Hou de vriezeman maar bij, hier is het nu +2

jerryke

Citaat van: barabas op 19 januari 2023, 01:47:52Hou de vriezeman maar bij, hier is het nu +2
hier ook  ;D  maar een 12 km  van hier sneeuwt het ferm

Flurk

Goede morgen allemaal. Een klein beetje sneeuw, de moeite niet om het te ruimen.Ondertussen is het hier + 2° geworden en is alles verdwenen.
Ondertussen is er ook een waterzonnetje komen piepen. Dat beloofd voor de namiddagwandeling. Hou het warm hé.

barabas

Het begint hier nu, 23 uur, zeer zwaar te sneeuwen?!

jerryke

Citaat van: barabas op 20 januari 2023, 01:07:33Het begint hier nu, 23 uur, zeer zwaar te sneeuwen?!
oei ik moet hier in de lengte gaan meten en dan kom ik zeker aan 5cm, maar in de hoogte zeker 1mm  ;D

jerryke

Citaat van: jerryke op 20 januari 2023, 11:46:12
Citaat van: barabas op 20 januari 2023, 01:07:33Het begint hier nu, 23 uur, zeer zwaar te sneeuwen?!
oei ik moet hier in de lengte gaan meten en dan kom ik zeker aan 5cm, maar in de hoogte zeker 1mm  ;D
update  ;D er vallen nu hier kleine sneeuwvlokjes

barabas

20 januari 2023, 12:37:21 #71 Laatste wijziging: 20 januari 2023, 12:48:04 door barabas
Hier ligt nu een dikke laag sneeuw en er valt nog bij! :(  :(  :(


barabas


Flurk

Goede morgen allemaal. Hier ligt alleen een heel dun laagje sneeuw op de daken. De hondjes hadden er wel hun plezier aan. Vlokjes happen in de vlucht.
De wandeling van gisteren is een beetje tegengevallen door de slijkpaden in het bos.  Daar waar het verhard was moest er tussen de plassen gelaveerd worden.Dus niet alleen natte maar ook nog beslijkte hondjes thuisgebracht. Deze namiddag in eder geval een wandeling over verharde wegjes nemen in de hoop dat er dan niet teveel wielerterroristen, die dringend ergens moeten zijn, rondrijden. Hou de voetjes droog hé...

Micmac

Goedemiddag, een 5 cm sneeuw, nu afgewisseld  met regen, doch de sneeuwschep is even in gebruik geweest.