Nergens meer file dan in Brussel en Antwerpen

Gestart door Koter, 29 augustus 2013, 19:01:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Koter

Nergens ter wereld staan bestuurders meer in de file dan in en rond Antwerpen en Brussel. Dat tonen de cijfers voor juli van het verkeersinformatieplatform Inrix aan, zo meldt De Tijd.

Brussel is de absolute filekampioen. De automobilist staat er gemiddeld 85,4 uur per jaar in de file. Antwerpen volgt op de tweede plaats met 76,7 uur per jaar. Los Angeles, Milaan en Londen vervolledigen de top vijf. Voor heel België is er gemiddeld 59,7 uur fileleed voor de bestuurder. Ook dat levert een eerste plaats op. Nederland volgt op de tweede plaats met 46,1 uur.

"De ringwegen rond Antwerpen en Brussel verzamelen extreem veel verkeer op een relatief korte afstand", zegt verkeersdeskundige Isaak Yperman van het onderzoekscentrum Transport & Mobility Leuven. "Brussel trekt veel pendelaars aan die buiten de stad wonen maar er wel werken." De onderzoeker wijst ook op het vele goederentransport en de specifieke Belgische problematiek zoals de snelle opeenvolging van op- en afritten.

Volgens de Organisatie voor Economische Samenwerking en Ontwikkeling (OESO) hangt aan de verkeersknoop en kostenplaatje vast van 1 tot 2 procent van het bruto binnenlands product.

HLN
Volgens vrouwen: Mannen willen altijd maar èèn ding........
Volgens mannen:   Vrouwen willen altijd alles....

Koter

Er wordt hier ook niets gedaan om het verkeer beter te laten doorstromen. Als je dan ziet in andere landen, daar zijn ze constant aan de verkeersinfrastructuur bezig.
Volgens vrouwen: Mannen willen altijd maar èèn ding........
Volgens mannen:   Vrouwen willen altijd alles....

Micmac

De verkeersinfrastructuur is op papier al aangepast aan de huidige verkeerstroom maar het zijn puzzelstukjes, er word overal gewerkt en tegen 2015 zullen alle puzelstukjes één geheel vormen en zal het verkeer overal vlot doorkunnen, het bureel van Hilde Crevits (Ze is Vlaams minister van Openbare Werken en Mobiliteit) is hier verantwoordelijk voor, maar ons meisje doet haar puzzelwerk goed.

Micmac

Betere doorstroming door weefstroken.

Eén van de oplossingen voor het fileprobleem waar nu mee geëxperimenteerd wordt, is de zogenaamde weefstrook. Op de E314 rond Leuven gaan er vandaag verschillende open.

Bij een weefstrook worden de op- en afrit met elkaar verbonden, om voor een betere doorstroming en minder files te zorgen
.

Koter

Citaat van: Micmac op 29 augustus 2013, 21:43:02
De verkeersinfrastructuur is op papier al aangepast aan de huidige verkeerstroom maar het zijn puzzelstukjes, er word overal gewerkt en tegen 2015 zullen alle puzelstukjes één geheel vormen en zal het verkeer overal vlot doorkunnen, het bureel van Hilde Crevits (Ze is Vlaams minister van Openbare Werken en Mobiliteit) is hier verantwoordelijk voor, maar ons meisje doet haar puzzelwerk goed.

Vertel dan maar eens wat die puzzelstukjes zijn en waar ze liggen.
Volgens vrouwen: Mannen willen altijd maar èèn ding........
Volgens mannen:   Vrouwen willen altijd alles....

Koter

Citaat van: Micmac op 29 augustus 2013, 21:52:18
Betere doorstroming door weefstroken.

Eén van de oplossingen voor het fileprobleem waar nu mee geëxperimenteerd wordt, is de zogenaamde weefstrook. Op de E314 rond Leuven gaan er vandaag verschillende open.

Bij een weefstrook worden de op- en afrit met elkaar verbonden, om voor een betere doorstroming en minder files te zorgen
.

Pleisters op een houten been noem ik dat, geen wezenlijke oplossing.
Volgens vrouwen: Mannen willen altijd maar èèn ding........
Volgens mannen:   Vrouwen willen altijd alles....

Micmac

29 augustus 2013, 22:44:02 #6 Laatste wijziging: 29 augustus 2013, 22:45:35 door Micmac
Citaat van: Koter op 29 augustus 2013, 22:31:46
Citaat van: Micmac op 29 augustus 2013, 21:43:02
De verkeersinfrastructuur is op papier al aangepast aan de huidige verkeerstroom maar het zijn puzzelstukjes, er word overal gewerkt en tegen 2015 zullen alle puzelstukjes één geheel vormen en zal het verkeer overal vlot doorkunnen, het bureel van Hilde Crevits (Ze is Vlaams minister van Openbare Werken en Mobiliteit) is hier verantwoordelijk voor, maar ons meisje doet haar puzzelwerk goed.

Vertel dan maar eens wat die puzzelstukjes zijn en waar ze liggen.

Op Hilde Crevits haar bureel en dat van wegenwerken.

http://www.verkeerscentrum.be/verkeersinfo/nieuws


http://www.verkeerscentrum.be/verkeersinfo/werkzaamheden/2013/130626-E17-structureelonderhoud

Koter

Dat zijn reparaties van het wegdek, geen oplossingen voor de files.
Volgens vrouwen: Mannen willen altijd maar èèn ding........
Volgens mannen:   Vrouwen willen altijd alles....

Micmac


Koter

Aan studies worden miljoenen euro's uitgegeven, denk maar aan de lange wapper. En wat gebeurd er? Juist niks.
Volgens vrouwen: Mannen willen altijd maar èèn ding........
Volgens mannen:   Vrouwen willen altijd alles....

Micmac

Citaat van: Koter op 29 augustus 2013, 23:26:09
Aan studies worden miljoenen euro's uitgegeven, denk maar aan de lange wapper. En wat gebeurd er? Juist niks.


Lange wapper is afgeschreven met 146 milj weggesmeten geld , vlaams minister-president Kris Peeters zit in september samen met Europees commissaris voor de Interne Markt Michel Barnier en hoopt dan duidelijkheid te krijgen over het Oosterweeldossier.


Koter

Citaat van: Micmac op 29 augustus 2013, 23:31:45
Citaat van: Koter op 29 augustus 2013, 23:26:09
Aan studies worden miljoenen euro's uitgegeven, denk maar aan de lange wapper. En wat gebeurd er? Juist niks.


Lange wapper is afgeschreven met 146 milj weggesmeten geld , vlaams minister-president Kris Peeters zit in september samen met Europees commissaris voor de Interne Markt Michel Barnier en hoopt dan duidelijkheid te krijgen over het Oosterweeldossier.

Voila, de Belgische manier van zakken vullen. Binnen een paar jaar volgt er weer een studie die miljoenen zal kosten en wat zal het resultaat zijn?
Volgens vrouwen: Mannen willen altijd maar èèn ding........
Volgens mannen:   Vrouwen willen altijd alles....

speed

Ja,overal de banen smaller maken en bloembakken zetten,dat zal de files niet oplossen.

Snelheid beperken op autostrades naar 90 zou een betere oplossing zijn,minder ongevallen is minder file en wat maakt het in tijd als men van Antwerpen naar Brussel rijd tegen 90 inplaats van 120,misschien een paar minuten.

Micmac

En het inhaalverbod voor vrachtwagens afschaffen. :a_thumbsup_20: